Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kuvanlaitto Photobucketin kautta (päivitetty)  (Luettu 10312 kertaa)

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: Kuvanlaitto Msn:n ja Photobucketin kautta
« Vastaus #30 : 15.03.07 - klo:18:12 »

Ja taas kysymys. Pönttölän ohjeissa on että kuvakoko maximissaan voi olla 80 kilotavua, mutta mun kone näyttää ottamieni kuvien kooksi megatavuja - eli ne ovat isompia - miten ne saa kutistettua että ne voisi lähettää tänne - kutistaako joku Photopuketti  [:-DD] ne - vai täytykö mun pestä ne kuvat 90 asteessa  [:-DD]  [?]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kuvanlaitto Msn:n ja Photobucketin kautta
« Vastaus #31 : 15.03.07 - klo:18:21 »

Mustarastas, kun laitat Photobucketin kautta, kuvan koko ei rasita Pönttölän palvelinta. Mutta jos kuvat hurrrrjan isoja, saattaa Phot.b. tilasi tulla täyteen. En muista, millaiset rajoitukset niillä oli.
Onko sulla kuvankäsittely-ohjelma? Sillä saat kuvakokoa pienennettyä!

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: Kuvanlaitto Msn:n ja Photobucketin kautta
« Vastaus #32 : 15.03.07 - klo:18:31 »

Kiitos Kaija vastauksestasi. Kyllä - minulla on kuvankäsittelyohjelma ja sitten vaan sen käyttöä opiskelemaan. Jotenkin hirveen mutkikasta -  yksinkertainen asia - mutta elämä on oppimista - hauskaa ainaskin siten ko sen kaiken on oppinut  [:-I] [:-)]
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Kuvanlaitto Msn:n ja Photobucketin kautta
« Vastaus #33 : 15.03.07 - klo:18:34 »

Mustarastas ehtikin jo vastata itse, mutta kun jo ehdin kirjoittaa niin laitan tään...

Eli toisin sanoen, kaikki kuvat jotka laitetaan pönttölän kautta tänne, rasittavat pönttölän serveriä. Tämän vuoksi kuvakokoa on rajattu. Mutta jos linkität kuvat jonkun muun palvelimen kautta (joita on satoja erilaisia mm. tämä photobucket tai omat kotisivusi), pönttölä rasittuu vain kuvan osoitteen verran, ei koko kuvan. (Olikohan mahdollisimman hankalasti sanottu) Eli jos laitat kuvan jonkin muun palvelimen kautta, voi se olla isompikin jos vain palvelimen säännöt/kapasiteetti sen hyväksyvät.

Jos haluat itse pienentää kuvaasi, voit tehdä sen jonkin kuvankäsittelyohjelman kautta (itselläni mm. ilmainen IrfanView).
Kirjattu

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: Kuvanlaitto Msn:n ja Photobucketin kautta
« Vastaus #34 : 15.03.07 - klo:19:56 »

 [:-)] Kiitos zeener - ihan selkokielellä ja ymmärrettäväti selitit - ja se opettelu - siis edessä
kuvankäsittelyn opettelu ja opettelu laitamaan photopuketille [:-DD] -
Te kaikki muut tunnutte tietävän niin  hirrrmu paljon kaikesta -ja tässä ollaaan kuin konttaamaan opetteleva kakara.. [:-DD] - vaan ei mitään ..kohta noustahan ja lähretähän käveleen,,eikös [:-DD] 
Ihan hirveetä tämä mun murteilla leikittely [:-I] [:-)] se vie huomion [:-I] pois mun ....
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Kuvanlaitto Msn:n ja Photobucketin kautta
« Vastaus #35 : 15.03.07 - klo:22:45 »

Kaikkihan me ollaan ne alusta jouduttu opettelemaan. Ja ainoa asia mitä sitä tietokoneilla tarvitaan on rohkeutta kokeilla. ei siellä yleensä mitään peruuttamatonta pysty tekemään (Nimimerkillä 2 kertaa kovalevyn tyhjentänyt ja lukemattomat kerrat järjestelmänpalautusta käyttänyt)
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kuvanlaitto Msn:n ja Photobucketin kautta
« Vastaus #36 : 06.08.07 - klo:12:11 »

Nostetaan ylös!  :-))

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Kuvanlaitto Msn:n ja Photobucketin kautta
« Vastaus #37 : 06.08.07 - klo:21:02 »

Mulla on nyt Photobucket. Ja kuvat on Picassassa.Se on outo paikka.En tiedä osaanko selittää ymmärrettävästi.
En saanut siirrettyä kuvia sieltä.Vaikka nimesin ne,niin tiedostossa oli vain Picassa,eikä kuvien nimiä.
Omasta tiedostosta siirsin kuvan,mutta se ei tullut Pukettiin,vaikka laitoin selaa ja siiirsin kuvan.Sen nyt osaan,kun olen siirtänyt sillälailla kuvia sähköpostiin.
Nyt on kyllä jossain linjat poikki, luultavasti korvieni välissä.   [NUT]
Pitää ottaa aikalisä.Huominen menee ihan muualla,ei taida joutaa miettimään.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvanlaitto Msn:n ja Photobucketin kautta
« Vastaus #38 : 06.08.07 - klo:21:05 »

Picasasta et voi siirtää kuvia Puckettiin vaan sieltä kansiosta jossa ne kuvat okeesti on [:-)]
Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Kuvanlaitto Msn:n ja Photobucketin kautta
« Vastaus #39 : 06.08.07 - klo:21:14 »

Aha. Kiitos.
Tämä Picassa on siis vain säilytyspaikka?
Miten sitten,kun käsittelee kuvaa siellä Picasassa? Olen saanut sen käsityksen,että jotkut käyttävät sitä kuvankäsittelyyn.Tein siellä äsken yhdelle kuvalle sävytyksen.Eikö sitä saa millään pois?
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kuvanlaitto Msn:n ja Photobucketin kautta
« Vastaus #40 : 06.08.07 - klo:21:15 »

Me tehdään niin, että kuvat ensinnäkin napsitaan muistikortilta tai jostain kansiosta kuvankäsittelyohjelmaan ja sieltä käsitelty kuva kopioidaan (save a copy) Omat kuvatiedostot-nimiseen kansioon, josta sitten ne poimitaan photobucketiin. Aika monta vaihetta on siinä, kun tulee kameran kanssa kotiin ja haluaa äkkiä jonkun pulun kuvan laittaa pöntölle!

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 008
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Kuvanlaitto Msn:n ja Photobucketin kautta
« Vastaus #41 : 06.08.07 - klo:21:17 »

 :-O
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Kuvanlaitto Msn:n ja Photobucketin kautta
« Vastaus #42 : 06.08.07 - klo:21:29 »

 
:-O
Veit Jarmo sanat suustani.. [:-DD]
Mutta jospa se joskus aukenisi mullekin.Ohjeissa ei ole ainakaan vikaa. Kiitos.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Kuvanlaitto Msn:n ja Photobucketin kautta
« Vastaus #43 : 06.08.07 - klo:21:33 »

Aha. Kiitos.
Tämä Picassa on siis vain säilytyspaikka?
Miten sitten,kun käsittelee kuvaa siellä Picasassa? Olen saanut sen käsityksen,että jotkut käyttävät sitä kuvankäsittelyyn.Tein siellä äsken yhdelle kuvalle sävytyksen.Eikö sitä saa millään pois?

Picasalla voi lähettää kuvia nettiin. Siellä alhaalla on namiska siihen. Poistaa voi myöskin. Itse valitsen kuvakooksi 1600 pienemmän, olikohan se 1024  [:-I] Picasaan voit lähettää kuvia 1 gigan verran. Kokeile vaikka muutamalla [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kuvanlaitto Msn:n ja Photobucketin kautta
« Vastaus #44 : 07.08.07 - klo:11:51 »

Tein siellä äsken yhdelle kuvalle sävytyksen.Eikö sitä saa millään pois?

Jos tarkoitat että kuinka kuvan saa palautettua alkuperäiseksi, niin siinä samassa kohdassa missä kuvan voi sävyttää on myös nappula mista sävytyksen voi kumota.  [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-
 

Sivu luotiin 0.158 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.