Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 28.4.2018 Honkasaari - Savojärvi - Takalevon kirkko - Pirun kirkko  (Luettu 106 kertaa)

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 290
  • Säkylä ** älykäS

Honkasaaren laavua (osa kuvista perjantai illalta (27.4)



Puukkoja ei grillattu, mutta nämä ovat melkein aina mukana (kirves on vanhanaikainen)


Perjantai illalla auringon osuessa lämpömittareihin oli yli 20 lämmintä, ihan kesäistä  [8-)]


Maisemaa laavulta katsottuna




Käpylintu käväisi aamulla nuotiopaikan vierellä ja lensi lähipuuhun.

Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 290
  • Säkylä ** älykäS

Muutama kuva Savojärven pitkospuilta







Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 290
  • Säkylä ** älykäS

Takalevonkirkko



« Viimeksi muokattu: 28.04.18 - klo:20:55 kirjoittanut Jarmo »
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 290
  • Säkylä ** älykäS

Pirunkirkon maisemia




Heiluu vaan ei kaadu [:-DD]





Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 327
  • Itä-Uusimaa

Upeit maisemii ja kuvii  [KIPPIS] [KIPPIS]

kiitos retkestä  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 160
  • Lahti

Kyllä kuvat kertoo niin paljon Jarmon mielenmaisemista että ymmärrän hyvin kun luonto vetää puoleensa. Hienoja on kuvat hienoista paikoista missä Jarmo kulkee.  :-))

Kuvat tuovat paljon mielihyvää minunkin elooni.
Kiitos kuvista :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 817
  • ***Keiju***

Hienot kuvat ja mukava oli katsoa näitä Jarmon upeita kuvia. Sulla on taito kuvata! [KIPPIS]


Kukas on ottanut kuvat, jossa Jarmo itse olet?!  [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 290
  • Säkylä ** älykäS

Kukas on ottanut kuvat, jossa Jarmo itse olet?!  [:-)]

Minä itse tällä kertaa, mukana pieni taskkun mahtava jalusta ja kaikki säädöt kohdilleen ja sitten 10 sekuntia aikaa ehtiä kuvaan. Ja kyllä 10 sekunnissa ehtii yllättävän paljon [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 160
  • Lahti

Ken ehtii joo :-)) 10 sek. Jarmo on vikkelä. :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 926

Nii, kymmenessä sekunnissa kivelle seisomaan yhdellä jalalla  :-)). Minulla jo pelkän tasapainon hakemiseen menisi se 10 sekkaa.
Kyllä oli upeita kuvia ja ihania maisemia. Sekin kuva, missä on aivan tyyni järven pinta ja puu kaatunut melkein vesirajaan  [:5] [:5] [KIPPIS] [KIPPIS] [KIPPIS]. En ihmettele, jos mieli halajaa tuonne luonnon keskelle.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 290
  • Säkylä ** älykäS

Kyllä se 10 sekuntia riittää, tasapainoa ei ehdi hakemaan joka kaatuu ja tulee tyhjä kuva tai heiluu ja mahtuu kuvaan [:-DD]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 926
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 290
  • Säkylä ** älykäS

Eilen 17.11 lähdetty yhdenkäden kokeiluretkelle honkasaaren laavulle, vesi tuli haettua matkan varrelta kurjenpesän pihalta, matkaa nelisenkymmentä kilometriä laavulle.
Yö oli yllättävän kirkas kuu loisti taivaalla ja kylmin lukema pari astetta plussalla.

Nuotion teko onnistuu yhdellä kädellä hyvin, ei ongelmia ainkaan liikaa vähän hitaampaa kuin normaalisti, mutta ilman kolhuja selvitty tänään puolen päivän jälkeen kotiin.
Tässä ketjussa alussa honkasaaren kuvia ja tulipaikka on uusittu kevään käynnin jälkeen on nykyään samanlainen grilli kuin laavu/kota/nuotiopaikka ketjun ykköskuvassa
valastenmaan taukopaikalla
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 327
  • Itä-Uusimaa

Voi hyvät hyppyräiset  [NUT] [NUT] :-))

Jos mulla ois käsi paketissa, niin ihan ekaks ei tulis mieleen lähteä jollekkin
laavulle  [NUT] [NUT]

Oot kyl aikamoinen sissi  [NUT] [NUT] :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 926

Minulla on ihan samat aatokset kuin Minnillä. En uskaltaisi pyörällä lähteä edes tasaiselle maalle saati sitten jonnekin metsään  :-O
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.061 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.