Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Turkistarhaus  (Luettu 1952 kertaa)

Sus

  • Vieras
Vs: Turkistarhaus
« Vastaus #90 : 27.02.10 - klo:12:28 »

Kuuleppas Motteri.
Elä kirjoita noin perätöntä tekstiä.
Jos ja kun on bisneksestä asia kiinni, niin ei noin huonolla hyötysuhteella voi toimia. Herää tähän päivään.

Herää itse havahtumaan miten hyvä bisnes se on.
Tekstini on faktaa.

Kuuleppas Motteri, jos niin paljon elukoita kuolee, niin eihän se bisnes toimi.  [:-I]

Näyttää toimivan! Sillä bisneksellä rikastuu!

Tunnen sellaisen henkilön. Hän oli yksinkertaisesti rikas. Se on fakta. Noinkin huono hyötysuhde kannattaa.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Turkistarhaus
« Vastaus #91 : 27.02.10 - klo:12:31 »

Kuuleppas Motteri.
Elä kirjoita noin perätöntä tekstiä.
Jos ja kun on bisneksestä asia kiinni, niin ei noin huonolla hyötysuhteella voi toimia. Herää tähän päivään.

Herää itse havahtumaan miten hyvä bisnes se on.
Tekstini on faktaa.

Kuuleppas Motteri, jos niin paljon elukoita kuolee, niin eihän se bisnes toimi.  [:-I]

Kuljetukset on edullisia, varsinkin tuolla tyylillä.
Ja määrä isoja, riittäähän siitokseen pienempikin määrä.
Asiasta on ollut kyllä uutisissakin, joten istu ja mieti minkälaisia ihmisiä puolustat  [:-I]

Jos nuo sinun ajatukset olisivat totta, niin eihän se olisi tuottavaaa bisnestä.
Ja huonolla eläinten hoidolla niistä karvoista ei saa mitään.

Kyllähän turkin tarvitsemat aineet annetaan. Se on huonoa hoitoa, kun vain se annetaan, ei mitään muuta.

Se ON tuottavaa bisnestä. Koska kaikesta eläinten hyvinvoinnista, mistä voi, karsitaan. Pakataan eläimet autoon kasaan jne.
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Turkistarhaus
« Vastaus #92 : 27.02.10 - klo:12:34 »

Risto, uskotko uutiskuviin?
Kuten JO sanoin asiasta oli uutisissa monta kertaa,
ihmettelen miten se on voinut mennä sinulta ohi.

Ei kannata kaikkea uskoa, mitä netistä ja uutisista näet.

Monastikko olet saanut käydä tarhalla?
Miten tiedät aisioista noin paljon?
Minä olen kuitenkin syöttänyt monta kertaa kettuja ja minkkejä.  [:-I]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Turkistarhaus
« Vastaus #93 : 27.02.10 - klo:12:35 »

Tässä linkki tuohon Motterin viittaamaan juttuun.

Eli ei ole ihan omasta pästä keksittyä.

http://www.animalia.fi/animalia-toimii/toimintakohteet/turkisel%C3%A4imet/turkistarhaus-maailmassa/kiinan-turkistarhaus

Ei pidä uskoa ihan kaikkea, mitä netissä syötetään.
Menkää tarhoille ja kattokaa, että miten hyvin siellä pidetään elukoista huolta.
Ei se onnistukkaan, kun teitä ei päästetä sinne häiritsemään niitten elukoitten hyvinvointia.

Minäkään en päässyt sillä kertaa, minullekkin sanottiin, että elä nyt tule.
Toki minä olen saanut käydä katsomassa niitä kettuja monta kertaa muulloin.

Minä olen ollut tarhalla katsomassa. Sydämeni vuosi verta.

Eläimet eivät meistä vierailijoista häiriintyneet. Kaikilla tarhoilla käy takuuvarmasti vieraita, kaikki tutut ja tarkastajat, toimittajat ja sinäkin. Siellä ne kauheissa häkeissään möllöttivat.

Minulle näytettiin myös kuinka minkki teurastettiin ja nyljettiin. Se olikin ainoa "inhimillinen" kohta. Se tapettiin piikillä, siis rokotuksella.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Turkistarhaus
« Vastaus #94 : 27.02.10 - klo:12:40 »

Risto, uskotko uutiskuviin?
Kuten JO sanoin asiasta oli uutisissa monta kertaa,
ihmettelen miten se on voinut mennä sinulta ohi.

Ei kannata kaikkea uskoa, mitä netistä ja uutisista näet.


Risto, sinäkö ET usko näitä kohu-uutisia?
Eihän me saada tietoa kuin uutisista ja netistä. En minä sen enempää kuin sinäkään.

"Kohu-uutisista" voi toki "valita" ne itselle sopivat... uskoen niihin... Miksi sitten niihin uskot?

Kettujen ja minkkien syöttäminen ei tee asiantuntijaa. Minuakin ne eläimet tulivat katsomaan, kun menin lähelle, luulivat kai, että on tulossa ruokaa. Jos olisin syöttänyt, niin voisin sanoa, että hei olen sentään syöttänyt... heh.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Turkistarhaus
« Vastaus #95 : 27.02.10 - klo:12:52 »

Täällähän on täys sota!
Olen seurannut turkistarhausta ihan omin silmin 80-luvulta lähes tähän päivään asti ja kyllä siellä puutteita on, vaikka ei pitäisi yleistää, että kaikki on sitten samanlaista.
Hassuin tapaus oli täälläpäin, kun aikoivat risteyttää ketun ja minkin saadakseen isoja minkinnahkaisia jättikettuja, no tulikin pieniä ketunnahkaisia sukukyvyttömiä minkkejä!
Kyllä turkistarhaus on raakaa bisnestä, ei siinä eläinten tunteilla pelata. En silti lähtis aukomaan häkkien ovia tms. Ennemmin lähtisin tarkistamaan noita koirakenneleitä, "pentutehtaita"!
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Turkistarhaus
« Vastaus #96 : 27.02.10 - klo:12:56 »

Minkit kaasutetaan yleensä, esim. häkää käytetään,
sitten ne laitetaan nahoituskoneeseen.
Aina häkä ei ole ehtinyt tappaa eläintä,
tarhoillahan on paljon siihen aikaan tilapäistyövoimaa,
siitäkö johtuu että tapahtuu hutilointeja  [:-(]

Risto, kerroin jo ketjun alussa mistä syystä tiedän tarhauksesta paljon  [:-I]
Minä kyllä luotan tv:n ja radion uutisiin.
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Turkistarhaus
« Vastaus #97 : 27.02.10 - klo:13:06 »

Risto, uskotko uutiskuviin?
Risto, sinäkö ET usko näitä kohu-uutisia?
Eihän me saada tietoa kuin uutisista ja netistä. En minä sen enempää kuin sinäkään.

En usko. Animalialta oli mennyt yli puoli vuotta (heidän itse kertoma) noitten kuvien tekemiseen.
Hehän itse syyllistyivät rikokseen, kun eivät ilmoittaneet niissä "sairashäkeissä" olleista ekukoista.
Se oli eläinsuojelurikos!
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Turkistarhaus
« Vastaus #98 : 27.02.10 - klo:13:10 »

Minä kyllä luotan tv:n ja radion uutisiin.

Ei kannata kovinkaan paljoa luottaa niihin uutisiin, jotka animalia syöttää uutisille.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 933
Vs: Turkistarhaus
« Vastaus #99 : 27.02.10 - klo:13:17 »

Ei tarvitsekaan "luottaa" mihinkään uutisiin. Se riittää, kun on nähnyt, miten turkiseläimiä pidetään. Niiden olotilat ovat aivan surkeat.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Turkistarhaus
« Vastaus #100 : 27.02.10 - klo:13:18 »

Risto, uskotko uutiskuviin?
Risto, sinäkö ET usko näitä kohu-uutisia?
Eihän me saada tietoa kuin uutisista ja netistä. En minä sen enempää kuin sinäkään.

En usko. Animalialta oli mennyt yli puoli vuotta (heidän itse kertoma) noitten kuvien tekemiseen.
Hehän itse syyllistyivät rikokseen, kun eivät ilmoittaneet niissä "sairashäkeissä" olleista ekukoista.
Se oli eläinsuojelurikos!

Jos se oli eläinsuojelurikos, ei se kettuja auta. Mä puhun turkistarhauksesta enkä rikosilmoituksista. Pysytäänkö asiassa...?

Uutisiin uskominenkin näyttää nousevan pian pääaiheeksi... mutta kysyn silti, että kun et usko, kuten sanoit, mistä sait tiedon, että " Animalialta oli mennyt yli puoli vuotta (heidän itse kertoma) noitten kuvien tekemiseen." ? Kävitkö kenties itse haastattelemassa heitä, vai mistä kuulit?
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Turkistarhaus
« Vastaus #101 : 27.02.10 - klo:13:21 »

Ei tarvitsekaan "luottaa" mihinkään uutisiin. Se riittää, kun on nähnyt, miten turkiseläimiä pidetään. Niiden olotilat ovat aivan surkeat.

No tuohon en osaa sanoa mitään muuta, kuin että onko sen papukaijan tai kilpikonnan tai tarhakäärmeen tai kesyrotan tai kanin tai akvaariokalojen elämä sen parempaa?
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 933
Vs: Turkistarhaus
« Vastaus #102 : 27.02.10 - klo:13:23 »

On niillä ainakin suhteessa enemmän liikkumatilaa ja niille tehdään  ja annetaan kaikenlaisia virikkeitä.
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Turkistarhaus
« Vastaus #103 : 27.02.10 - klo:13:26 »

En usko. Animalialta oli mennyt yli puoli vuotta (heidän itse kertoma) noitten kuvien tekemiseen.
Hehän itse syyllistyivät rikokseen, kun eivät ilmoittaneet niissä "sairashäkeissä" olleista ekukoista.
Se oli eläinsuojelurikos!
Uutisiin uskominenkin näyttää nousevan pian pääaiheeksi... mutta kysyn silti, että kun et usko, kuten sanoit, mistä sait tiedon, että " Animalialta oli mennyt yli puoli vuotta (heidän itse kertoma) noitten kuvien tekemiseen." ? Kävitkö kenties itse haastattelemassa heitä, vai mistä kuulit?
No, sinähän et ole itse lukenut uutisia. Itsehän tämä animalia kertoi sen.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Turkistarhaus
« Vastaus #104 : 27.02.10 - klo:13:27 »

Ei tarvitsekaan "luottaa" mihinkään uutisiin. Se riittää, kun on nähnyt, miten turkiseläimiä pidetään. Niiden olotilat ovat aivan surkeat.

No tuohon en osaa sanoa mitään muuta, kuin että onko sen papukaijan tai kilpikonnan tai tarhakäärmeen tai kesyrotan tai kanin tai akvaariokalojen elämä sen parempaa?

Tämä ei KETTUJA auta.

Sanon kuitenkin, että ON parempaa.

Nyt lopetan tään väännön, menee niin paljon asian vierestä.

Minun mielipiteeni muodostumiseen ei tarvitse edes nähdä kettua tai minkkiä, siihen riittää jo se, että näen häkin.

Nyt lähen korjaamaan satoo mun farmilta hetkeksi. Siellä ei nääs oo minkkitarhoja. :-))
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.09 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.