Keskustelualueet > Vapaa keskustelu

Käsi- ja puhdetöitä

<< < (2/486) > >>

käenpiika:
Tiina,hienon työn olet saanut aikaseksi  [:-)] :-O [:-)]

Lentsu:
Kanavatöitä on tullut tehtyä sekä valmiille pohjalle että itse suunniteltuja. Mökillä on Joutsentaulu (vanhemmat + muutama poikanen) ja Musta Joutsen on työn alla.

Toinen intohimo on ristipistotyöt. Niitä on tullut tehtyä sekä valmispakkauksista, ruutumalleista että ihan itse suunnitellen. Pari vuotta sitten tein ystävälleni joka väitteli tohtoriksi taulun, jossa oli tohtorinhattu (ja siinä yliopiston lyyra), nimi ja päivämäärä. Netistä etsin hatun kuvan ja sommittelin siitä ruutumallin.

Eräitä tauluja ja pöytäliinoja on tullut tehtyä, lähinnä lahjoiksi, ja nyt harmittaa vietävästi, kun en ole älynnyt kuvata niitä. Pieni osa töistä on jäänyt kotiin; pitäsköhän niistä ottaa kuvat [:-)]

T: Lentsu

Pihalintu:

--- Lainaus käyttäjältä: Lentsu - 30.08.06 - klo:10:54 ---nyt harmittaa vietävästi, kun en ole älynnyt kuvata niitä. Pieni osa töistä on jäänyt kotiin; pitäsköhän niistä ottaa kuvat [:-)]
T: Lentsu

--- Lainaus päättyy ---

  :-))  Pitää kuvata   :-))  Kiva katsella jälkeenpäin kättensä töitä.

Marle:
Ja Vekehän on aloittamassa [:-DD]

ullu:
> Olen tehnyt paljonkin käsitöitä. Kirjontaa, neulontaa, virkkausta. Virkkaus on mieluisin harrastus.

Mä voin todistaa, että Hömiksellä on tuo virkkauspuoli hallinnassa himppasen hienosti! Siis niin upeita juttua on hän tehnyt, että minä hattua nostelen. Pienellä koukulla... kaunista ja taidolla tehtyä!

> Ilmoittauduin aikuisopistoon huovutuskurssille, mutta enpä enää mahtunut. Harmittaa tavattomasti.

No mutta sittenhän me pidetään joskus ihan oma huovutuskurssi. Ollaan kaikki opettajia ja oppilaita yhtä aikaa! Opettajaksi en ala siksi, että olen ihan noviisi itsekin huovuttamisessa, mutta työ tekijäänsä opettaa.

> Mutta, yksi mikä myös harmittaa, on se, että kunnollisia käsityöliikkeitä ei enää ole. Helsingissä on kaiketi pari ja siinä sitten ovatkin.

Niinhän se taitaa olla. Ihmiset tilaavat nykyisin paljon netistä ja netistäkin paljolti ulkomailta. Mieluummin sitä kävisi ihan kaupasta ostamassa, voisi hypistellä, eikä tarvitsisi ostaa sikaa säkissä. Silti minäkin tuossa tilasin kavereiden kanssa kimppatilauksena perulaista villalankaa USA:sta ja se tuli halvemmaksi kuin jos olsiin kävellyt lähimpään lankakauppaan ostamaan vastaavaa lankaa. Pistää miettimään onko hommassa mitään järkeä  [:19]

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta