Keskustelualueet > Vapaa keskustelu

YMPÄRISTÖ & KIERRÄTYSAIHEINEN KESKUSTELU & VINKIT jatkuu tässä.....

<< < (15/15)

Mesis:

--- Lainaus käyttäjältä: Kaija - 15.01.10 - klo:17:27 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Motteri - 05.11.09 - klo:17:27 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Kaija - 03.11.09 - klo:14:42 ---UFF:sta tuli eilen aika rankka ohjelma http://areena.yle.fi/video/525559 Silminnäkijä-sarjassa. Väitetään, että tietty johtoryhmä vetää melkoisia summia välistä. Ei tunnu hyvältä.  [:-I]

--- Lainaus päättyy ---

Se on ollut jo kauan tiedossa, siksi en vie sinne mitään enkä myöskään osta.

--- Lainaus päättyy ---

Tulipa mieleen, että tutulta, joka on Ulkoministeriössä töissä, kyselin just tästä UFF:n hommasta. UM on tehnyt kaksi tarkastusta SUOMEN UFF:ille ja niillä on ollut kaikki asiat ihan ok eikä mitään väärinkäytöksiä!  [:5]

--- Lainaus päättyy ---
No nyt vasta luin tämän  [:-)]

Kaija:

--- Lainaus käyttäjältä: Minni - 13.09.17 - klo:09:51 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Kaija - 12.07.10 - klo:04:52 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Motteri - 28.05.10 - klo:13:14 ---Minkälainen kustannus tuo on?
Ja mikä on rahallinen säästö öljyyn verrattuna?
Pakko kai se kohta on miettiä muita ratkaisuja ihan ekologisista syistä  [:-I]

--- Lainaus päättyy ---

Hinta on kiinni lämmitettävästä pinta-alasta, eli kuinka ison ja tehokkaan pumpun tarvitsee ja varmaan maaperästä (porauskustannukset) ja sitten vielä on valittavana erikokoisia lämminvesivaraajia, yms härpäkettä.

Sähkön kulutusta aletaan nyt seurata, sillä mun meni ihan ohi, mitä pumpun toimittaja sanoi vaikutuksesta sähkölaskuun. Sähkölaitoksellakaan eivät osanneet sanoa, että paljonko arviolaskua pitäisi nostaa. Eli nyt vuoden ajan ilmoitetaan kuukausittain sähkömittarin lukemat.

--- Lainaus päättyy ---

Mites tän homman kanssa meni ? Nousiko sähkökulutus vaiko laski?

--- Lainaus päättyy ---

Sähkölaskut nousi todella paljon. Mä olin aika kauhuissani, mutta Pasi muistutti, että meiltä jäi pois 4500€:n öljysatsi vuosittain. Taloa myydessä (taisi mennä muuten pari vuotta löytää ostaja) maalämpö oli varmaan kuitenkin hyvä juttu. Ja onnistuin saamaan talolle hyvän energiatodistuksenkin!

Kaija:
Meillä oli Elimäelle muuttaessa uuden opettelua: taloyhtiössä oli astiat biojätteelle, muoville, kartongille ja sekajätteelle. Kaupan takana lisäksi lasit, metallit, paperit, tekstiilit yms. Kylläpä muuten tuli vähän sekajätettä!

Espanjassa on katujen varsilla astiat lasille; muovipullot, metallit ja esim mehutölkit samaan. Sekajäte. Joissain paikoissa on astiat vaatteille ja kengille.

Kaija:
Clas Ohlsson myy tosi näppäriä kierrätysastioita. Mukana on tarroja, joista valita. Käytännössä mä otin kannet pois muovi- ja kartonkiastioista ja nostin niihin päälle toiseen biojätepussin ja toiseen normiroskapussin ja sain kaikki kannettua kerralla jätekatokseen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta