Keskustelualueet > Vapaa keskustelu
Pönttöläläisille liikettä niveliin!
Jarmo:
Hiihtää pitäisi enemmin mutta eivät sukset "oikein sovi" jalkaan vaikka järvelläkin olisi mukava hiihdellä
ullu:
--- Lainaus käyttäjältä: Jarmo - 17.11.07 - klo:20:48 ---Hiihtää pitäisi enemmin mutta eivät sukset "oikein sovi" jalkaan vaikka järvelläkin olisi mukava hiihdellä
--- Lainaus päättyy ---
Minä käytännössä opettelin pari vuotta sitten uudelleen hiihtämään. Kovin heikkoa se eteneminen on edelleen, mutta onnistuu kuitenkin. Koneellisesti ylläpidetty latu kulkee niin läheltä kotiporttia, että ei ainakaan huonoja olosuhteita voi syyttää. Siis jos ylipäätään on lunta. Nuorempana tuli hiihdeltyä enempi, ihan kunnon puusuksilla, oman mummoni nuoruusaikaisilla. Vieläkin ovat tallella. Nyt kuitenkin jo nykyaikaisilla muovivehkeilä, valitettavasti. Pakko oli vaihtaa muoviin, sillä nykyiset ladut ovat niin kapeita, että mummuvainaan sukset eivät niihin mahdu.
Jarmolla olisi kyllä aika kadehtittavat hiihtopaikat siinä ihan vieressä. Tai vaikka luistelu. Matkaluistelu vai mikähän se on nimeltään, kiinnostaisi kovasti. Jos vaan ei olisi lunta, niin siellähän pääsisi tosi pitkälle luistelemalla.
Jarmo:
luistelijoita näkyykin välillä jäällä ja jääpurjehtijoita ja hiihtäjiä silloin kun lunta, ei vaan tule lähdettyä hiihtämään vaikka ihan kivaakin se välillä olisi
Marle:
Uimista, aloitin noin 30 v ja lopetin noin 35. Jäin vain seisomaan altaan päähän ja mikään maailman mahti ei mua altaaseen saanut. Kävin 2-3 krt viikossa, ja uin 500-1000 m. Olin aika timmissä kunnossa, mitä nyt vähän meinasi niskat jumittua. Selkeesti stressasin itseni ulos uinnista, eli ei pakottamista! Kesällä fillari, talvella - natinkia.
Ihan nuorena, luistelua jonkin verran, hiihto ei ole kiinnostanut koskaan, paitsi lapissa se oli mukavaa sen kaksi kertaa kun siellä olen talvella käynyt.
-muru-:
Minulla nyt tämä syksy mennyt tosi kurjasti.
Tämä jalkaleikkaus ei sitten mennytkään ihan putkeen.
Mutta syksyllä jo ilmottauduin kevääseen saakka kestävään
vesijumppaan ja Pilatekseen. Kummatkin siis kerran viikossa.
Muutaman kerran ehdin käydä.
Seuraava menee varmaan ensivuoden puolelle.
Nuo ovat hirmu hyviä harrastuksia sellaiselle jolla on esimerkiksi
polvissa jotakin häikkää.
Kummatkin lisäävät nivelten liikkuvuutta kevyellä ja hellävaraisella tavalla.
Rasvaavat niveliä [:-)]
Ja Onnin lenkkeilyähän minulla on päivittäin sitten kun jalka taas pelaa.
Puutarhahommia myös jos sitä nyt varsinaiseksi liikunnaksi lasketaan,
ja LUMITÖITÄ [:-DD]
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta