Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Keskustelua ja kysymyksiä  (Luettu 51103 kertaa)

masinasi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 219
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1005 : 30.07.09 - klo:17:22 »

Kuvien likityksen ohjeissakin sanotaan että "kuvien maksimi koko suositellaan 640x480"  [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1006 : 30.07.09 - klo:17:32 »

Kuvien likityksen ohjeissakin sanotaan että "kuvien maksimi koko suositellaan 640x480"  [:-)]

"Kuvia voit laittaa Pönttöfoorumin palvelimen kautta tai muulta kuvapalvelimelta. Kuvan tiedostokoon maksimi on 80 kilotavua foorumin palvelimen kautta laitettuna. Kuvien maksimikooksi suositellaan 640x480 kuvapistettä."

Mun mielestä tää koskee Pönttölän palvelimen kautta laitettuja kuvia tämä kokosuositus.

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1007 : 31.07.09 - klo:09:37 »

Lähinnä toi mun kommentti koski nimenomaan noita aika pieniä kuvia, vaikka ne olisivat kuinka kivoja ja hyviä, niin ne ei vaan kilpaile tasaveroisina ns. normaalikokoisten kuvien kanssa. Ja mua siis oikeasti harmittaa että ne ei sitten ehkä pärjää kisoissa niin hyvin kuin jos ne olisivat laitettu isompina. Ymmärrätteks te mitä mä tarkoitan?  :-)) 
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 914
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1008 : 31.07.09 - klo:14:24 »

Tarkoitat varmaan sellaisia pieniä kuvia, joita ei voi klikkaamalla muuttaa isommaksi, vaan ne on tehty alunalkaen pieniksi.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1009 : 31.07.09 - klo:14:36 »

Tarkoitat varmaan sellaisia pieniä kuvia, joita ei voi klikkaamalla muuttaa isommaksi, vaan ne on tehty alunalkaen pieniksi.

Juu, nimenomaan niitä tarkoitan. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

masinasi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 219
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1010 : 02.08.09 - klo:07:54 »

Lähinnä toi mun kommentti koski nimenomaan noita aika pieniä kuvia, vaikka ne olisivat kuinka kivoja ja hyviä, niin ne ei vaan kilpaile tasaveroisina ns. normaalikokoisten kuvien kanssa. Ja mua siis oikeasti harmittaa että ne ei sitten ehkä pärjää kisoissa niin hyvin kuin jos ne olisivat laitettu isompina. Ymmärrätteks te mitä mä tarkoitan?  :-)) 

Onko siis niin että et laita kuvia minkään palvelimen kautta ? koska silloin kuvaa ei kai saa esim,kokoon 600x400 suoraan
Kirjattu

masinasi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 219
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1011 : 02.08.09 - klo:08:09 »

Kuvien pisteytyksestä ! Joku tuolla taisikin sanoa että ei tule annettua kaikkille 6 kuvalle ääniä. Minulle käy myös samoin.
 Meillä tuolla pohjoisen luontokuvaajissa (polku) on sellainen systeemi kuvien asvostelussa kilpailu iltana että, ensin katsomme kaikki kuvat läpi, ja sitten toisen kerran, ja pisteytys 1-5 ja omalle kuvalle 5 Erittän hyvä ja toimiva systeemi muuten  [:-)] Oisko tästä vinkiksi vaikka 4 kuvalle ?
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1012 : 03.08.09 - klo:09:37 »

Tämä meidän systeemi toimii loistavasti näin, mutta jos kuville annettaisiin pisteitä 1-5 tms, se vaatisi pisteiden laskun "ruutupaperilla", ja siihen tuskin kellään riittää mielenkiintoa.  [:-I]

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1013 : 03.08.09 - klo:20:50 »

Tämä meidän systeemi toimii loistavasti näin, mutta jos kuville annettaisiin pisteitä 1-5 tms, se vaatisi pisteiden laskun "ruutupaperilla", ja siihen tuskin kellään riittää mielenkiintoa.  [:-I]

Ruutupaperisysteemi oli tosiaan aikoinaan käytössä ja tuskaa oli laskeminen, monta yötä meni siihenkin ja aina oli virheitä... Sinänsä hyvä idea, mutta aika työläs. Ja kuinka se vaikuttaisi äänestämiseen kun äänestäminen ei enää olisi anonyymia?
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 914
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1014 : 03.08.09 - klo:20:55 »

pisteytys 1-5 ja omalle kuvalle 5 Erittän hyvä ja toimiva systeemi muuten  [:-)] Oisko tästä vinkiksi vaikka 4 kuvalle ?

Min oon tyhmä, enkä ymmärrä tuosta mitään  [NUT]. Minulle pitää vääntää rautalangasta. Siis 1-5 ja omalle kuvalle 5. Omalle??? En mie oo koskaan omalle antanut mitään.
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1015 : 03.08.09 - klo:20:57 »

Sinänsä se on loogista ja tasapuolista että aina oma kuva saisi ääniä, koska jos olet sen sinne laittanut, on se mielestäsi hyvä  :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1016 : 03.08.09 - klo:21:32 »

Äänestäminen ois kyllä kamalan työlästä, jos kolmen kisan joka ikiselle kuvalle pitäisi keksiä arvosana. Voi olla, että mää en ainakaan jaksais semmosta hommaa tehdä. Luulen kyllä, että äänestäjien määrä laskisi roimasti...
Kirjattu

mese

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1017 : 03.08.09 - klo:21:50 »

Olen pähkäillyt ennenkin tätä äänestysjuttua ja tällä nykyisellä systeemillä kyllä ei saada oikein totuutta kuvista. Kuusi hyvää kuvaa vaikkapa kahdestatoista??? kyllä jonkinlainen 1-5 olis paljon parempi. Tällainen käytäntö on useimmissa kuva-arvosteluissa. Tietenkin nää pönttölän kisat ovat leikkimielisiä kisoja mutta kuitenkin...
Asia voitaisiin ratkaista esim. laittamalla pönttölään oma valokuva-albumi osio, joissa kuvien äänestäminen (tähtien 1-5 antaminen) olisi mahdollista. Albumiin voitaisiin laittaa vaikka kilpailukuva-kansio, johon jokainen halukas voisi siirtää omia kuvia, ja näitä voisi sitten äänestää koko ajan, heti kuvan laiton jälkeen. Siis varsinaista kahden päivän äänestystä ei olisi. Kuukauden vaihteessa vain joku valvoja tms. kävisi läpi kuva-albumin ja esittelisi voittajan/voittajat! Helppoa kuin heinänteko!.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

kati

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1018 : 04.08.09 - klo:07:57 »

Tästä pisteytyksestä on tosiaan ollut puhetta joa aiemminkin. Entisessä pöntössä oli pistelaskusysteemi, eikä muutes ollut mikään ihan kevyt homma se pisteidenlasku! Että eijöhän tuon voi unohtaa kokonaan. Nää pönttölän kisat on leikkimielisiä kisoja, joten säilytetään äänestys ja kisat nykyisenlaisina.

Ai että omille kuville ääniä  [:-DD] , eipä oo tuota koskaan tullut tehtyä  [:-DD]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1019 : 04.08.09 - klo:08:00 »


Ai että omille kuville ääniä  [:-DD] , eipä oo tuota koskaan tullut tehtyä  [:-DD]

No ei! Enkä mä anna ääniä Pasinkaan kuville. Jotenkin se tuntuisi epäasialliselta!  [:-I]

Ajatelkaa tilannetta: "vakoilurivillä" lukee Kaija äänestää aiheessa lintukuvakilpailu ja ainoastaan oma kuva on saanut yhden pisteen lisää  [:-DD]
 

Sivu luotiin 0.229 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.