Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pihapiirin lintu-uutisia  (Luettu 69369 kertaa)

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1845 : 18.03.12 - klo:06:10 »

Myös täällä on ruokinta vielä ahkerassa käytössä. ennemminkin määrät lisääntyneet, kuin vähentyneet. Närhejäkin käy kuusi yhtäaikaa  :-)) siinä sitten menee kaikki mahdollinen eväs  ja nopsaan suureen suuhun  :-))
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 871
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1846 : 19.03.12 - klo:17:04 »

Meilläkin käy närhit popsimassa kaikki pähkinät, mitä tinteille laitan.

Mikä mahtoi olla tällä närhillä, joka ensin kaikessa rauhassa söi hangelta jotain. Kauraa olen siihen heitellyt. Yhtäkkiä se vain jäi paikalleen. Ajattelin, että onko haukka lähellä, mutta tintit lentelivät ees-taas, joten ei varmaan haukkaa ollut. Pääsin tätä kuvaamaan ikkunasta, eikä se lentänyt pois, ennen kuin omia aikojaan ensin marja-aroniaan ja siitä sitten pois. Ei se oikein sairaaltakaan vaikuttanut. Olisiko ollut ruokalevolla, kun levon jälkeen aukaisi suunsa ihan kuin olisi haukotellut.
Olen pitkään koittanut saada närhistä kunnon kuvaa, mutta aina lentävät tiehensä, kun menen ikkunan viereen. Tämä tuli tähän oikein poseeraamaan.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1847 : 20.03.12 - klo:17:09 »

Närhet on tosiaan yleensä hirmu arkoja eivätkä päästä lähellekään. Meilläkin oli mökillä viikonloppuna 4 närheä yhtaikaa syömässä murusia ruokinnalta, mutta heti jos edes ikkunan takana vähänkin liikahti, niin närhet lähti kiireellä pakoon ja rääkäisi närkästyneenä mennessään [:-DD].

Pieni ihana puukiipijä vietti melkein koko viikonlopun mökin pihapuissa. Puukiipijä muuten laulaa tosi kauniisti, vähän sellainen pajulintumainen säe. En ollut ennen kuullut varsinaista puukiipijän laulua, ainoastaan sitä pientä piiskutusta ja yllätyin tosiaan kuinka kauniisti se lauloi. Puukiipijä vietti niin pitkiä aikoja pihapuissa, että sitä melkein jo kyllästyi katselemaan :-)). (en kyllä olis uskonut että koskaan noin sanon [:-DD]) Tässä surkeaakin surkeampi otos ko. pikkuotuksesta.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1848 : 20.03.12 - klo:17:19 »

Mulla on vähän hakusessa tää kuvanlaitto tän uuden koneen kanssa mutta yritetään jotain laittaa. [?]

Tässä harmaalokit hauenperkeiden kimpussa. Harmaalokkeja oli kaikenkaikkiaan 15 yksilöä.


Se puro, mistä laitoin aiemmin kuvia sinne Iitin mökki ketjuun, on yhteydessä tähän Märkjärveen ja siihen sulaan ilmestyi viikonloppuna kaksi laulujoutsenta.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 871
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1849 : 20.03.12 - klo:23:16 »

Meilläkin aina joskus näkyy puukiipijä. Se menee hauskasti pyörimällä runkoa ylös. Sen laulua en ole koskaan kuullut.
Tuo lokkikuva on minusta tosi kaunis.
Kirjattu

Minni

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 294
  • Itä-Uusimaa
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1850 : 22.03.12 - klo:09:12 »

Kivoi kuvii Mesikselt ja Tiinalta  [:-)] Puukiipijää en ole tainnu nähdä ainaskaan
pariin vuoteen. Noita vanhoja omppupuita tykkäs nakutella.

Tässä on eilisiä pihavieraita.



TÄNNEPÄIN lähdetään ! MItä sä sinnepäin kuikuilet !



No joo joo. Älä huua ...



 :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 814
  • ***Keiju***
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1851 : 22.03.12 - klo:10:09 »

Ihania kuvia olette laittaneet ja muutakin mukavaa juttua pihapiirin linnuista! :-)) [:-)]

Meillä vakio talvilinnut vielä ja nyt on ilmestynyt urpiaisia n. 30 yksilön porukka tuossa ruokintapaikalla ja pihapiirissä pyörii. [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1852 : 22.03.12 - klo:10:16 »

Minnillä kivat tiklit. Tuokin on sellainen lintu minkä olen nähnyt tasan yhden kerran, joten mielellään näkisin toisenkin. :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 111
  • Lahti
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1853 : 22.03.12 - klo:13:24 »

Oikein mukavia kuvia pihapiirien linnuista.. [:-)]

tiklit ovat kauniita nähtäviä. Kyllä minä kerran vuoteen olen niihin jossainpäin "törmännyt"
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 871
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1854 : 22.03.12 - klo:15:22 »

Oi että Minni. mitä ihanuuksia teillä on käynyt.
Nuo tekstit  :-)) :-))
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1855 : 23.03.12 - klo:12:49 »

Södet tiklit. Meillä noita oli aiemmin useinkin. Vaan ei enää.
Eilen aamulla, kun kerrankin nousin ajoissa, oli kuorittua auringonkukkaa napsimassa vihervarpunen. Vähään aikaan en sitä ole nähnyt mutta saattaa olla että onkin aina ollut se aikainen lintu ruokinnalla kun minä vielä koisaan.
Eilen myöskin pikkuvarpunen kokosi nokallisen ( ainakin itsensä kokoisen tollon) Onnin trimmattuja karvoja jotka olin laittanut pensaaseen.
Muruset ovat sitten varmaankin pesimispuuhissa  [:36]
Kirjattu

Minni

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 294
  • Itä-Uusimaa
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1856 : 23.03.12 - klo:15:16 »

Pihassa on mustis, jolla on siellätäällä valkoista.Varsinkin silloin kun se lähtee
lentoon niin näkyy,  paljon valkoista.  [:-I]

Mustisvalkisrastas  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 871
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1857 : 23.03.12 - klo:15:33 »

On varmaan jänskän värinen livenä.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 871
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1858 : 24.03.12 - klo:08:11 »

Meidän ylitse lensi aamulla joutsenaura, ja pian sen jälkeen "toispuoleinen" aura.
Olen aina luullut, että meillä on vain kaksi harakkaa, mutta aamulla oli pihassa neljä hakkaraista.
Kirjattu

Sumotus

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 155
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1859 : 24.03.12 - klo:08:11 »

Aamulla koiraa ulkoiluttaessani kiuru mennä helisytteli ylitseni luoteen suuntaan. On siis kuukausi kesään.

Ainiin. Laulujoutsen, harmaalokki ja selkälokki havaittu ja varikset lentelee risuja nokassaan.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.243 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.