Keskustelualueet > Vapaa keskustelu

Mitä mieltä kaupustelijoista?

(1/5) > >>

Hilu:
Tulipa tällainen aihe mieleeni, kun yksi kaupustelija meillä pari päivää sitten pihaan pyöräili. Hän oli ulkomaalainen opiskelija, joka myi itse tekemiään koriste-esineitä opintojensa tukemiseksi. Kohteliaasti kieltäydyin kaupoista ja tyttö jatkoi pyörällä matkaansa.
Noita opiskelijoita meillä silloin tällöin poikkeaa ja joskus oli oikein ilmavalokuvien myyjien "aalto". Enpä noista kaupustelijoista välitä ja siitä syystä ei kauppoja tulekaan. Eri asia on sitten "viralliset" kerääjät ja paikalliset koululaiset, jotka myyvät esim. keksejä  luokkaretkiensä rahoittamiseksi.

Puhelinmyyjistä ei ole "haittaa", kun on tehnyt tiettyjä järjestelyjä puh.numeron saatavuuden suhteen.

Jaa olihan kuulemma taannoin kiertämässä myös hevosenp...akauppias, mutta silloin ei satuttu olemaan kotona. Ne kaupat olisin voinut tehdäkin.

Jani:
Juu, ei ne aina mukavia ole, varsinkaan puhelin myyjät, soittavat melko tiheäänkin toisinaan. Oma yritys ollut joskus, niin sekin lisää vielä puhelinmyyjien määrää
kun numero oli saatavilla joka paikassa.

Maalla oli mustalaiset monesti oven takana kaupittelemassa, en tiiä käyvätkö
nykyään. Sitten oli kiertäviä kalakauppiaita, minun sukulaiset osti melkein joka kerta kalakauppiaalta kalaa, joskus kivakin kun oven taakse tuodaa melkein ruokaa.

Kaitsu.:
Opiskelija kaupittelee itse tekemiään, tai "kaverinsa" tekemiä esineitä, piirroksia yms. Ehkä joku niin tekeekin, mutta luulenpa suurimman osan vetävän asiakkaitaan höplästä tässä asiassa. Mitä lie kiinassa tehtyä krääsää myyvät.

Puhelinmyyjiä on helppo torjua. Soittakoon minun puolestani. Aina voi teeskennellä kiinnostunutta, ja sitten lopuks sanoa ei. Tai heti sanoa ei. Tai laittaa luuri pöydälle ja antaa höpöttää. Voi mitä kivaa voisi tehdä! "Ahaa, mielenkiintoista. Tuntuuko sinustakin usein siltä, että sinua tarkkaillaan? Ne ovat asentaneet kameroita meidän seiniin. Onko niitä teilläkin? Pistorasioista tulee matoja." "Ne laskeutuivat eilen pihalleni, pyydänkö niitä käymään teilläkin?"  [:-DDD] Säälittävää homma tuo puhelinmyynti, jota en ikipäivänä suostuisi itse tekemään.

puppu:
Aina voi laittaa puhelimeen eston ja sen jälkeen ei tule enää myyntisoittoja.

Nyt pitää sanoa että yhden kerran jouduin (oikeastaan tietämättä mitä joudun tekemään) puhelinmyyjäksi.
Myin liittymiä ja voin sanoa että tämän pariviikkosen jälken säälin sitä työtä tekeviä. Usein myyjät ovat koululaisia jotka rahoittavat koulunkäyntiään tällä hommalla, tai muuten vain sellasia jotka eivät jostakin syystä ole saaneet muuta hommaa.

On nimittäin sairaan ikävää työtä soittaa ja vaivata ihmisiä, mutta pakko sanoa että työtään hekin tekevät. Minä ainakin osaan tämän jälkeen asennoitua luurin toiseenkin päähän.

Tästä linkistä löydät puhelinnumeron mistä saat kiellon puhelimeesi...

http://www.ssml-fdma.fi/main_suoramarkkinointikiellot_puhelinrobinson.htm

Mesis:
Meille ei kulkukauppiaat poikkeile, kun on iso koira pihassa vahtimassa. Puhelinmyyjille sanon heti, että en tällä kertaa tilaa mitään. Aika hyvin ovat sen uskoneet ja moni toivottaa jopa hyvää päivänjatkoa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta