Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 9.4.2024 - Tiistai  (Luettu 85 kertaa)

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 211
  • Säkylä ** älykäS
9.4.2024 - Tiistai
« : 09.04.24 - klo:07:11 »

Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 070
  • Lahti
Vs: 9.4.2024 - Tiistai
« Vastaus #1 : 09.04.24 - klo:09:08 »

Huomenta!

On niin omaan elämään sopiva kuvasarja taas Jarmolta [:-I] joka päivä on todella samanlainen, vaivoineen ym.

Olipa kova sumu kun aamulla ulos vilkaisin. Nyt jo selkeämpää. +5 lämmintä.

Hyvää tätä päivää kaikille [:-)]

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 263
  • Itä-Uusimaa
Vs: 9.4.2024 - Tiistai
« Vastaus #2 : 09.04.24 - klo:09:25 »

Huomenta  [:-)]

Kivat kuvat  [:-)]

4 astetta, pilvistä ja vielä sumuista.
Nokkispariskunta on taasen viihtynyt hyvin pihalla. Oliskohan kolmatta kertaa tiedossa, tänä kesänä, nokkisvauvoja  [:38]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 836
Vs: 9.4.2024 - Tiistai
« Vastaus #3 : 09.04.24 - klo:09:56 »

Kiva sarjis taas ja kivat kuvat. Minnin kuvan eläin (jonka nimeä en juuri nyt muista) on aina yhtä hyväntuulisen näköinen  [:-)].
Tänään mennään taas maalla käymään. Kait sekin homma pian loppuu. Viimeistään tämän kuun lopussa, jolloin huoneet pitää olla tyhjillään. Olen jo ihan "pikkuisen" kyllästynyt ja selkä huutaa hoosiannaa. Ketoriinin voimalla mennään tänäänkin.
Mukavaa päivää kaikille!
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 263
  • Itä-Uusimaa
Vs: 9.4.2024 - Tiistai
« Vastaus #4 : 09.04.24 - klo:10:15 »

Tsemppejä muuttohommiin  [:-)] söpöliini eläin on laiskiainen  [:-)]

Latasin puhelimeen sovelluksen , muuttolintujen kevät, mikä pitäisi äänen perusteella tunnistaa linnut  [:-)]
Pihan yli lensi hanhilauma, minkä se sovellus tunnisti ihan oikein valkoposkiporukaksi, ja kertoi myös viherpeipon äänestä.  Sitten otin uuden nauhoituksen sekalaiseen porukkaan omppupuussa, missä ääntelehti ainakin sinitintti, vihervarpunen , pikkuvarpunen , punatulkku ja viherpeippo. Vastaus oli sepelsieppo  [:-DD] et toimii varmaan silloin, kun on vain yksi tai kaksi ääntelehtijää, mut tosta sekakuorosta ei kykene tolkkua ottamaan.
Sepelsieppo ois kyllä ihan kiva pihapinna  :-)) mut ei kyl ole näkynyt  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 070
  • Lahti
Vs: 9.4.2024 - Tiistai
« Vastaus #5 : 09.04.24 - klo:10:31 »

Laskiainen on soma hellyyttävä eläin [:-)]

Voihan jos vaikka nokkisvauvat taas ilahduttaisivat Minniä ja ehkä meitäkin kuvien myötä.

Minulla oli jo viimevuonna se lintusovellus. Välillä antoi kyllä ihan outoja lajeja kun äänen sinne otin. Haahka keskellä metsää ym. Peipon ääntä tunnistutin, tuli teksti ei tunnista.  Sovellus on edelleen kuitenkin puhelimessa.

Mesikselle jaksuja muuttohommiin, koville ottaa varmasti. Toivottavasti tropit helpottaa selkäkipua [:72]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

TiinaS

  • Seniori
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 494
Vs: 9.4.2024 - Tiistai
« Vastaus #6 : 09.04.24 - klo:12:45 »

Minulla on myös tuo Muuttolintujen kevät sovellus puhelimessa ja käytin sitä paljon viime keväänä. Aika hyvin se kyllä tunnistaa, mutta muutamat meni ihan pieleen. Esim. luotokirvistä tarjosi usein vaikka eihän sellaisia täällä Mikkelissä ole.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 070
  • Lahti
Vs: 9.4.2024 - Tiistai
« Vastaus #7 : 09.04.24 - klo:15:16 »

No samat kokemukset on kun Tiinallakin. Viimekesänä Radiomäellä vihertikka? Olis ollut kova havis, vaan tunnistus meni pieleen. Muuten ihan ok.juttu.

Äsken oltiin renkaan vaihdossa. Kalalokit kirkui taivaalla. Kyllä puhelimen sovellus tunsi lajin :-)) että tykkään tunnistuksen varmistuksesta.

