Keskustelualueet > Kasvit

Onko pelargoniat hengissä?

<< < (2/21) > >>

Evis:
Mulla oli tuossa tuvan ikkunalla nitä useita nyt jäljellä kaksi jotka voi sanoa olevan hengissä. Kovin ovat honteloita ja onnettomia.  [:-I] Riippapelargoniat myös jotenkuten hengissä  [:-I] Taitavat olla liian lämpimässä .

Hilu:
Enpä jättänyt pelargonioita talvehtimaan. Eilen sen sijaan kaupan siemenhyllyn ääressä eräs rouva innosti minut ostamaan pelargonian siemeniä. Kuulemma pitäisi kasvatus onnistua ihan hyvin. Saas nähdä miten minulla onnistuu, kunhan nyt ensin pääsevät edes kukkapurkkiin.

Oletteko te kasvattaneet pelargonioita siemenistä?

iipa:
Olen kasvattanut ja hidasta on kasvu, olisi pitänyt aloittaa jo tammikuun alussa että olisivat kukkineet ennen syyskuuta. Helpommalla selviän ostamalla sopivat pistokkaat.

Pyryharakka:
Hengissä ovat.  [:-)]

-muru-:
Meillä äiti aina leikkasi keväällä pelargoniat aika alas. Eli sen vihreänkin osan kun se keikkui ylkeensä sellaisen pitkän lehdettömän rungon nenässä. Siitä piti katsoa sellainen lehden kohta jonka yläpuolelta napsaistiin. Sitten ne aina kummasti alkoivat haaromaan. Tuli tuuheita komeita kukkia. Aluksi varovainen kastelu kun ei lehtiä vielä ollut.
Itse en ole viitsinyt edes yrittää kun ei sopivan viileää paikkaa ole. Ja nuo ovat nykyään niin halpoja keväällä ostaakin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta