Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Keskustelua ja kysymyksiä  (Luettu 51130 kertaa)

kati

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1020 : 04.08.09 - klo:08:02 »

 [:-DD]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

masinasi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 219
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1021 : 04.08.09 - klo:11:41 »

No joo....eli polussa katsomme kuvat videotykiltä kilpailuiltana. Jos esim 40 kuvaa, ensin pikainen katsaus kuviin n.5 sek, sitten toinen kierros jossa tehdään arvostelu.  Mutta varmaan tämä nykyinen on tähän systeemiin varmin ja "yksinkertaisin"   [;-)]

Ajatuksena oli pisteytyksessä olisi että kun arvostelet kuvia niin voisit antaa pisteitä myös niille jotka ei ole niitä "parhaita",mutta ne tulisi huomioida.
Kirjattu

masinasi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 219
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1022 : 04.08.09 - klo:12:47 »

Tämä meidän systeemi toimii loistavasti näin, mutta jos kuville annettaisiin pisteitä 1-5 tms, se vaatisi pisteiden laskun "ruutupaperilla", ja siihen tuskin kellään riittää mielenkiintoa.  [:-I]

Ruutupaperisysteemi oli tosiaan aikoinaan käytössä ja tuskaa oli laskeminen, monta yötä meni siihenkin ja aina oli virheitä... Sinänsä hyvä idea, mutta aika työläs. Ja kuinka se vaikuttaisi äänestämiseen kun äänestäminen ei enää olisi anonyymia?

Laskeeko kukaan tänäpäivänä enää atk-aikana ruutupaperilla mitään :-O
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1023 : 04.08.09 - klo:13:11 »

Tämä meidän systeemi toimii loistavasti näin, mutta jos kuville annettaisiin pisteitä 1-5 tms, se vaatisi pisteiden laskun "ruutupaperilla", ja siihen tuskin kellään riittää mielenkiintoa.  [:-I]

Ruutupaperisysteemi oli tosiaan aikoinaan käytössä ja tuskaa oli laskeminen, monta yötä meni siihenkin ja aina oli virheitä... Sinänsä hyvä idea, mutta aika työläs. Ja kuinka se vaikuttaisi äänestämiseen kun äänestäminen ei enää olisi anonyymia?

Laskeeko kukaan tänäpäivänä enää atk-aikana ruutupaperilla mitään :-O

Kyllä laskee. Sellaiselle, joka ei exelistä ymmärrä mitään, se on kuitenkin ainoa vaihtoehto. Jos ei osaa tehdä taulukoita yms.

Ja tuo "ruutupaperilla" oli lainausmerkeissä just sen takia, kun osa porukasta osasi tehdä exeliin taulukon ja laskea siinä. No, anyway, jos pisteenlaskenta siirtyy ruutupaperille tai exel-taulukkoon, niin saattaa olla laskijat vähissä. Ihan tällä helpolla systeemilläkin on omat ongelmansa, kun lisää ääniä tulee viime hetkellä, kun jo valmistaudutaan tulosten julkistamiseen.  [:-I]
« Viimeksi muokattu: 04.08.09 - klo:13:15 kirjoittanut Kaija »
Kirjattu

puppu

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1024 : 06.08.09 - klo:20:51 »

Minä suosiolla siirryn pois kilpailuvalvojista jo sellaiseen 1-5 systeemiin siirrytään. Ei ole aikaa enää sellaiseen laskentajuttuun, ihan kamala homma.
Tietty asia on eri jos on vapaaehtoisia siihen hommaan. Käsi pystyyn heti jos on tekijöitä.



Ps. ikuna en ole antanut omalle kuvalleni yhtään ääntä.
Kirjattu

Pyryharakka

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1025 : 06.08.09 - klo:21:02 »

Omia kuviani en ole äänestänyt. [:-I] Nykyinen systeemi on näin leikkimielisessä kisassa mielestäni ihan toimiva kaikkien (myöskin valvojien) kannalta. Eihän toki ole tarkoitus, että kisojen pistelaskusta tulisi valvojille "pakkopullaa". Koko hommahan perustuu vapaaehtoisuuteen.
Kirjattu

masinasi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 219
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1026 : 07.08.09 - klo:09:10 »

Anteeksi esitykseni.Ei ollut tarkoituskaan työllistää modeja liikaa tällä,eikä tämän takia kannata vetää ranteita auki  [:-P]
Kirjattu

Kaarin

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1027 : 07.08.09 - klo:10:28 »

Joo, pidetään vaan nykyinen systeemi.
Vaikkakin olen mesen kanssa samaa mieltä pisteiden annon suhteen.  Ja olen ainakin pari kertaa ehdottanutkin käytäntöä, joita valokuvakilpailuissa pisteiden annossa käytetään.

Eiköhän kuitenkin mennä eteenpäin pönttölän omalla systeemillä.
Kiirus meinaa tulla päättäjäisissä näinkin. [:-DD]
Kirjattu

masinasi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 219
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1028 : 07.08.09 - klo:11:23 »

edit: vaikka tämä onkin ns, "leikkimielinen" kilpailu luulen että kaikki osallistuu silti siihen parhailla kuvillaan. Ei kai kannata panna huonoa kuvaa pöntön kilpailuun, ja toivoa että  kukaan ei äänestäisi sitä. Minulle tämä on ollut hyvää harjoittelua kuvakilpailuihin osallistumisesta,koska en ole sitä aikaisemmin tehnyt. Maanataina lähti ensimmäiset kuvat kuusamoon isompiin kilpailuihin nyt tällä hirveellä kilpailu kokemuksella  :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1029 : 07.08.09 - klo:11:52 »

Ei mut tuo olikin kiva kuulla, että tämä on ollut masinasille hyvää harjoittelua. Niin varmaan monelle muullekin. Kokemus karttuu mitä enemmän kuvaa ja asiaa harrastaa. Huomaan, että Pönttölän kisoissakin on taso vuosien mittaan noussut nousemistaan. Ihmiset on saaneet sitä harjoitusta - minä myös - ja kisat ehkä pitää omalta osaltaan yllä asian harrastusta ja saa ihmiset kuitenkin "hiukan enemmän" paneutumaan asiaan. Kisojen "leikkimielisyys" kuitenkin on sitä, että kyseessä ei oo mikään kauheen virallinen juttu, ei oo rahapalkintoja tms. Vaan ainoastaan mainetta, kunniaa ja lämmintä kättä ja hymyä. [:-)] Näihin kisoihin "uskaltaa" osallistua helpommin ja se on hyvä se. Miun mielestäin. Mie oon iloinen siitä, jos/kun nää meitin kisat on olleet ihmisille hyvä harjoittelutanner. [:-)] Muutenkin minusta mukavaa ja mielenkiintoista ajanvietettä, hauska aina katsoa millaisia kuvia ihmiset milloinkin ovat keksineet/onnistuneet nappaamaan. [:-)]



muoks. korj. pianovihr.
« Viimeksi muokattu: 07.08.09 - klo:11:59 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

masinasi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 219
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1030 : 07.08.09 - klo:13:03 »

Olen harrastanut 26v koiria ja kilpaillut niillä aika paljon tänä aikana. Nyt tämän valokuvausharrastuksen myötä en näköjään päässyt tuosta kilpailemisesta pois. Mutta eilen tapahtui minun elämässäni suuri "muutos"!! möin viimeisen koirani pois, ja niin päättyi minun 26vuotta kestänyt koiraharrastus urani (näin minä ainakin aattelin,aikasa kutakin)  [:´((]  Nyt uudet tuulet puhaltaa,ja keskitytään valokuvaukseen  [;-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1031 : 07.08.09 - klo:15:55 »

Pyris on hikoillut taas kuvakoosteiden parissa. Kiitos jälleen kerran, hienot heinäkuun kuvakoosteet! [:-)] [:-)] [:-)]
Kirjattu

mese

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1032 : 07.08.09 - klo:15:59 »

Jep, hienot kuvakoosteet, kiitos Pyrikselle!
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 916
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1033 : 07.08.09 - klo:16:34 »

Hienot koosteet Pyrikseltä taasen
Kirjattu

Kaarin

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Keskustelua ja kysymyksiä
« Vastaus #1034 : 07.08.09 - klo:17:11 »

Hyvinhän kaikki kuvat mahtuivat nuihin koosteisiin.
Kiitos Pyris!  [:-)] [KIPPIS]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.332 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.