Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Linnuilla pesintärauha  (Luettu 248 kertaa)

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 906
  • Lahti
Linnuilla pesintärauha
« : 26.05.17 - klo:16:18 »

Tässä tämä jokavuotinen juttu taas kerran kuvana. Linnut pesi altaalla kun se oli puolillaan vettä. Nyt allas on tyhjänä ja pesiviä lintuja on vaikka kuinka sellaisten tömpäreiden päällä. Kohta täyttävät altaan ja hups...Sinne meni pesät veden alle. Jollen ole kymmeniä kertoja yrittänyt asiaan puuttua niin en sitten yhtään. Minkäs pieni ihminen asialle voi. Taas kerran rahako ratkaisee. Maanomistaja saa tehdä mitä huvittaa. Missä lintujen suojelun raja kulkee.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 689
Vs: Linnuilla pesintärauha
« Vastaus #1 : 26.05.17 - klo:16:37 »

Auttaisiko mikään eläinsuojelujärjestö tässä. Tuo on kyllä suorastaan törkeätä.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 906
  • Lahti
Vs: Linnuilla pesintärauha
« Vastaus #2 : 26.05.17 - klo:17:36 »

Ei auta. BirdLife, meidän oma lintuyhdistys, ympäristö ja luonto porukat ym..Olen miljoona kertaa ottanut yhteyttä milloin kehenkin. Ammatin harjoittaja on kyseessä...Ei voi MUKA puuttua. Harmittaa että tuli mentyä koko paikkaan.
Tiedän, että jossain kunnissa vesi on alkukeväästä nostettu siihen korkeuteen missä on koko kesän juuri syystä ettei lintujen pesinnöille kävisi huonosti. Vaan täällä eri tyyli  [:-/]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jarmo

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 005
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Linnuilla pesintärauha
« Vastaus #3 : 27.05.17 - klo:19:06 »

 [:-(]

Täällä koskeljärvellä uusitaan taas kyläyhdistyksen/talkooporukan ryhmissä pitkospuita vaellusreitillä ja jossain luki että osa pitkospuista on uusittu ja nyt kesällä talkoissa on taukoa jatkavat sitten syksymmällä että linnut saavat pesintärauhan [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 906
  • Lahti
Vs: Linnuilla pesintärauha
« Vastaus #4 : 30.05.17 - klo:14:34 »

Jossain päin Suomea on fiksujakin ihmisiä eli välittävät luonnosta ja antavat linnuille pesintärauhan.
Olisi se mahdollista täälläkin vaan.....
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö
 

Sivu luotiin 0.271 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.