Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Oravasta jälleen  (Luettu 1337 kertaa)

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Oravasta jälleen
« : 01.06.10 - klo:15:47 »

Tuossa aamulla tuli yksi orava ihan minun jalkoihini. Piti olla ovensuulla esteenä ettei tullut sisään. Antoi Onninkin tulle ihan lähelle.
Istui toisella rapulla ja Onni tunki kirsuaan ihan liki. Vähän kyllä pelästyin että jos se kurre lähtee pinkomaan pakoon niin Onnilla voi vaistot herärä. Mutta ei se minnekään lähtenyt. Minä nappasin Onnin sisään.
Annoin sitten sille tuota torileipää (vähäsuolaista) jota olin pehmentänyt vitamiinivedessä varpusille. Samalla kun se tuli ihan jalkoihin jälleen, huomasin että koko sen vasen poski oli turvoksissa. Kun tarjosin pähkinää, ei huolinut. Ei ilmeisesti pysty syömään kuin pehmeää.
On tää niin kurjaa kun noille aina tapahtuu jotain keljua. Olisko ressulla vaikka hammastulehdus.
Otin videotakin. Mutta huomasin vasta kun se oli kauempana. Jos saan liitettyä niin näette sitten.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 928
Vs: Oravasta jälleen
« Vastaus #1 : 01.06.10 - klo:17:58 »

Kylläpä Murun kohdalle sattuu nyt eläinkohtaloita. Ensin siili ja nyt orava. Hyvä, että osasi tulla Murulta ruokaa hakemaan. Sen on varmaan vaikea nyt syödä normaalia ruokaa.
Kirjattu

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Oravasta jälleen
« Vastaus #2 : 02.06.10 - klo:09:21 »

Voisi olla hammas/ientulehdus tai jos joku muu on onnistunut sitä vaikka puraisemaan poskesta ja se on tulehtunut  [:-I] Toivottavasti paranee itsestään ja tulee jatkossakin hakemaan pehmeää syötävää.
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Oravasta jälleen
« Vastaus #3 : 03.06.10 - klo:21:31 »

Hammastulehdusta minäkin epäilin. 
  Nyt ei sitten tänään ole näkynyt. Vähän huolestuttaa mitä on tapahtunut. Kovasti varikset kiertelivät pihamme ympärillä ja
raakkuivat. Yleensä silloin on jotakin erikoista. Sairas eläin tms. Toivon ettei kurre ainakaan.
  Toinen raakkumisen aihe voisi olla että varisten poikaset olisivat lähteneet pesästään. Silloin nämä tapaavat pitää meteliä.
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Oravasta jälleen
« Vastaus #4 : 07.06.10 - klo:15:12 »

Taas tänään kävi turboposki syömässä. En ehtinyt laittaa sitä pähkinäjauhe/vitamiinivesi seosta. Vitamiiniveteen kostutettua leipää oli laitettuna, sitä sitten söi.
Se tuli aivan minun jalkoihini kiinni kun juttelin sille kyykyssä. Poski oli varmaan vielä enemmän turvoksissa kuin aiemmin  [:´(]
Ihan sydäntä särkee kun ei osaa/voi oikeasti auttaa.

Kun se katsoi minua silmiin  [:´((]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Oravasta jälleen
« Vastaus #5 : 07.06.10 - klo:15:16 »

Voi reppanaa kurrea. [:-(] Tuleeko se niin lähelle että vaikka haavilla sais pyydystettyä ja vietyä hoitoon?
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 928
Vs: Oravasta jälleen
« Vastaus #6 : 07.06.10 - klo:18:29 »

 [:´(]
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Oravasta jälleen
« Vastaus #7 : 07.06.10 - klo:18:59 »

Voi reppanaa kurrea. [:-(] Tuleeko se niin lähelle että vaikka haavilla sais pyydystettyä ja vietyä hoitoon?

Kyllä tuo ainakin tänään päivällä tuli. Ihan oli kiinni kylki mun kengässä. Mutta kun mulla ei ole mitään haavia.
Ja muuten en hirviä yrittää. Jos sitten en onnistuisi, ei uskaltaisi tulla enää syömään edes tuota.

Nyt se turvotus ikäänkuin roikkui siitä poskesta.
 
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Oravasta jälleen
« Vastaus #8 : 07.06.10 - klo:20:26 »

No voi, minä niin toivoin että olisi turvotus mennyt jo ohi  [:-(]
Kirjattu

pia58

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 529
    • Pian päiväkirja
Vs: Oravasta jälleen
« Vastaus #9 : 07.06.10 - klo:21:58 »

Pyydystä lakanaan se  [:-I] siitä sen ei luulisi pääsevän kovin nopsaan pakoon. Sitten vaan äkkiä solmuun, siis ei orava vaan lakana  :-)) Kuulostaako helpolle tehtävälle?
Kirjattu
Jos et elä tätä päivää, et voi elää huomistakaan.

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Oravasta jälleen
« Vastaus #10 : 09.06.10 - klo:20:14 »

Taitais ressu saada sydärin.
Tänään taas tuli hakemaan ruokaa. Ei ole turvotus laskenut minusta yhtään. Roikkuu vaan enemmän.
Ja nyt kun taas oli ulkoeteisessä hakemassa ruokaansa kun tulin pihalta, niin näyttää ihan kantavalta naaraalta  [:´(]
Massu oli ainakin valtava. Ellei sitten sekin ole jokin sairaus.

Kun menin hakemaan ruokaa, se jäi eteiseen istumaan ja vasta ruokaa tuodessani meni ulkorapulle odottamaan.
Mä en ala  [:´((]
Ja me lähdemme viikonlopuksi kotoa pois. Vain kotimies jää joka ei osaa mitään tällaista tehdä.

Olen tässä miettinyt MIKSI aina tällaista tapahtuu mulle  [:-(]  Kun sydän särkyy.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 928
Vs: Oravasta jälleen
« Vastaus #11 : 09.06.10 - klo:21:29 »

Voi muru  [:1]. Tiedän tunteen.
Kirjattu

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Oravasta jälleen
« Vastaus #12 : 10.06.10 - klo:08:45 »

Voi sitä pientä reppanaa  [:´(] ja Murua  [:1]

Toivotaan Muru, että kaikki menee hyvin viikonlopun yli.
Kyllä se varmasti jotakin pehmeää ruokaakin löytää luonnosta.
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Oravasta jälleen
« Vastaus #13 : 10.06.10 - klo:11:07 »

Muru, ehkä tuli sun luo kun tietää että autat  [:1]
Toivotaan että paranee...
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Oravasta jälleen
« Vastaus #14 : 15.06.10 - klo:00:49 »

Eilen kotiuduimme. Ei ollut kertaakaan käynyt niin että tytär olisi sitä nähnyt.
Mutta tänään taas vakioaikaansa (kello kahden ja kolmen välillä)  ilmestyi portaille jalkojeni juureen.

Tämä Tiinan neuvoma ruokasysteemi pelaakin hyvin. Hienoksi jauhettu pölymäinen pähkinä ja auringonkukan siemen seos
kasteltuna vitamiinitipoilla terästetyllä vedellä näkyy olevan ressukan herkkua. Siitä saa mainion pötkylän jota se sitten pitää
käpälissään ja syö innolla. Yhden pötkylän vei mukanaankin.

Turvotus ei juurikaan ole laskenut.
Mitäs jos se onkin jokin ampiaisen pisto tai muu allerginen reaktio   [:-I]  Voivatkohan oravat olla jollekin allergisia? Hyönteisten pistoille siis.

Olen sitä kiinniottamista miettinyt. Mutta sitten taas toisaalta tuntuu kuin pettäisin sen "luottamuksen" . Ja jos se ei kuitenkaan auttaisi.
Pirteästi se kuitenkin liikkuu.

Kiitos myötäelämisestä ja hömpän ymmärtämisestä   [:17]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.062 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.