Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Punkki katastrofi  (Luettu 287 kertaa)

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Punkki katastrofi
« : 26.06.11 - klo:00:24 »

 Meillä on tänä kesänä ollut punkkeja enemmän kuin koskaan. Ja ennenkin niitä on ollut reilusti.
Onni ressu niistä kärsii eniten. Tähän saakka on jo kaverista poimittu 60 punkkia. Silti Onnilla on ollut koko ajan valeluliuos joka on uusittu runsasta viikkoa ennen normaali väliä lääkärin luvalla. Sekään ei siis auta.
Nyt hankimme sitten apteekista sellaisen valkean myrkkypannan. Se on nyt ollut viikon verran. Eikä yhtään punkkia ole löytynyt. Tosin en ole Onnin kovasti antanut pihalla punkkeja haravoidakaan.

Itselläni on ollut kolme punkkia. Mikalla myös kolme. En mene nurmikolle enää ilman kumisaappaita. Samoin kumikäsineet kun kosken johonkin kasviin ulkona. Myös housujen lahkeet niin ettei heinä hipaisekaan. samoin hihat käärittynä. Helpompi huomata kun punkki kipittää.

Hieman jo pelottaa koska täällä Kotkassa on todettu jo borrelioosin (joka minulla jo onkin) lisäksi tuota Kumlingen tautia (aivokuume) .
Tämä sade on noille oikein herkkua. Ympäristömme suorastaan siis kuhisee noita maanalaisenpaikan otuksia   [:-//]

Keinot ovat jo aika vähissä.
Mites muilla?  Onko ollut enemmän punkkeja tänä kesänä kuin aiemmin?
 
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 928
Vs: Punkki katastrofi
« Vastaus #1 : 26.06.11 - klo:00:30 »

En ole löytänyt yhtään koirasta, enkä myöskään itsestäni. Kamalaa, jos teillä päin on niitä noin paljon. Onni kun on niin pikkuinen, niin punkkien on hyvä käydä kiinni  [:-(]
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Punkki katastrofi
« Vastaus #2 : 26.06.11 - klo:06:22 »

Ei ole näkynyt eikä kuulunut punkkeja.  [:-I]
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Punkki katastrofi
« Vastaus #3 : 26.06.11 - klo:09:22 »

No, kylläpäs muru teilläpäin on punkkeja  :-O  ja pikkuisesta Onnistakin löytynyt jo niinpaljon punkkeja.  [:-(]

Vielä en ole tänävuonna nähnyt  [:24] [:10] punkkeja.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 162
  • Lahti
Vs: Punkki katastrofi
« Vastaus #4 : 26.06.11 - klo:10:33 »

Aikamoisella punkkialueella asutte. Ihan kananlihalle ihon pinta nousi pelkästä ajatuksestakin, että teillä on punkeista noin hurjia kokemuksia.Onni ressukalla on varmaan patti patin vieressä kun punkkeja on ollut noin valtaisa määrä.
Veralla on ollut yksi punkki aivan silmän alaluomessa, ja siihen nousi valtava patti kun punkki oli jo ehtinyt ihan kunnolla verta imeä. Puhdistin paikan betadine liuoksella ja laitoin sen jälkeen bepanthenia ja patti hävisi nopeasti.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Punkki katastrofi
« Vastaus #5 : 26.06.11 - klo:11:52 »

Scalibor siis se valkoinen panta on tosi hyvä punkkikarkoite eikä läheskään sellaista myrkkyä kuin valeluliuokset. Meilläkin olisi koirilla edelleen scaliborit, jos Otso antaisi niiden olla rauhassa. Ensi vuonna sitten taas. Tänä vuonna meillä käytössä valeluliuokset, joista Unalle sopii näköjään kaikki, mutta Aidalla mennyt iho rikki jo kahdesta aineesta. Eläinlääkäri suositteli pysymään scaliborissa, mutta se ei vaan nyt onnistunut Otson takia. Meillä ei ole ollut kuin yksi punkki ja sekin oli ennen valeluliuosten laittoa. Lisätään vielä, että pantojen ollessa käytössä, ei meillä ollut yhtään punkkia yhtenäkään vuonna. Täälläkin punkkeja on paljon, mutta ei nyt noin paljon kuin Murulla. Tsemppiä Murulle ja Onnille  [:-)]
« Viimeksi muokattu: 26.06.11 - klo:14:04 kirjoittanut Anniina »
Kirjattu