Olipa lämmin ilma jopa jo pikkasen hiki tuli kävellessä. Ei vielä osannut vaatetta tarpeeksi vähentää, kevensin kyllä.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 836
Vs: 9.4.2024 - Tiistai
« Vastaus #8 : 09.04.24 - klo:16:26 »

Tsemppejä muuttohommiin  [:-)] söpöliini eläin on laiskiainen  [:-)]

Latasin puhelimeen sovelluksen , muuttolintujen kevät, mikä pitäisi äänen perusteella tunnistaa linnut  [:-)]
Pihan yli lensi hanhilauma, minkä se sovellus tunnisti ihan oikein valkoposkiporukaksi, ja kertoi myös viherpeipon äänestä.  Sitten otin uuden nauhoituksen sekalaiseen porukkaan omppupuussa, missä ääntelehti ainakin sinitintti, vihervarpunen , pikkuvarpunen , punatulkku ja viherpeippo. Vastaus oli sepelsieppo  [:-DD] et toimii varmaan silloin, kun on vain yksi tai kaksi ääntelehtijää, mut tosta sekakuorosta ei kykene tolkkua ottamaan.
Sepelsieppo ois kyllä ihan kiva pihapinna  :-)) mut ei kyl ole näkynyt  :-))
Kiitti tsempeistä ja laiskiaisen tunnistamisesta. Ihme etten sitä muistanut kun nimi viittaa ihan minuun  :-))
Kiva sovellus, vaikka antaakin joskus väärää tietoa.  [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 836
Vs: 9.4.2024 - Tiistai
« Vastaus #9 : 09.04.24 - klo:16:29 »

Laskiainen on soma hellyyttävä eläin [:-)]

Voihan jos vaikka nokkisvauvat taas ilahduttaisivat Minniä ja ehkä meitäkin kuvien myötä.

Minulla oli jo viimevuonna se lintusovellus. Välillä antoi kyllä ihan outoja lajeja kun äänen sinne otin. Haahka keskellä metsää ym. Peipon ääntä tunnistutin, tuli teksti ei tunnista.  Sovellus on edelleen kuitenkin puhelimessa.

Mesikselle jaksuja muuttohommiin, koville ottaa varmasti. Toivottavasti tropit helpottaa selkäkipua [:72]
Hieno kuva!
Kiitos toivotuksista. Minä olen kyllä kohtalaisessa kunnossa, mutta toista on isännän laita. Meni heti jalkojaan lepuuttamaan kun sai kahvin juotua.

Voi kun Minnille tulisikin nokkisvauvoja pihaan ruokailemaan ja nähtäis kuvia niistä  [:-)]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 211
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 9.4.2024 - Tiistai
« Vastaus #10 : 09.04.24 - klo:20:02 »

Luulin jo että paikka maalla olisi kokonaan tyhjennetty.
Toivottavasti ei ihan liian raskasta, tytär vaan auttamaan.

 [:-)] [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 211
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 9.4.2024 - Tiistai
« Vastaus #11 : 09.04.24 - klo:21:40 »

 [:60] ...
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 836
Vs: 9.4.2024 - Tiistai
« Vastaus #12 : 09.04.24 - klo:22:07 »

Luulin jo että paikka maalla olisi kokonaan tyhjennetty.
Toivottavasti ei ihan liian raskasta, tytär vaan auttamaan.
Tytär asustaa niin pitkällä ja hänellä on omat hommansa.
Nyt on kaikki pikkuhommat tehty. Enää pitää viedä huonekalut. Niitä ei voi meidän pienessä autossa viedä, vaan joku muu vie ne, -onneksi. Ollaan viety vähitellen. Sinne ei talvella päässytkään kun oli niin paljon lunta. Hommat on siksi niin raskaita minulle, kun olen se, joka melkein vallan pakkaa ja kantaa. Miehellä on niin kipeät jalat että hän ei paljonkaan pysty tekemään mitään.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 070
  • Lahti
Vs: 9.4.2024 - Tiistai
« Vastaus #13 : 10.04.24 - klo:08:13 »

Muuttaminen on rankkaa, siksi sitä on jymähtänyt tänne samaan huusholliin vuosiksi.
Ystäväni on ollut kaksissa muuttotalkoissa ja sanoi, että muuttopäivän jälkeen olo on ihan uupunut.

Talkooporukka olisi hyvä apu näissä hommissa. Mesikselle jaksuvoimia [:72]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 836
Vs: 9.4.2024 - Tiistai
« Vastaus #14 : 10.04.24 - klo:09:04 »

Kiitti Telkkinen. Luulen, ja toivon, että pahin on nyt ohi  [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.234 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.