Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pöllöilyä  (Luettu 5139 kertaa)

Mali

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 150
    • mali.kuvat.fi/kuvat
Vs: Pöllöilyä
« Vastaus #165 : 05.03.09 - klo:07:24 »

Kävin pari päivää sitten duunin jälkeen tsekkaamassa olisiko Kampin huuhkaja vakipaikallaan, mut eipä ollut. Noh, tänään kävin sitten aamulla uudelleen, mut ei ollut. Käppäilin sitten Eläinmuseon suuntaan ja sieltä lensi vastaan isohko varisparvi huuhkajaa hätyytäen (klo 6.50) :-O . Huuhkaja laskeutui, ainakin hetkeksi,  Arkadiankatu 6 katolle. Eipä noita juurikaan lennossa näe, joten se oli mukava päivän avaus :-)) . Tiirassa havis meni näköjään salattuihin...
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: Pöllöilyä
« Vastaus #166 : 05.03.09 - klo:07:45 »

No jopa alkoi Malin työpäivä hienosti  [:-)] Minä katselin huuhkajaa kylppärin peilistä eikä ollut ollenkaa niin hieno juttu  [:-DD]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Pöllöilyä
« Vastaus #167 : 05.03.09 - klo:09:56 »

Minä katselin huuhkajaa kylppärin peilistä eikä ollut ollenkaa niin hieno juttu  [:-DD]

Ilmotitko Tiiraan? [:-DD] [:-DD]

sori, menee ohi aiheen
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Pöllöilyä
« Vastaus #168 : 05.03.09 - klo:11:55 »

Huuhkaja Helsingissä postitalon katolla.

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/03/cityhuuhkaja_paatyi_tv-tahdeksi_591060.html

Videossa näkyy hyvin huuhkajan huimat jalat ja kynnet, lopussa taitaa varikset sitä hätyytellä.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: Pöllöilyä
« Vastaus #169 : 05.03.09 - klo:12:47 »

Tiina,se taisi mennä Tiirassa salatuksi [:-DD] [:-I] niinkuin se oikea huuhkajakin...tai niinhän Mali sanoi   [:-I] [:-I]
Kirjattu

Driver

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 125
Vs: Pöllöilyä
« Vastaus #170 : 05.03.09 - klo:14:24 »

No jopa alkoi Malin työpäivä hienosti  [:-)] Minä katselin huuhkajaa kylppärin peilistä eikä ollut ollenkaa niin hieno juttu  [:-DD]
Mun ei tarvi mennä kylppäriinkään saakka, riittää kun sängyssä vähän päätä kääntää  [:-DD]  [:-DD]
 [:22]
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: Pöllöilyä
« Vastaus #171 : 05.03.09 - klo:20:44 »

Nyt vasta näin tän Driverin jutun...kuinkas sinä nyt tollai sanot  [:-I] [:-I]
Kirjattu

Jarmo

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 289
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Pöllöilyä
« Vastaus #172 : 05.03.09 - klo:20:46 »

No jopa alkoi Malin työpäivä hienosti  [:-)] Minä katselin huuhkajaa kylppärin peilistä eikä ollut ollenkaa niin hieno juttu  [:-DD]
Mun ei tarvi mennä kylppäriinkään saakka, riittää kun sängyssä vähän päätä kääntää  [:-DD]  [:-DD]
 [:22]

Täällä ei ole näkynyt mitään huuhkaajia tai pienempiäkään pöllöjä ei sisällä eikä ulkona
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

zeener

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Pöllöilyä
« Vastaus #173 : 05.03.09 - klo:20:48 »

Ihan oikeita varpuspöllöjä kuultiin tänä-iltana kaksi kappaletta  [:-)]
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: Pöllöilyä
« Vastaus #174 : 05.03.09 - klo:21:16 »

Juu,niinpä kuultiin  [:-)]
Kirjattu

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Pöllöilyä
« Vastaus #175 : 05.03.09 - klo:22:40 »

No jopa alkoi Malin työpäivä hienosti  [:-)] Minä katselin huuhkajaa kylppärin peilistä eikä ollut ollenkaa niin hieno juttu  [:-DD]
Mun ei tarvi mennä kylppäriinkään saakka, riittää kun sängyssä vähän päätä kääntää  [:-DD]  [:-DD]
 [:22]

 :-O
Kirjattu

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Pöllöilyä
« Vastaus #176 : 05.03.09 - klo:22:41 »

Juu,niinpä kuultiin  [:-)]

Kiva havainto varpuspöllöstä  [KIPPIS]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Pöllöilyä
« Vastaus #177 : 06.03.09 - klo:09:39 »

Lähdettiin eilen illalla Repen kanssa ihan extempore pöllöretkelle, ilman sen kummempia paikkojen tutkailua Tiirasta tai muualta päätettiin vain ajella Asikkalan-Vesivehmaan-Kopsuon suuntaan ja pysähdellä sinne sun tänne jos jotain kuuluisi. Kun oltiin eka pysähdyksellä vähän aikaa kuunneltu, niin paikalle pölähti eräs paikallinen lintuharrastaja joka oli myös pöllöjä kuuntelemassa. Hän oli jo kotiinpäin menossa, mutta muuttikin sitten mielensä ja lähti halukkaasti meitä opastamaan. Hän tiesi ja tunsi paikat, joten illan aikana me kuultiin huuhkaja, helmipöllö ja viirupöllö, kaikki useammasakin paikassa. Yhdessä paikassa viirupöllö oli aika lähellä, kuului jännä puuskutus. Lisäksi Repe näki yhden lentävän pöllön, mutta sitä ei varmuudella tunnistettu, ehkä lehtopöllö ainakin kokonsa puolesta. Olipahan kiva reissu ja tosi hienoa että tuollaisia ihmisiä on olemassa, kolme tuntia tämä kaveri oli meillä oppaana ja yritin kyllä hänelle sen kertoa kuinka kiitollisia olimme opastuksesta.  [KIPPIS]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mali

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 150
    • mali.kuvat.fi/kuvat
Vs: Pöllöilyä
« Vastaus #178 : 06.03.09 - klo:12:03 »

Viirupöllöt pesivät ennätysaikaisin
http://www.fmnh.helsinki.fi/tiedotteet/?p=266
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 158
  • Lahti
Vs: Pöllöilyä
« Vastaus #179 : 06.03.09 - klo:13:14 »

Minä olin ja illalla pöllöretkellä vaan varpuspöllöä kuulin eikä sitten pihaustakaan muista pöllöistä..
Meinattiin ystäväni kanssa lähteä sinne samaan suuntaan..missä Tiina ja Repe olivat,eli minun
mökkimaisemiin,mutta jostain syystä vaihdoimmekin suuntaa..ja äänet jäivät näin vähiin.
Sama kaveri minkä Tiina mainitsit on meitäkin opastanut..syysmuuttoa seuratessa..että hän on kyllä hyvin auliisti
antaa saman ilon meille paikalle sattuville...mitä on itsekin kokemassa.. :-)) :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö
 

Sivu luotiin 0.062 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.