Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 8.6.2023 torstai  (Luettu 49 kertaa)

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 091
  • Lahti
8.6.2023 torstai
« : 08.06.23 - klo:08:20 »

Huomenta!

Aurinkoinen on aamu. Joskin aika kylmä +8 lämmintä.

Miten laavuilijan yö on mennyt ja teidän muidenkin. Oma yö, ei nukkuen [:-(]

Kävin amppelit nostamassa rappuihin kun ovien päällä olevat katokset pestään tänään.

Tämmöinen aamun aloitus [:-)]

Hyvää torstaipäivää kaikille :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 277
  • Itä-Uusimaa
Vs: 8.6.2023 torstai
« Vastaus #1 : 08.06.23 - klo:08:34 »

Huomenta  [:-)]

soma kuva  [:-)]

Yöllä kävi lähellä nollaa. Nyt 10 ja Mollikkaista. Toivonmukaan tänään sataisi enemmän kuin se povattu puoli milliä  [:-I] Maa on ihan rutikuiva, ja tynnyrit tyhjiä  [NUT]

Siitäkin huolimatta....
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 091
  • Lahti
Vs: 8.6.2023 torstai
« Vastaus #2 : 08.06.23 - klo:08:35 »

Kauniit on Minnin toivotuskukat [:-)]
Toivottavasti vettä tulee [:72]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 230
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 8.6.2023 torstai
« Vastaus #3 : 08.06.23 - klo:09:49 »

Aamua laavulta, pisarointia...
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 854
Vs: 8.6.2023 torstai
« Vastaus #4 : 08.06.23 - klo:13:06 »

Kauniit kuvat olette laittaneet.
Telkkinen kysyi miten yö meni. Olin illalla hirmu väsynyt tietsikkarumban takia. Nukuin heräämättä aamuun asti. Kissakin oli vieressä kun heräsin ja mies sanoi että hän oli kamalasti yskinyt iltayöstä. Siitä en tiennyt mitään. Että minun yöni meni nukkuen, toisin kuin Telkkisen  [:-(] [:1]

Jarmo on nukkunut taas raittiissa ulkoilmassa, ja varmaan aika hyvin.

Sadetta on saatu yöllä ja aamulla. Sitä toivon minniläänkin.
Nyt kurkkasi aurinko jostain pilven takaa.

Kullaalla päin on sitten hieno kiviaita. Ihailen sitä aina ohimennessämme. Se on tehty pienistä kivistä jotka ovat jonkin verkon sisällä.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 091
  • Lahti
Vs: 8.6.2023 torstai
« Vastaus #5 : 08.06.23 - klo:15:31 »

Onpa komea aita, näitä vastaavia kun näkee sitä miettii mikä tekeminen siinäkin on ollut? Kyllä itsekin ihailisin jos kohdalle jossain sattuisi.

Hyvä kun ei unettomuus vaivaa, ehkä muita kun minua. Soitin uniliittoon ja juttelin alan ammattilaisen kanssa. Kaikki mitä hän kertoi unettomuuden helpotukseen tehtävän olen kokeillut. Kärsin vaikeasta unettomuudesta joka kuuluu tautini kuvaan.
Ihan kammottavaa tämä on. [:-(]

Täällä on satanut koko päivän. Onneksi nostin amppelit rappuun. Ovikatosten pesun jälkeen ne olisivat olleet entiset. Alakerran asukkaiden ikkunat ovat niin likaiset, einäinköhän vaativat taloyhtiön piikkiin ikkunapesut.

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 854
Vs: 8.6.2023 torstai
« Vastaus #6 : 08.06.23 - klo:15:54 »

Hyvä kun ei unettomuus vaivaa, ehkä muita kun minua. Soitin uniliittoon ja juttelin alan ammattilaisen kanssa. Kaikki mitä hän kertoi unettomuuden helpotukseen tehtävän olen kokeillut. Kärsin vaikeasta unettomuudesta joka kuuluu tautini kuvaan.
Ihan kammottavaa tämä on. [:-(]
Uskon sen. Etkö ole sitten päivällä hirmu väsynyt? Meillä mies on aika herkkäuninen, mutta hänen kohdallaan en sitä ihmettele, sillä hän makailee päivisin aika paljon jos on kotona. Luulen, että hänen kohdallaan pelkkä lepo sängyssä vie yöunta pois. Siksi en itse mene päivällä koskaan sänkyyn, enkä ota "päikkäreitä". Joskus olen kyllä niin väsynyt, että saatan nukahtaa muutamaksi minuutiksi istualleni tietsikan viereen. Onneksi sitä ei satu usein.

Jaksamista Sinulle. Itse en varmaan kestäisi.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 091
  • Lahti
Vs: 8.6.2023 torstai
« Vastaus #7 : 08.06.23 - klo:16:17 »

Kiitos Mesis [:-)]

En ole väsynyt. Oikea tunne on uupumus. Mitään ei meinaa jaksaa. Kyllä itsellänikin on tunne, että kohta joku paikka pettää kehossa. Mitään unilääkkeitä eli masennuslääkkeitä en halua, eli niitä käytetään unettomuuden hoitoon.

Jos saisikin päivällä vaikka pienet torkut otettua niin helpottais ehkä?? Mutta sekään ei onnistu. Kärvistelen [:-(]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 230
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 8.6.2023 torstai
« Vastaus #8 : 08.06.23 - klo:16:53 »

Kustavi ja kivimaan laavu. Aamulla tiputteli vähän vettä enemmin satoi joskus 10...14 välillä, sitten tuulta ja aurinkoakin. Sadetakki oli mukana ja housut kuivuivat nopeasti sateen jälkeen, varpast ja sukat ehkä märät
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 811
  • ***Keiju***
Vs: 8.6.2023 torstai
« Vastaus #9 : 08.06.23 - klo:18:29 »

Tervehdys.
Täälläkin on satanut yöllä ja aamusta-aamupäivään.
Mittarissa nyt  +11,6 astetta.

Tässäpä taasen päivät menneet asioiden hoitamisessa ja toki myös otettu rauhallisesti välillä.
Ulkoilemassa käyn lähes joka päivä, että entisissä kuvioissa päivät menee.

Nyt iltaa vielä ja sit huilaamaan.

Hyvää torstain iltaa toivotaan kaikille!    [8-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 230
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 8.6.2023 torstai
« Vastaus #10 : 08.06.23 - klo:21:44 »

Unettomuuteen toivotaan apuja täältäkin. Mikä mukavinta eilen ei lakjärvellä ollut hyttysiä eikä täällä kustavissakaan vielä näy hyttysiä vaikka aurinko alkaa laskea puiden taakse ja tuulikin on hiljentynyt.

Vähitellen ehkä [:48] [:48] tai [:60] että jaksaisi aamulla herätä ja ehtiä kaupan ja lossin kautta klo 9.15 aamulautalle kohti Å:ta
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 277
  • Itä-Uusimaa
Vs: 8.6.2023 torstai
« Vastaus #11 : 09.06.23 - klo:08:02 »

Telkkiselle  [:30]

Hieno on muuri  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 091
  • Lahti
Vs: 8.6.2023 torstai
« Vastaus #12 : 09.06.23 - klo:08:10 »

Jarmo ja Minni kiitokset myötäelostanne. :-)) ihan ärsyttää itseä tätä samaa virttä veisata, mutta kun se on jokapäivästä elämää minulle. Vaikeaakin vielä.

Toivottavasti Jarmo ehtii lautalle ja ehtiihän hän :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 854
Vs: 8.6.2023 torstai
« Vastaus #13 : 09.06.23 - klo:09:52 »

  9.15 aamulautalle kohti Å:ta
Turvallista matkaa  [:5] [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.21 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.