Keskustelualueet > Eläimet

Siilit

(1/215) > >>

Minni:
Viikko sitten näin yhden siilin illalla pihalla, eilen illalla
niitä oli ainakin 3. Kolme näin ja rapinaa kuului pusikosta, elikkä niitä
voi olla vielä enemmänkin.
Eikös siilit mene takaisin nukkumaan, jos heräävät liian aikaisin?
Pitäisikö siilejä alkaa nyt ruokkimaan, vai estäisikö ruokkiminen nyt
sitten niiden menon takaisin nukkumaan.  [:-I] [?]

Maa on jäässä, öisin on pakkasta eikä päivälläkään ole kuin muutama
lämpöaste, elikkä luonnosta ne siilit tuskin mitään murkinaa löytävät.
Ne on luultavasti lähteneet liikkeelle silloin toissaviikolla, kun oli lämmintä.
Voi reppanoita  [:-(]

Jarmo:
Ainakin minä laittaisin ruokaa tarjolle, kevät on kuitenkin niin pitkällä että horroksen aika taitaa siileillä olla ohi vaikka kylmää välillä tulisikin ja tietysti jos pesäpaikka olisi vielä tarjolla ruokinnan lisäksi  [:-)]

Minni:
Viereisellä tyhjällä tontilla on paljon kaikenlaisia koppeja, ja
niiden alla siilit on yleensä talvensa viettäneet. Mutta koskaan
aikaisemmin en ole niitä vielä näin aikaisin nähnyt liikkeellä.  [?]

hippiäinen:
Ehkä kannattaisi viedä ruokaa tarjolle nyt kun on näin viileääkin eikä luonnosta oikein löydy vielä mitään  [:-)]

Itse vien ainakin heti ruokaa siileille tarjolle kun ensimmäisen kerran niitä näkyy vielä en ole tänäkeväänä nähnyt yhtään siiliä  [:-)]

Mustarastas:
Minä olen yritänyt katsella josko meidän espoolais-siiliä näkyisi jo.. ei ole näkynyt ja jos näen - vasta siten vien henkilökohtaisesti tarjolle ruokaa - :-)) ..toisaalta toivon että olisi mennyt siilien taivaaseen  [:-(]. Kun sitten taas saan jännittää ja pelätä ja vahtia ja olla huolissaan niin että tuntuu joka paikassa että miten se selviää liikenteen vaaroista, ihmisistä ja kaikesta muusta. Mene siili rukka taivaaseen. Sen poikanen jäi viime kesänä auton alle  [:´((] [:´((]. Mä en kestä toista kuollutta korjata pois. [:´((]

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta