Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Skypestä?  (Luettu 671 kertaa)

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Skypestä?
« : 28.10.06 - klo:10:14 »

Hei, täällä yks pönttö kyselee, että missäs se mikrofoni on kun sen Skypen on asentanut???! :-))
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Skypestä?
« Vastaus #1 : 28.10.06 - klo:10:37 »

R-kioskilta ostettiin aikoinaan tähän värkkiin  :-)) kamerasta en tykännyt, enkä ole sitä käyttänyt, koska siellä hääräsi niin oudon oloinen ihminen  :-O
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Skypestä?
« Vastaus #2 : 28.10.06 - klo:10:40 »

En miekään mittään kameroita, mutta olen nyt asentanut Skypen ja voipko koneessa olla se mikrofoni jotenkin "sisäisesti", kun äänikortti ja kaiuttimet jo on?  [:-I]
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Skypestä?
« Vastaus #3 : 28.10.06 - klo:11:15 »

Lisa,minulla on erillinen mikrofoni tuossa näytön yläpuolella olevan hyllyn päällä.Joku viisaampi osannee kertoa,tuosta sisäisestä mikrofoni asiasta.Minun koneessani sitä ei ole,ja kaiuttimet ovat sitten tietenkin erilliset joista voin kuunnella musiikkia ja Skype-puheluiden soittajien äänet.
Kameraa ei minullakaan vielä ole,mutta meinaan sen hankkia kunhan ehdin.
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Skypestä?
« Vastaus #4 : 28.10.06 - klo:11:26 »

Mie luulisin kanssa, että mikrofoni pitää ostaa erikseen, tosin ihan varma en ole. MIulla aineskin on erillinen  [:-)]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Timjami

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 75
Vs: Skypestä?
« Vastaus #5 : 28.10.06 - klo:15:07 »

Mulla on Logitechin luurit, jossa on kuulokkeet ja mikki, ei siis tarvitse koneen kaiuttimia, eikä maksanut maltaita ja ovat hyvätasoiset ja kuuluu hyvin. Koneesta pitää laittaa ääni kuulumaan luurien kautta. Joku varmaan osaa selittää lisää  [:-)]
Kirjattu

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Skypestä?
« Vastaus #6 : 28.10.06 - klo:15:38 »

JOTAKIN joka tapauksessa ostettaviin tulee...
Itselläni on sellainen Honkkarista hankittu 3,50 euroa maksanut kuuloke-mikki -systeemi. Minulla kyllä tämä homma pelittää siten, että mikkiä tarvitsen ehdottomasti puhumiseen, mutta ääni tulee noista tietskan kajareista.
Systeemiä voin siis jutellessani pitää vaikka pöydällä edessäni. Skypen kautta juttelusta vain en pidä. Joskaan en kauheasti meseäkään siihen hommaan käytä...  [:-)]
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

koeraukko

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 135
  • Savon sytämmestä
Vs: Skypestä?
« Vastaus #7 : 28.10.06 - klo:16:36 »

Koneen kaiuttimia käytettäessä ääni lähtee herkästi kiertämään tai vähintäänkin tulee pienellä viiveellä takaisin omiin korviin. Kuulokemikkiyhdistelmällä sitä ongelmaa ei ole, kunhan sitä käytetään molemmissa päissä.
Viime aikoina on markkinoille tullut myös ihan tavallisen puhelimen näköisiä skype-luureja sekä langallisina että langattomina. Voipi olla, että niillä soittamisen kynnys on vähän matalampi kuin päähän laitettavilla häkkyröillä. Tosin noissa kuulokemikeissäkin on ihan mukavia virityksiä. Kokeilin oman pennun langatonta bluetooth yhdistelmää mesellä ja se vaikutti varsin mukavalta, kun ei joutunut olemaan "letkuissa" kiinni. Webbikamera vielä lisäksi langattomassa verkossa olevaan läppäriin kiinni, niin suora lähetys koiratarhan kupeelta Atlantin yli toimi tosi näppärästi. Aika mahdottomaksi on maailma muuttunut muutamassa vuodessa viestinnän alalla  :-O.
Kirjattu

mummeli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 339
  • Vantaa/varisto
Vs: Skypestä?
« Vastaus #8 : 31.10.06 - klo:00:07 »

Öitä/huomenta tiistaihin....mie täällä huseeraan skypen kanssa ja nyt kysymys kuuluu, ymmärsinkö oikein, että voin skypellä soittaa myös lankapuhelimiin myöskin esm. saksaan?
Voi että ihminen voi olla tyhmä, kun ei kaikkia kommervenkkejä ymmärrä, mut täältähän AINA saa vastauksen mitä hullumpiin kysymyksiin... :-O..joten, miten on?
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Skypestä?
« Vastaus #9 : 31.10.06 - klo:02:42 »

mummeli,mikäli minä olen ymmätänyt asian,niin Skypellä voi soittaa vaikka Japaniin lankapuhelimiin.Tai Kanadaan tai ilmeisesti mihin päin maailmaa tahansa.Joku,joka asian varmasti tietää niin vastatkoon sinulle vielä varmistuksen asialle.
Sen tiedän,että yhden ystäväni ystävä soittelee Japaniin tyttärelleen Skypen kautta puheluita.
Kirjattu

ralena

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 69
  • Kirkkonummi/Tammela
Vs: Skypestä?
« Vastaus #10 : 31.10.06 - klo:07:11 »

Hei Mummeli
Kyllä skypellä voi soittaa lankapuhelimiin. Skypeen pitää vain ladata rahaa koska ne eivät ole ilmaisia mutta ovat halvempia kun normaalisti soittaminen lankapuhelimesta lankapuhelimeen. Tekstivisteja voi myös lähettää kännykkään edullisemmin.
Avaa skype
mene tiedosto
oma skypetili
mene omalle tilisivulle
ja sieltä seuraa ohjeita

Itse latasin 10€ toukokuussa ja vielä on yli 7€ käyttämättä vaikka olen monet tekstiviesti lähettänyt ja monet lankapuhelimeen juorut juorunnut.  [:-)]  [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Skypestä?
« Vastaus #11 : 31.10.06 - klo:07:40 »

Voipit ovat lankaan vielä halvemmat. 10 €urolla saat puhua lankoihin 4 kk "ilmaiseksi" kun aika täytyy voit kayttää sen euromäärän vaikkapa kännypuheluihin.
Kirjattu

koeraukko

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 135
  • Savon sytämmestä
Vs: Skypestä?
« Vastaus #12 : 31.10.06 - klo:09:30 »

Saksalaisiin kännyköihin Skype-puhelut maksavat 0.2 € / min, riippumatta siitä mistä päin maailmaan soittaa ja lankapuhelimiin vähän vähemmän. Lisää hintoja ja ohjeita löytyy täältä: http://www.skype.com/intl/fi/products/skypeout/rates/
Kirjattu

mummeli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 339
  • Vantaa/varisto
Vs: Skypestä?
« Vastaus #13 : 31.10.06 - klo:10:11 »

Kovasti paljon kiitoksia näistä tiedoista... [:9]
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Skypestä?
« Vastaus #14 : 31.10.06 - klo:10:25 »

Siis,nyt heräsi minulle uusi kysymys noista Skypen maksuista.Ei minun mitään maksuja tarvitse maksaa minnekään.Mikä tuo maksullisuus oikein on?
Skype puheluthan ovat ilmaisia.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.06 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.