Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 95715 kertaa)

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 901
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4020 : 10.11.22 - klo:12:43 »

Yskälle paranemista ja muutenkin jaksamista kaiken keskellä  [:1] [:30]
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 308
  • Itä-Uusimaa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4021 : 11.11.22 - klo:08:35 »

Yskään toivotaan paranemisia, kuin myös mahdollisiin hoitoihin jaksamisia  [:30] [:30]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 141
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4022 : 11.11.22 - klo:11:35 »

Kiitos Mesis ja Minni [:34]

Yskä helpottaa kun kortisoonia otan, vaikken halua sitä lääkettä ottaa, mutta astmaatikolle ei ole muuta hoitoa.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4023 : 04.12.22 - klo:19:30 »

Kiitos Minni, Jarmo ja Mesis [:30]

Minni perässä tulen, toivottavasti sinun olosi paranee vielä päivä päivältä lisää [:30]


Moikka Pöntölle!
Telkkinen, mä kuulin Tiinalta, että se pirun syöpäläinen on iskenyt suhunkin. Olen käynyt lukemassa sun päivityksiä, mutta olen jotenkin ollut niin väsynyt koko syöpään, etten ole saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään. Toivottavasti sullakin menee kaikki hyvin.  [:34]

Mikä on Minnin tilanne? Onhan kaikki hyvin?  [:34]

Näin teidän kirjoittaneen jotain osteosporoosista. Mulle lääkäri kirjoitti tupla-annoksen kalkki+d3, kun syön nyt viisi vuotta aromataasinestäjiä, jotka saattavat aiheuttaa osteopeniaa ja osteosporoosia.

Itsellä oli marraskuun puolivälissä 1-vuotiskontrolli: mammografia, ultraääni, verikokeet, sydämen gammakuvaus ja lääkärin tapaaminen. Kaikki on nyt ok, mutta eihän syövästä ikinä voi sanoa, että nyt se on pois. Nyt eletään vuosi kerrallaan, ja toivotaan parasta.
Viimeisen Herceptin-pistoksen sain 18.11. ja seuraavana päivänä lennettiin tänne Espanjaan. Onnistuin ostamaan syöpälääkkeitäkin 200 päiväksi, kun otin puolet ilman Kela-korvausta. Sadan päivän Letrozolit ilman korvausta Suomessa alle 20€, kun täällä Espanjassa 30 päivän satsi olisi 93€. Monet lääkkeethän on täällä todella halpoja, mutta tämä ei ole.
Paluulippuja ei olla varattu.

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 308
  • Itä-Uusimaa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4024 : 06.03.24 - klo:09:46 »

No tännehhän ei ole kukaan mitään aikoihin valittannu. Korjaan asian.


Mulla oli tänään, tai piti olla oik. tissin ja munuaisen ultra, kun viime tietokonetomografiassa, molemmissa näkyi jotain niihin kuulumatonta. Ja kainaloissa oli suurentuneita imusolmukkeita.Olikin ensin mammografia, ja sen jälkeen oik. tissistä otettiin neljä koepalaa ja vas. kainalosta kolme, jonka jälkeen seuraavaan huoneeseen ja siellä munuaisen ultra. Sen jälkeen pääsi vihdoin vessaan  :-)) kun munuaisen ultraa varten piti olla rakko täynnä, niin kyllä helpotti se vessa käynti   [NUT] Nyt sitten vaan joutuu odottelemaan tuloksia. Toivonmukaan on vaan kystia, ja imusolmukkeiden suureneminen johtuu vaan tästä määrittämättömästä sidekudos sairaudesta  [NUT]


No eipä tullut kuin osittain hyviä tuloksia. Tississä oli joku harmiton fibroadenooma, munuaisessa kysta, mutta kainalon imusolmukkeissa epäily lymfoomasta. Koepalat lähti jatkotutkimuksiin. Kait sieltä sitten joskus tulee tietoa, että miten hoidetaan, vai hoidetaanko mitenkään.  [:-I] No johan tässä kerkesikin  vuoden olla suht terve  [:-I] [:-(]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 141
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4025 : 06.03.24 - klo:10:08 »

Ohi on minultakin mennyt tämä ketju, mutta parempi myöhään kun jne...

Kiitos Kaija myötäelostasi ja Tiinalle myös kiitokset. Oma olo on kun olis löysässä hirressä. Tutkimuksiin kutsua odotan. Osteoporoosiin määrättiin pistos lääkitys, mutta kun kysyin lääkäriltä ottaisiko itse EI ottaisi. Siis kalkeilla mennään. D en saa käyttää kun arvot oli korkeat.
Henkinen kantti on huono, johtuu osin kun en saa nukuttua. Ja itse tämä tauti tai taudit nakertaa.

Miten Kaija itse voit. Onko tautisi pysynyt rauhallisena. Entä koirat, niistäkin on koiraihnisenä kysyttävä.

Minnin tilanne on ja aikamoinen, odottaa saa missä mennään ja mitä on tulossa. Ei ihan voi sanoa, että kyllä se siitä, jota itse paljon kuulen. Toivottavasti saat pian jotain tietoa tilanteestasi, ei tarvitse miettiä itse kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja.

Kyllä vaikeiden asioiden jakaminen helpottaa ainakin minua. Uskon että myös teitä muitakin.Voimia ja jaksamista.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 271
  • Säkylä ** älykäS
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4026 : 06.03.24 - klo:10:44 »

Ei voi kun Minnillekin toivottaa jaksamista ja onneksi osa tuloksista edes hyviä [:30]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 901
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4027 : 06.03.24 - klo:10:50 »

Sanattomaksi vetää  [:-(]. Saisimmepa olla terveitä loppuun asti, mutta aina se ei ole niin. Paljon tsemppiä ja jaksamista kaikille sairastaville  [:1] [:30] [:34]
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 308
  • Itä-Uusimaa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4028 : 07.03.24 - klo:11:12 »

Kiitos tsempeistä  [:-)]

Telkkiselle  [:30]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4029 : 07.03.24 - klo:17:41 »

Ihan ensin, Minnille hurjasti tsemppiä! Toivotaan, ettei kainalon imusolmukkeista löydy mitään pahempaa!   [:-(]
Kävin jo lymfooman googlaamassa. Siihenkin on napakat hoitopolut. Mutta onhan se tylyä lähteä ”uudelle kierrokselle”

Itsellä oli loppukesästä 2-vuotiskontrolli. Yhdestä kohdasta otettiin paksuneulanäyte. Kaikki hyvin!
JA LÄÄKÄRI KÄSKI UNOHTAA KOKO SYÖVÄN. Ovat säästösyistä peruneet 3- ja 4-vuotiskonrollit. Eli puputan vielä kolme vuotta Letrozolia, ja käyn seulonnoissa, jos sattuu osumaan kohdalle. Että sellainen Sote-uudistus!  [:-/]
Nyt, kun kontrolleja ei ole, ollaan haettu residensiaa Espanjaan. Eli aletaan maksaa veroja tänne. Muutamilla tutuilla on täällä hoidettu syöpää, ja kaikki on mennyt hyvin.

Joulun jälkeen iski vanha tuttu 10 vuoden takaa. Eli iskias. Tällä kertaa se meni niin pahaksi, että Pasi talutti mut kalpeana, hikisenä ja tärisevänä paikalliseen terkkariin. Sain tiukat lääkkeet, ja vointi parani nopeasti. Edelleen riipii kankusta takajalkaan, mutta koitan olla välittämättä siitä. Nyt on ainakin jemmassa lääkkeet, joiden avulla pystyn tarvittaessa siirtymään sängystä lääkäriin!  [:-DD]

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4030 : 07.03.24 - klo:17:43 »

Telkkiselle myös tsempit! Sulla on ilmeisesti syöpä pysynyt kurissa? Vaikka eihän sitä koskaan enää ole ennallaan, kun diagnoosin on kerran saanut.

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 141
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4031 : 07.03.24 - klo:19:34 »

Hyvä kuulla Kaija, että ainakin nyt tauti on kurissa. Ja toivottavasti pysyykin jatkoa ajatellen.

Selkää itsekin poden. Tälle kun ei voi enää mitään tehdä, niin monesti on jo leikattu.

Iskias kivut on tuttuja ja si- nivel vaivat. Kipulääke ja lepoa niin voi sinun vaivasi helpottua. Onneksi on tukija lähellä että saat apua tarvittaessa.

Oma tilanteeni on pvä kerrallaan eloa. Kilppari syöpä arvot on koholla muttei tutkita kun marraskuussa. Meinaan oman pussin päälle käydä arvot otattamassa Synlabissa. Haimakasvain on iso jolle ei mitään tehdä. Iso operaatio ja ??? ehkä ei ole apua minulle. Husin haimatiimi 7 eri alan lääkäriä on näin päättäneet.
Että meinaa mieliala olla välillä maan raossa.

Sinulle Kaija hyvää jatkoa kuin myös "perheellesi".

Kiitos Kaija tsempistäsi [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4032 : 07.03.24 - klo:20:45 »

Telkkinen, tuo haimakasvain onkin mennyt ohi. Luulin, että vain kilpirauhasessa oli ongelmia. Toivottavasti lääkärit osaavat asiansa! Oireileeko haima esim haimatulehduksills? Vai olla möllöttääkö se kasvain siellä rauhallisena?

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 141
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4033 : 08.03.24 - klo:07:59 »

Kiitos Kaija kysymästä.

Olen siinä mielessä kurjassa asemassa kun kilpparisyöpä hoidetaan radiojodi hoidolla, minulle ei hoitoa voitu antaa kun silmissä on basedowin tauti. Nyt toivo on ainoa hoitokeino eli ettei syöpäsolut asetu jonnekin esim.keuhkoon ym.

Haima oireilee vannemaisena kipuna rintakehällä ja vatsavaivoina. Sen perusteella kasvain löytyikin kun ensin mri:llä tutkittiin mahan alue, sitten rankka tähystys jossa vaihdettiin tähystymiä ja tippa oli silmässä kun ilmaa tungettiin vatsaan. Eikä se tähystyskään helppo ollut. Lääkäri sanoi hienosti kestit, moni ei olisi kestänyt kuulemma. Nukutuksessa homma olisi hoidettu. Leikata ei nyt mri tutkimuksilla seurataan kasvainta. Olo on tosi kurja, siihen kun liittyy vielä tämä unettomuus  [:-(]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 308
  • Itä-Uusimaa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #4034 : 08.03.24 - klo:10:18 »

Kaijalle kiitokset tsempeistä  [:-)]

Juu. sote-uudistus on just sieltä , ja syvältä  [:-I]

Kaikille sairastaville  [:30] [:30]

iskiakseen , mikä mulle tulee parikertaa vuodessa, auttaa jonkinverran (ainakin senverran että pääsee liikkeelle)
se, että hieron perskindol geeliä ristiselkään ja kankkuihin, ja takareiteen/ polvitaitteeseen feldeniä. pelkkä perskindol tai felden tai joku muu kipuvoide ei mulle auta, mut just noin auttaa  [NUT] [NUT] [NUT] :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -
 

Sivu luotiin 0.208 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.