Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: HELMIKUUN YMPÄRISTÖASIOITA & KIERRÄTYSJUTTUJA  (Luettu 816 kertaa)

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: HELMIKUUN YMPÄRISTÖASIOITA & KIERRÄTYSJUTTUJA
« Vastaus #30 : 28.02.08 - klo:14:58 »

Kiitos loistavista linkeistä, joita tässä ketjussa on.

Vesijalanjälki oli ihan uusi sivusto. En ollut kuullutkaan.
Ois tuossakin varmaan pienennettävää 15955.5 litraa.

Kaija: Olen kuullut, että Gangesin rannoilla poltetaan jopa ruumiita   [:-I]  joten tosiaan varmaan poltetaan roskiakin... Egyptissä ollessani tajusin kanssa, kuinka hienosti jätehuolto toimii Suomessa. Siellä syrjäiset kadut oli täynnä roskia. Oli muuten tosi epäekologinen olo käydä autiomaassa suihkussa. Onneksi kaikissa hotellihuoneissa muistutettiin veden arvokkuudesta.
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: HELMIKUUN YMPÄRISTÖASIOITA & KIERRÄTYSJUTTUJA
« Vastaus #31 : 29.02.08 - klo:10:13 »

Pyykinpesukone puhdistettu sitruunahapolla, menen tutkimaan tulosta  [:-I]

Vesijalanjälkeni  17 640,5 L /viikko  vähän yli puolet keskiverto suomalaisen kulutuksesta, mutta paljon suurempi kuin kiinalaisen kuluttama vesimäärä.

Paljon mielenkiintoisia saippualinkkejä, tutustun pikkuhiljaa  [:-)]



Kaija: Olen kuullut, että Gangesin rannoilla poltetaan jopa ruumiita   [:-I]  joten tosiaan varmaan poltetaan roskiakin... Egyptissä ollessani tajusin kanssa, kuinka hienosti jätehuolto toimii Suomessa. Siellä syrjäiset kadut oli täynnä roskia.

Tuolla Valokuvauspuolella on Marlen laittama ketju nimeltään  "Katsokaapa..." siellä on linkki aiheeseen liittyviin mielenkiintoisiin kuviin  yms....

Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: HELMIKUUN YMPÄRISTÖASIOITA & KIERRÄTYSJUTTUJA
« Vastaus #32 : 29.02.08 - klo:16:24 »

Lämpökompostorikin toimii täydellä teholla, madot kurkkii kannen reunoilla.  Laitoin pienen kepin kannen alle, näin matoset saavat raitista ilmaa  [:-)]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: HELMIKUUN YMPÄRISTÖASIOITA & KIERRÄTYSJUTTUJA
« Vastaus #33 : 01.03.08 - klo:09:38 »

No laitetaan sitten näytille, tässäpä vanhoja farkkuja  :-))
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Parus Major

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: HELMIKUUN YMPÄRISTÖASIOITA & KIERRÄTYSJUTTUJA
« Vastaus #34 : 02.03.08 - klo:00:09 »

Mielenkiintoisia asioita taas! [:-)] Tuo sitruunahappo on itsellenikin tuttu. Olen käyttänyt sitä myös kahvinkeittimeen..

Vedenkulutus..siinä on parantamisen varaa ihan jo asenteista asti. Puhdasta vettä ei arvosteta Suomessa riittävästi.
Pyykinpesun määrästä en pysty tinkimään, tarpeeseen pesen. Mutta pulverimäärä ei ylity ja täydet koneelliset pyrin aina laittamaan.
Suihkunkäyttö itselläni asiallista, sitä oppia taotaan nuorisolle....
Pihalinnulla hieno uusia liina! [:-)]
Avataanpa nyt samantien uusi ketjukin! [:-)]

Kirjattu
- tartu hetkeen -

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: HELMIKUUN YMPÄRISTÖASIOITA & KIERRÄTYSJUTTUJA
« Vastaus #35 : 02.03.08 - klo:00:14 »

Mielenkiintoisia asioita taas! [:-)] Tuo sitruunahappo on itsellenikin tuttu. Olen käyttänyt sitä myös kahvinkeittimeen..