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Vs: Punkki katastrofi
« Vastaus #6 : 26.06.11 - klo:13:26 »

En nyt mene vannomaan, mutta luin ihan tieteellisen tutkimuksen muistaakseni Tiede lehdestä, että valkosipuli estää punkkien tarrautumisen. Siinä ei kyllä sanottu, pitääkö sitä syödä vai vielä hieroa ulkoisesti.
Itse syön paljon valkosipulia, mutta kukaan ei ole valittanut, että haisisin. Syön tuoreena ja laitan ruokaan jauhetta.Ehkä punkit haistavat. Ötökätkään eivät minua pahemmin vaivaa.
Ulkoilutan kissojani, mutta en ole löytänyt heistä punkkeja. Tiedän, että muut ovat löytäneet täällä koiristaan.Kissoilleni en kuitenkaan ole antanut valkosipulia eli riittääköhän se, että minä syön [:-I]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 162
  • Lahti
Vs: Punkki katastrofi
« Vastaus #7 : 27.06.11 - klo:12:45 »

Piti vielä kertomani, että minä en käytä mitään punkkien esto aineita Veralla syystä kun on herkkä kaikille
lääkkeille. Aemmilla koirillani käytin punkkipantoja ja niitä selkään levitettäviä aineita. Punkkeja oli koirissa joka kesä, ehkä sitten olisi ollut enemmän jos ei myrkkyjä olisi käytetty..mene ja tiedä.

Veran kohdalla homma toimii ihan ilman aineitakin eli sillä yhdellä punkilla ollaan näin pitkälle päästy. :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Henri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10 832
  • Pirkanmaa
Vs: Punkki katastrofi
« Vastaus #8 : 27.06.11 - klo:15:06 »

Kylläpäs on oikea punkkiongelma telkkisen kotiseudulla.  [:-(]

Itsellä ei ole koskaan ollut punkkia vaikka kaikki heinikot tulee koluttua lintujen perässä.

Nythän mainostetaan sitä punkkistop-karkotetta telkkarissa. Onko kellään kokemuksia toimiiko se? [:-I]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 162
  • Lahti
Vs: Punkki katastrofi
« Vastaus #9 : 27.06.11 - klo:15:23 »

Kylläpäs on oikea punkkiongelma telkkisen kotiseudulla.  [:-(]

Itsellä ei ole koskaan ollut punkkia vaikka kaikki heinikot tulee koluttua lintujen perässä.

Nythän mainostetaan sitä punkkistop-karkotetta telkkarissa. Onko kellään kokemuksia toimiiko se? [:-I]

Punkkiongelma opn -murun- kotikonnuilla ei minun [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 162
  • Lahti
Vs: Punkki katastrofi
« Vastaus #10 : 29.06.11 - klo:11:09 »

Tavallaan tämäkin liittyy tänne eläinosastoon...ystäväni tyttö asuu Kotkassa ja on ollut koiransa kanssa lenkillä, saanut itseensä punkin ja nyt on sitten lääkitään kovin kun sai sen borrelioosin kylkiäiseksi. Joka päivä 20 minuuttia tiputetaan jotain antibioottia suoraan suoneen.Toivottavasti hänestä saadaan tauti pois häädettyä lääkityksellä.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 928
Vs: Punkki katastrofi
« Vastaus #11 : 29.06.11 - klo:16:31 »

Toivotaan parasta. Kovat on ainakin lääkitykset.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.061 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.