Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pihapiirin lintu-uutisia  (Luettu 68248 kertaa)

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 820
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1605 : 09.05.11 - klo:17:41 »

Minä olen korppien kuullut pitävän samanlaista ääntä.  [:-)]
Kirjattu

Minni

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 250
  • Itä-Uusimaa
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1606 : 10.05.11 - klo:08:28 »

Mä kuuntelin eilen vaan, cd:ltä korpin ääntelyä, ja siellä korppi vaan
rääkyi korppimaisesti. Mutta lintukirjassa sanotaan ihan selvästi, että keväisin
korpit pitää myös klong-ääniä.  :-))
Hassua, että en ole aikaisemmin semmosia ääniä kuullut, vaikka korpit päivittäin
tästä pihan yli lentävät  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Jarmo

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 183
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia **HARJALINTU köyliössä**
« Vastaus #1607 : 11.05.11 - klo:22:29 »

Hippiäinen kertonee enemmin tapauksesta [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Pihapiirin HARJALINTU-uutisia
« Vastaus #1608 : 11.05.11 - klo:22:35 »

Tänään varhain aamulla meidän pihalla oli piipahtanut HARJALINTU.  [:-)]
Harmi vaan kun olin itse just ehtinyt lähtemään töihin enkä nähnyt sitä.  [:´((]
No, olihan se jo toinenkerta kun HARJALINTU piipahti meidän pihalla, edellinen kerta oli syksyllä 2003 ja silloinhan minä näin sen.  [:-)]
Kirjattu

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Pihapiirin HARJALINTU-uutisia
« Vastaus #1609 : 11.05.11 - klo:23:20 »

Tänään varhain aamulla meidän pihalla oli piipahtanut HARJALINTU.  [:-)]
Harmi vaan kun olin itse just ehtinyt lähtemään töihin enkä nähnyt sitä.  [:´((]
No, olihan se jo toinenkerta kun HARJALINTU piipahti meidän pihalla, edellinen kerta oli syksyllä 2003 ja silloinhan minä näin sen.  [:-)]

No harmi kun et päässyt näkemään, mutta sinulla kelpo piha! harjalintu on yksi lajeista, jota me ootetaan pihaan yllätysvieraaksi :-)) No olisihan se hieno vieras.
Onneksi olkoon kuitenkinn, vaikka -iso harmistus- et ollutkaan paikalla! Joku lintuharrastajako sen huomasi?
Kirjattu
- tartu hetkeen -

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Pihapiirin HARJALINTU-uutisia
« Vastaus #1610 : 11.05.11 - klo:23:36 »

Tänään varhain aamulla meidän pihalla oli piipahtanut HARJALINTU.  [:-)]
Harmi vaan kun olin itse just ehtinyt lähtemään töihin enkä nähnyt sitä.  [:´((]
No, olihan se jo toinenkerta kun HARJALINTU piipahti meidän pihalla, edellinen kerta oli syksyllä 2003 ja silloinhan minä näin sen.  [:-)]

No harmi kun et päässyt näkemään, mutta sinulla kelpo piha! harjalintu on yksi lajeista, jota me ootetaan pihaan yllätysvieraaksi :-)) No olisihan se hieno vieras.
Onneksi olkoon kuitenkinn, vaikka -iso harmistus- et ollutkaan paikalla! Joku lintuharrastajako sen huomasi?

Juu, tarkkana pitää olla kun ei tiedä kenen pihalle ne sattuu piipahtamaan, tiedä vaikka olisi tämä lintu juuri sinne teille päin tulossa.  [:-)]

No, kun ei ollut varsinaisesti mikään lintuharrastaja, vaan oli mun veli joka sen näki, et sekin kaikenlisäksi vielä.  :-))
Kirjattu

Anniina

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1611 : 12.05.11 - klo:08:38 »

Oho, Hippiäisellä on oikein harjalintu piha  [:-)] Harmi ettet nähnyt. Voi se siellä lähistöllä edelleen olla.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1612 : 13.05.11 - klo:10:12 »

Tässä dokumetti siitä kun viime lauantaina koppelo oli aamulla pihatiellä Kolussa.

Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1613 : 13.05.11 - klo:10:36 »

Harjalintu Hippiäisen pihalla  :-O  tervetullut vieras olisi hän myös tänne pihapiiriin  [:-)]
Tiinalta hyvä koppelokuva  [:5]
Mä pelastin äsken lepp'linnun kasvihuoneesta, hetken oli ovi auki kun laitoin vesihanaa auki saunalla, niin sinä aikana hän oli sinne lentänyt. Onneksi oli ihan kunnossa kun nappasin pienen kiinni ja laskin pihalle  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

tyto alba

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 185
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1614 : 13.05.11 - klo:16:49 »

Meidän kamerapöntössä on ampiaispesä.  [:-/]
Kirjattu
Kirkkonummi

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1615 : 13.05.11 - klo:16:52 »

Meidän kamerapöntössä on ampiaispesä.  [:-/]


Ampiaiskamera? Varmaan Suomen ensimmäinen!  [:5]

Ei vaan, ei hauskaa.... Uskaltaako niitä edes alkaa häätää sieltä?  [:-I]

tyto alba

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 185
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1616 : 13.05.11 - klo:23:04 »

Ensinnäkään en osaa yhdistää sitä nettiin (enkä laittaa kuviakaan), ja toisaalta siinä ei ole mitään katseltavaakaan. Kun se amppari rakensi pesän alun siihen kameran linssin päälle.  [:-I] Alkuun siitä erottui ampiaisen profiili, joka puuhaili siinä pesänsä rakennuspuuhissa juuri linssin edessä. Nyt siinä on vaan joitain sumeita kohtia...  [:-/]

No, mielummin ampparit kuin ei ketään. Muissa pöntöissä on kyllä tinttejä, pikkuvarpusia ja kirjosieppoja, ja kottaraisia. Niin eikös juuri kameralliseen pönttöön tulleet muut kuin ampiaiset!  [:-/] [:-I]
Kirjattu
Kirkkonummi

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 668
  • Pori
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1617 : 14.05.11 - klo:09:56 »

Kesääänet saapuvat pihapiiriinkin jo pikkuhiljaa. Äänessä vahvasti peippo, viherpeippo, rastaat ja kirjosieppo. Oman lisänsä tuo nyt pajulinnun surumielinen laulu, pensastaskukin ollut jo äänessä. Eilen näin ensimmäisen hernekertun pihassa, kun tulin töistä kotiin.

Kuovi ja valkoposkihanhet lentävät päivittäin pihan yli ja menneellä viikolla vähän harvalukuisempi pikkukuovikin nähtiin ja kuultiin pihasta käsin.
Eletään nyt ihanaa aikaa, kun muuttolinnut saapuvat.
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Pyyhältäjä

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 169
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1618 : 14.05.11 - klo:18:13 »

Tämä onkin kivaa aikaa, kun pihassa linnunlauluja riittää. Meillä on peippo, viherpeippo, västäräkki, sini- ja talitiaiset, pikkuvarpuset ja harakat vakiääninä ja havaintoina pihassa. Pelolla lentelee töyhtöhyypät, kuovit ja lokit huudellen ja väilillä käy naakkaparvi ja variksiakin pihassa. Eilen illalla lensi ensimmäinen tuulihaukka pihan yläpuolella ja siirtyi siitä sitten pellolle vähän väliä lekutellen. Tätä olinkin jo odottanut. Vielä näkee välillä kurkia, hanhia ja joutseniakin, mutta niitä on täällä jo tässä vaiheessa aika vähän.

Tänään löysin viimeinkin harakkapariskunnan hyvin jemmatun pesän. Sitä oli tainnut kova tuuli vähän pöllyyttää, kun huomasin kuusen latvuksesta sojottavan risuja ja siellähän se pesä olikin. Luulin jo, että ovat muuttaneet johonkin lähimasastoon, jonkun naapurin pihapuuhun, vaikka joka päivä ne tässä pihassa ovatkin olleet hätistelemässä liian tunkeilevia muita varislintuja pois reviiriltään.

Voisikohan sen ampiaisen häätää sillä, että kävisit sulkemassa joksikin aikaa pöntön sisäänkäynnin. Jokin vaikka kangastuppo siihen, niin pörriäinen ei pääse sisään ja muutaman päivän päästä pönttö alas ja kamera puhdistukseen, jonka jälkeen takaisin puuhun, jos jokin toivotumpi asukas sen valloittaisi  [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Pihapiirin lintu-uutisia
« Vastaus #1619 : 14.05.11 - klo:18:31 »

Mä mietin eilen illalla, että suihkaus myrkkyä pönttöön ja sitten ilmastointiteipillä aukko tukkoon pariksi päiväksi. Ampparit on aika pitkävihaisia. Isä poisti joskus mökillä huussista ampparipesän ja sinne ei ollut mitään asiaa useampaan tuntiin! Koko amppariporukka oli ihan  [:-//]
 

Sivu luotiin 0.25 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.