Keskustelualueet > Linnut

Helsingin city-huuhkajan etsintää

<< < (2/9) > >>

Kaitsu.:

--- Lainaus käyttäjältä: Kaija - 14.07.07 - klo:11:45 ---Onkohan iltayö vai aamuyö paras aika kuulostella? Mulla on ensi viikolla iltavuoro, ja joku ilta klo 22 jälkeen voisi ajatella pientä kaupunkikierrosta! Kuka lähtee mukaan?  [:-)]

--- Lainaus päättyy ---

Ilta on ok. Itse olen ollut Hietaniemen hautausmailla, Sörnäisten rantatiellä ja Lapinlahden sairaalan aluella kuuntelemassa, klo 23:30 alkaen.

Kiinnostuneet, tai huuhkajasta jotain tietävät voivat myös ottaa yhteyttä etsintää koordinoivaan Raimo Seppälään, raimo.seppala@nic.fi. Töitä riittää kaikille halukkaille.  [:-)]

zeener:
Mielenkiintoista, Santahaminan sivuilla kerrottiin sotilassaaristosta löytyneestä huuhkajapoikueesta. Löytyivät juuri kaupunkihuuhkajatutkimuksen myötä. Ruokailujätöksistä ovat päätelleet etteivät ole ns. cityhuuhkajia.

Sandis:
Tervehdys verkkoon, kyseisen huuhkajapoikueen ravintona ovat kalalokit, nuoret ja vanhat. Rengastustietojen perusteella lokit oli saalistettu Santahaminan-Kuninkansaaren-Vallisaaren edustan luodoilta. Kyseinen korpihuuhkaja-poikue ei siis ole kovasti etsitty ja haluttu city-huuhkajapoikue.

Itäisessä sotilassaaristossa (Vallisaari-Kuninkaansaari-Santahamina-Itä-Villinki, Kuivasaari ja Isosaari) ovat huuhkajapoikueet olleet lähes jokavuotisia saarelaisten vieraita. Pesimähavaintoja on useidein vuosikymmenten ajoilta.

Sandis:


Lisää kuvia on osoitteessa www.santahamina.fi. 

Sandis:
Tämän päivän (21.7.) Hesarissa toimittaja Elisa Tuppurainen on kirjoittanut artikkelin "Huuhkajapoikue varttuu Helsingin sotilassaarissa".

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta