Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kylpypäivä  (Luettu 464 kertaa)

Sus

  • Vieras
Vs: Kylpypäivä
« Vastaus #15 : 28.08.06 - klo:13:12 »

Minulla on koko "lintukesä" ollut melekoisen köyhä... kaikki linnut katosi pihasta, ei täällä ole kuin harakoita. Ja niitäkin vain pari hassua. Helteillä pistin pari kylpypaikkaa nurtsille, vaan ei käyny ketään. Yhden harakan näin kerran juomassa.

Tuossa ihan vieressä alkaa isohko metsäalue, niin sinne on taineet lintuset helteitä paeta metsän siimekseen. Lähistöllä on myös suoalueita. En kyllä yhtään ihmettele, että lintuset on sinne menneet. Mitä ne nyt rutikuivassa paahteisessa pihassa tekisivät, kun on tarjolla varjoa ja suojaa ja ehkä kosteuttakin metsässä. Minäkin menisin! Jos olisin lintu. Mut kun olen kala.  :-))

Kun kävin metsässä käyskentelemässä, huomasin, että jopa koivut jaksavat vielä olla siellä ihan vihreitä ja tuoreita, toisin kuin mun pihassa, joissa lehdet on niistä lähes kaikki pudonneet.

HIENOJA kuvia täällä!
Kirjattu

emo

  • Vieras
Vs: Kylpypäivä
« Vastaus #16 : 28.08.06 - klo:13:23 »

Mä olen miettiny jossain tulevaisuudessa lintujen kylpypaikaksi lasten muovista kylpyammetta.
Ammeeseen kuuluu vielä jalustakin jolloin amme nousee metrin korkeuteen.

Nyt ammetta säästän vielä joskus tuleville vauvoille mutta ehkä joskus joutaa pihalle lintuja ilahduttamaan.

Tai joku iiiiiso keraaminen tai muovinen  kukkienaluslautanen.

Tällä hetkellä meillä vaan on vanha uunipelti.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Kylpypäivä
« Vastaus #17 : 28.08.06 - klo:14:45 »

Emo, mulla on piirakkavuoka.  [:-DD] Mutta se on ihan hyvä, matala ja laakea, semmoinen isohko. Ja sitte on vaan pesuvati, jossa pohjalla semmonen 5 senttiä ollu vettä. Ainoa, että linnut puuttuu.  :-))

Pesuvadin reunat lienee liian korkeat. Tosin siinä näin sen harakan juomassa.
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Kylpypäivä
« Vastaus #18 : 28.08.06 - klo:15:45 »

Kiitos kommenteista.
Deb, kelpaahan linnuille mimmonen allas vaan. (Mie oon vaan kauhian ylpiä tuosta omastani, onhan se Pupun ja miehensä omakätisesti tekemä)  :-))
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Jarmo

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 271
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Kylpypäivä
« Vastaus #19 : 28.08.06 - klo:17:31 »

pesuvadistakin saa hyvän kylpyaltaan kun laittaa soraa sopivasti pohjalle
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jaska

  • Vieras
Vs: Kylpypäivä
« Vastaus #20 : 15.09.06 - klo:07:56 »

Ensimmäisen kerran näin linnun kylpevän altaassamme ja vielä uuden pihapinnan, punarinnan ! Kaunis pikku lintu, oli vain niin nopea, etten mitenkään ehtinyt kameraa hakea.Kumma kun tarkeni näin kylmänä aamuna, +6,2 astetta nyt auringon noustua... [:-)]
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Kylpypäivä
« Vastaus #21 : 15.09.06 - klo:13:05 »

Nyt viimepäivinä linnut eivät ole kovastikaan kylpeneet, mutta sitäkin useammin käyvät juomassa. VArsinkin viherpeipoille maistuu vesi.
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.
 

Sivu luotiin 0.316 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.