Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pihapiirin lintu-uutisia  (Luettu 68376 kertaa)

Minni

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 252
  • Itä-Uusimaa
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1485 : 24.02.11 - klo:10:23 »

Mä olen aina ollut sitämieltä, että kyllä pihassa pitää ainaskin
jokunen harakka olla.Siksi koska ne hälyyttää, jos haukka lähestyy.  [:-I]
Tämä nykyinen harakkalauma (7 kpl) ovat kaikki jotain uusavutonta rupusakkia.  :-))
Vaikka yksi aina jonkun puun latvassa tähystää, niin minkäänlaista varoitusta ei anna,
vaikka haukka saapuu. Tintit kovalla sirinällä sitten toisiaan varoittaa, mutta silloin on, yleensä,
jo liian myöhäistä  [:-(]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 823
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1486 : 24.02.11 - klo:10:30 »

Joo, se käy niin kovin äkkiä, se saalistus. Haukka tulee kuin joku syöksyhävittäjä ja sitten onkin homma jo ohi.  [:-(]

Tiina, ei aukea tuostakaan. Mutta voisiko joku katsoa sieltä, kun avaa sen kohdan:"päivitä liitännäiset", että mitä sieltä pitää päivittää, vai kaikkiko mitä siellä on?
Kirjattu

Anniina

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1487 : 24.02.11 - klo:12:46 »

En saa työkoneella Mesiksen videota auki, koska se vaatii Flashin, jota en voi työkoneelle ladata.
Tarsiger.comista löytyy paljon ääniä, mutta en saa nyt työkoneella oikein mitään sivuja auki.
Mene Mesis www.tarsiger.com ja valitse sieltä Äänet ja sieltä Hae laji ja etsi Talitiainen
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 823
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1488 : 24.02.11 - klo:12:56 »

Kyllä tuntuu talitiaisella olevan niin monta eri laulutyyliä, että uskon tämän olevan talitiaisen, koska äänen sävy ja kovuus/kuuluvuus oli ihan samanlaista.
Olen ennenkin tämän pöntöllä kertonut, mutta sanon taas  :-)) että meillä lauloi yksi tintti aina titityytity titityytity. Viime kesänä sitä ei enää kuulunut.  [:-(]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1489 : 24.02.11 - klo:13:09 »

Linnut lehdessä oli, että talitintillä on noin 25 (muistaakseni luku oli tämä) erilaista äänivariaatiota, joten ei se aina ole niin helppoa niitä tunnistaa.

Tuosta Anniinan laittamasta Tarsigerin linkistä en löytänyt samanlaista kuin tuo Mesiksen videossa oleva ääni, mutta tuolta Lintukuva linkistä minkä itse laitoin, niin siinä on alussa se ääni mun mielestä sama kun Mesiksen äänitteessä.
(oliks tää hirmu selvästi sanottu :-)))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 823
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1490 : 24.02.11 - klo:15:15 »

Oli se. Ymmärsin ihan hyvin  :-))  Harmi kun mulle ei se aukea.
Kirjattu

Minni

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 252
  • Itä-Uusimaa
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1491 : 25.02.11 - klo:11:10 »

Korpeilla kevättä rinnassa. Huisaa lentelyä ja rääkymistä   :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1492 : 25.02.11 - klo:13:20 »

Harmiksia ollut nyt parina päivänä pariskunta ruokinnalla.  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1493 : 25.02.11 - klo:13:41 »

Harmiksia ollut nyt parina päivänä pariskunta ruokinnalla.  [:-)]

Oliskohan meidän harmikset tulleet sinne, kun meillä niitä ei ole näkynyt ainakaan kolmeen viikkoon! :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Pyyhältäjä

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 169
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1494 : 25.02.11 - klo:14:50 »

Minni Kirjoitti:

"Mä olen aina ollut sitämieltä, että kyllä pihassa pitää ainaskin
jokunen harakka olla.Siksi koska ne hälyyttää, jos haukka lähestyy.
"

Olen samaa mieltä sinun kanssa harakoista. Ne ovat hyviä "pihavahteja" ja laittavat päälle aikamoisen äläkän, jos pihassa on jotain outoa, kuten haukka, kissa, ihminen tai jopa käärme, jollainen pihaan oli eksynyt yhtenä kesänä ja harakat sen olinpaikan paljastivat, kun rähisivät siinä kyyn lähellä. Muuten emme olisi sitä huomanneet.

Meidän pihassa on kaksi vakituista harakkaa, jotka ovat joka kesä tavanneet rakentaa pesän johonkin pihan puuhun tai isompaan puskaan. Niillä on lupa asua tässä pihassa ja talvisin nekin saavat käydä ruokinnalla. Niille tapaan toisinaan laittaa omat ruoat, jos jää keitettyjä perunoita tai kasviksia, joissa ei ole lisättyä suolaa. Hyvin on maistuneet. Samoin hiiret heittelen harakoille, kun niitä on joskus jäänyt loukkuihin. Nyt ei ole hiiriä ollut, kun lumikko asustelee pihapiirissä, niin se ilmeisesti hoitaa siimahännät omalla tavallaan.
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 808
  • ***Keiju***
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1495 : 25.02.11 - klo:16:02 »

Kyllä tuntuu talitiaisella olevan niin monta eri laulutyyliä, että uskon tämän olevan talitiaisen, koska äänen sävy ja kovuus/kuuluvuus oli ihan samanlaista.
Olen ennenkin tämän pöntöllä kertonut, mutta sanon taas  :-)) että meillä lauloi yksi tintti aina titityytity titityytity. Viime kesänä sitä ei enää kuulunut.  [:-(]

Hyvä kun selvisi laji.  [:5]
Heti alussa, kun Mesis laittoi tuon tiitityksen ja kysymyksen viestiinsä, mulle tuli mieleen talitiainen, mutt en uskaltanut sitä ehdottaa, kun oletin, ett Mesis sen tuntisi. [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 823
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1496 : 25.02.11 - klo:16:49 »

Aina kannattaa ehdottaa  [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1497 : 26.02.11 - klo:09:02 »

7 mustarastasta pihalla! Ensin oli 3 ja sitten niitä alkoi tulla lisää, kun istuttiin ulkona tupakalla. Pasi kävi viskaamassa nille kuorittua ja kuorimatonta auringonkukkaa!  [:-)]

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1498 : 26.02.11 - klo:10:52 »

Tänään kolme harmista yhtäaikaa ruokailemassa, kaksi emäntää ja yksi isäntä  [:-)] Täytyy lähteä hakemaan kaupasta lisää rasvapötköjä, niin saavat rauhassa ruokailla  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 823
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1499 : 26.02.11 - klo:11:02 »

Mustarastaita ja harmiksia  :-O  [:5]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 1.311 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.