Meillä töissä sitruunahappoa 25 kilon säkeissä. Joita mä siis nostelen.  :-))
JIPPPPPIIIII! Lähi-Siwan pihalla kerätään maitopurkkeja ja vastaavaa kartonkia. Jostain pitäis löytää joku ohje, mitä sinne saa viedä. Pasi ja Jenni ei meinaan kiljunut riemusta, kun mä määräsin, että nyt muuten aletaan lajitella jätettä!

Parus Major

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: HELMIKUUN YMPÄRISTÖASIOITA & KIERRÄTYSJUTTUJA
« Vastaus #36 : 02.03.08 - klo:00:34 »

Mielenkiintoisia asioita taas! [:-)] Tuo sitruunahappo on itsellenikin tuttu. Olen käyttänyt sitä myös kahvinkeittimeen..


Meillä töissä sitruunahappoa 25 kilon säkeissä. Joita mä siis nostelen.  :-))
JIPPPPPIIIII! Lähi-Siwan pihalla kerätään maitopurkkeja ja vastaavaa kartonkia. Jostain pitäis löytää joku ohje, mitä sinne saa viedä. Pasi ja Jenni ei meinaan kiljunut riemusta, kun mä määräsin, että nyt muuten aletaan lajitella jätettä!

Täällä on helppoa tuo paperinkeräys, kun saa laittaa KAIKKI maitopurkit, myös mehu- ja hyla- piimä, puhdas kartonki ja tavallinen paperi samaan - meillä on sellainen laitos täällä Porissa että se pystyy niin tekemään.

Eikö joka kunnassa ja notkelmassa kuitenkin ole ihan lakisääteistä tuo paperinlajittelu? Sitä ei täällä oteta vastaan kaatopaikoille lainkaan! Kuten myös lasi ja metalli!

Mä kaija tuen sinua lajittelussa: nyt hankitte sievät, vaikka vaaleanpunaiset kannelliset lajitteluastiat metallille, lasille jonnekin talliin tai talouspihalle. Ja tuolle paperille sellanen pahvilaatikko (meillä toimii) sisälle johonkin sopivaan kaapin alaosaan ja se sitten kipataan tarpeen mukaan sinne keräysastiaan Siwaan..ja laatikko takaisin kotiin. Sopii mm hyvin (Pasin) työmatkoille tyhjennettäväksi..

Sielläkään ei taida olla energiajätteen keräyspistettä? Sitä tulee! Jokainen voisi ihan kokeeksi kerätä viikon ajan:
- lihapakkaukset yms
- viili- ja jugurttipurkit
- muovijäte (ei PVC, mutta shampoopullot, moottoriöljykanisterit, muovipussit, leipäpussit jne
- voi ja leviterasiat
- kostea tai likainen kartonki
yms yms HUOM: PAIKALLISIA ERILLAISIA KERÄYSOHJEITA VOI OLLA! Mutta meillä näin.

Tuo jätemäärä on hirvittävä! Meidän  sekajätteen määrä pieneni niin että jätettä tulee nyt vain 1/4 osa mitä ennen. Nyt sekajäte on mahdollista tyhjentää läpi vuoden 4 vk:n välein, kun biojäte on mahdollista kompostoida kotona. Muuten kesäisin tuo tyhjennysvälin pitäisi olla 2 vk. Siis ihan taloudellista säästöäkin. Energiajätettä kerätään ilmaiseksi täällä S-marketin pihassa. [:-)]
Pasille tukkapöllöä ja kaijalle halit! [;-)]
 
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Parus Major

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: HELMIKUUN YMPÄRISTÖASIOITA & KIERRÄTYSJUTTUJA
« Vastaus #37 : 02.03.08 - klo:00:39 »

Ekokauppoja:

Ekolo
http://www.ekolo.net/show.php?page=uutuudet

Ruohonjuuri
http://www.bosoy.fi/ruohonjuuri/index.html

Voisiko näitä laittaa suosikeihin - jos ei vielä ole? Siis Ympäristö, Kierrätys ja Ekoiluaiheet suosikeihin, ovat niin tärkeitä. Mitä mieltä?  [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -
 

Sivu luotiin 0.293 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.