Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pönttöläläisille liikettä niveliin!  (Luettu 30368 kertaa)

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #60 : 09.12.07 - klo:16:16 »

Pittääkin hiljentää vatsalihastreenitahtia=selkä tuli kipiäksi joko siitä tai jostakin muusta [:-I] Sitähän ei saa kipiänä sitten rasitella, että tällee....
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #61 : 09.12.07 - klo:22:01 »

Marle, samaa tasapainoilua tuon liian kipeytymisen ja treenaamisen määrän kanssa minullakin. Ahnehdin vähän liikaa tuossa pari viikkoa sitten ja selkä kipeytyi inhasti. Piti alkaa käymään vähän helpommilla tunneilla ja nyt yritän taas huomisesta vähän kiristää tahtia. Kevyttä lihasjumppaa olen tehnyt, mutta herkästi kipua kuulostellen. Vatsalihastreeni ei saisi tuntua selkäkipuna eli sitä kannattaa käyttää mittarina.

Mulla oli tänään sellainen pitkänsitkeä treeni. Piti mennä kuntosalille vähän pidemmäksi aikaa, mutta en ehtinyt kuin puoleksi tunniksi. Sekin oli ihan hyvä kun käytti tehokkaasti ja tein vain ne osat ohjelmasta, jotka tiesin tunneilla jäävän vähemmälle. Sitten olin kevyehköllä lihaskuntotunnilla ja pitkät ja rauhalliset venyttelyt siihen päälle. Nyt vileä illalla katselin tuossa tunnin verran telkkaria jumppapallolla kaikenlaista pientä tehden. Ei niin tehokasta, mutta sopii tuon päivän jatkoksi hyvin.

Huomenna varmaan taas jollekin tunnille jo aamusta, en vielä oikein osaa päättää, että ottaako vielä sen selän takia kevyemmin (nyt tuntuu hyvälle kyllä) vai kokeilisiko taas sitä rankempaa tuntia, jolla romutin tuon ruotoni pari viikkoa sitten.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #62 : 10.12.07 - klo:13:42 »

Kuulemma sikakalliit mutta kehutut:

http://fi.swissmasai.fi/Idea.aspx

 [:-I]
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #63 : 10.12.07 - klo:13:52 »

Ovat varmasti tosi hyvät jokapäiväisessä käytössä ja liikunnassa  [:70]
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #64 : 10.12.07 - klo:14:22 »

Puuh, tunti BodyPumpia takana ja nyt on jokseenkin kaikkensa antanut olo...

Marlen linkittämät kengät on mielenkiintoiset. Olen joskus niitä enenkin tuolta sivuilta kurkkinut ja kiinnostaisivat kyllä kovasti. Moni niitä kehuu eri nettipalstoilla yms. mutta oikeasti en ole vielä moisia nähnyt tai ketään, joka käyttäisi. Hommatkaa nyt joku, niin saadaan ensikäden tietoa!
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #65 : 10.12.07 - klo:16:40 »

Niin ja HINTA?!  Mistähän saisi tietää [:-I]  Täälläkin kiinnostaa, itse en ole ennen kuullutkaan moisista masaista [:-)]

Selkäliiton sivultahan tuon löysin:

"Satuin huomaamaan artikkelin MBT-kengistä (Masai Barefoot Technology). Kävin kokeilemassa ja ostin saman tien, vaikka olivat sikakalliit.
 
Muutaman päivän käyttökokemuksella voi jo todeta että nerokas keksintö - ja syvien lihasten jumppaa tulee ihan huomaamatta   "
« Viimeksi muokattu: 10.12.07 - klo:16:45 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #66 : 10.12.07 - klo:17:35 »

Mukavan näköisiä nuo varsikengatkin, mitä lie maksavat. Melko lähellä yksi myyntiliike.
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #67 : 10.12.07 - klo:17:52 »

AiAiAi!!!  Pitänee alkaa säästämään, noista pitäisi saada palautusoikeus jos eivät sovikaan!

4Runnersin hintoja:

MBT CASUAL 219,00
MBT KILIMA MIESTEN 269,00
MBT KILIMA NAISTEN 269,00 
MBT KISUMU SANDAALI MUSTA 199,00
MBT KISUMU SANDAALI RUSKEA 199,00 
MBT KISUMU SANDAALI VALKOINEN 199,00
MBT KÄVELYKENGÄT M/N 219,00
MBT MERU BLACK NAISTEN 269,00
MBT NAISTEN SPORT 219,00
MBT PROFESSION WHITE M/W 219,00
MBT SAHARA MIESTEN 219,00
MBT SPORT BLACK M/W 219,00
MBT WAVE NAISTEN 219,00


Eräs kommentoi että on niin huono tasapaino että ei noilla keikkumisesta tule mitään [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 10.12.07 - klo:17:58 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 273
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #68 : 10.12.07 - klo:18:18 »

Kurkkasin linkkiä uudelleen ja käyttöönotto opastus kohdalla näki kengästä isomman kuvan onhan siinä pyöreämpi pohja voisi kyllä alussa olla outo totutella  [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #69 : 10.12.07 - klo:21:37 »

Tietty mieluisimmat kalleimmat Kilimat   :-O   eipä se mitään uutta ole, joten eipä osteta tänä talvena.
Tietysti voisihan käydä kokeilemassa  [:-I] [:-)]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #70 : 12.12.07 - klo:23:56 »

Eilen tunti Pilatesta. Oli hieno tunti. Ohjaajana oli sijainen, mutta varsin pätevä sellainen. Hän osasi neuvoa niin, että moni ennen vähän puolitehoilla mennyt liike tehostui huomattavasti. Kun oikean tekniikan oppi, niin ei kaikista liikkeistä meinannut jaksaa tehdä edes toistosarjaa loppuun. Odotan jo innolla seuraavaa Pilatestuntia.

Tänään olin kevyellä keskikehon lihaskuntotunnilla. Selkävaivojen takia ei oikein uskaltanut tänäänkään tehdä enempää. Pitää yrittää selvittää mikä olisi viisainta tuon selän kanssa... enempi rasittaminen varovaisesti  vai vielä enempi lepääminen. Selästä johtuen on nyt tunnitkin olleet kovasit selän lihaskunnon kohottamista. Odotan vaan jo kovasti, että pääsisi vähän monipuolisemmille tunneille. Pitää yrittää nykäistä salilla jotakuta viisaampaa hihasta ja kysyä.

Huomenna ehkä vähän pidempi treeni, mutta siitä sitten enempi jos suunnitelmat onnistuvat.

Marle, miten sun selkä?
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

marlee

  • Vieras
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #71 : 13.12.07 - klo:05:12 »

Eilen tunti Pilatesta. Oli hieno tunti. Ohjaajana oli sijainen, mutta varsin pätevä sellainen. Hän osasi neuvoa niin, että moni ennen vähän puolitehoilla mennyt liike tehostui huomattavasti. Kun oikean tekniikan oppi, niin ei kaikista liikkeistä meinannut jaksaa tehdä edes toistosarjaa loppuun. Odotan jo innolla seuraavaa Pilatestuntia.

Tänään olin kevyellä keskikehon lihaskuntotunnilla. Selkävaivojen takia ei oikein uskaltanut tänäänkään tehdä enempää. Pitää yrittää selvittää mikä olisi viisainta tuon selän kanssa... enempi rasittaminen varovaisesti  vai vielä enempi lepääminen. Selästä johtuen on nyt tunnitkin olleet kovasit selän lihaskunnon kohottamista. Odotan vaan jo kovasti, että pääsisi vähän monipuolisemmille tunneille. Pitää yrittää nykäistä salilla jotakuta viisaampaa hihasta ja kysyä.

Huomenna ehkä vähän pidempi treeni, mutta siitä sitten enempi jos suunnitelmat onnistuvat.

Marle, miten sun selkä?

Nou guud, sillä on nyt sellainen ärsyyntyminen vähästäkin menossa. Mullahan on todettu välilevysairaus. Se kaiketi oli piilevä ja hyppäsi esiin vuoden 2006 elokuussa tyränä ja on siitä asti vaivannut enemmän ja vähemmän, sinne jätti kaiketi niitä kudosvaurioita. Nyt on ollut sellaista ilkeätä kirvelyä ja mietyn että kuinkahan paljon uskallan tehdä mitään että en ärsyttäisi sitä ihan kamalaksi. Matkalla töihin olen tehnyt noita pinnistysnapaselkäänkiinniliikkeitä [:-)] Kunhan saan kaupungin  henkilöstökortin niin aijon sitä vesikävelyä, tulee puolet halvemmaksi.
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #72 : 13.12.07 - klo:07:35 »

Pari vuotta sitten aloitin salilla käynnin ja melko pian minulla oli ns. jäätynyt olkapää.
No sen kanssa meni vuosi kivasti  [:-DD]
Ei minulle sovi tuollaiset, en osaa pysyä siinä ohjelmassa.
Parasta on kun harrastaa vaan hyötyliikuntaa ja muuta missä en riko itseäni.
Enkä ole liikunnallinen, inhoan naisjumppaa, koulussa tuli niin vahva inho sitä kohtaan, että säilytän sen hautaan asti  [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #73 : 13.12.07 - klo:12:36 »


Mulle taas suositeltiin sauvakävelyä ja vesijumppaa tai jotakin vesijuttua. Sauvakävellä en voi ollenkaan, siitähän se selkä itseensä vasta ottaakin ja polvet. Mä itse koen käveleväni hitaasti niiden kanssa mutta kroppa on ihan eri mieltä [:-I] Nyt kaikki jumppa SEIS! Sen verran selkä on pois tolaltaan. Sinnittelen vielä huomisen duunissa ja jos en pysty niin soitto työterv.hoit. ja sitä kautta kinuamaan lepua. Se nimittäin on niin että kun selkä äkästyy niin ainoa apu on lepo ja lääke, tosin sekään ei nyt auta, pillerit on tapissaan tältä päivältä. Sitä tyräähän tässä saa taas pelätä.
Ei nää jutut ihan tänne kuulu mutta liikunnastahan täällä on puhe ja mä vaan selvitän että nyt ei liikuta liikunta  [8-)]
Ootahan Varpunen kun hyötyliikuntakin on liikaa [;-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #74 : 14.12.07 - klo:13:17 »

Ihanaa! Törmäsin erääseen osteopaattiin joka kertoi mulle miksi mun selkä kipeytyy, sitä eivät lääkärit ole kertoneet niin seikkaperäisesti. Ei tarvitse edes kantaa syyllisyyttä, koskapa geeniperimäkin voi vaikuttaa siihen ja mähän olen kertonut että mulla on kaksi siskoa joilla on lähes samoja ongelmia kuin mulla. Ollaan melkein saman ikäisiäkin. Eli, voin treenata (opetelle treenaamaan) edelleenkin syviä vatsalihaksia vaikka selkä olisikin kipeä mutta järjen kanssa. Saattaa kestää parikin kuukautta ennen kuin syvävatsalihas kuntoutuu. Orton oli hänen mielestä upea juttu ja mun selkäkipu ei ole vaarallista laatua - vielä. Nyt treenaamaan  [:-)] Pinnistäpinnistäpinnistä :-))  Kyllä se sieltä löytyy [:5]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.208 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.