Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Silmälasit netistä!  (Luettu 572 kertaa)

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
Silmälasit netistä!
« : 25.02.08 - klo:15:04 »

Onko kenelläkään kokemusta hankkia silmälasit netistä?

Alkaa tuo ikänäkö tehdä jo sellaiset tepposet, että on aika hankkia kunnon silmälasit. Nehän maksaa maltaita!
Ainakin toimistoteholasit, joita minäkin tarvitsen.

Netissä sen sijaan niiden hinta on murto-osa.
Onko kukaan hankkinut tai kuullut kokemusista?

Kirjattu

Sus

• Vieras
Vs: Silmälasit netistä!
« Vastaus #1 : 25.02.08 - klo:15:35 »

Muakin kiinnostaisi kuulla varsinkin, jos joku on hankkinut netistä kaksiteho- tai moniteholasit. Niissä on toimiivuuden vuoksi ne mitoitukset hyvin tärkeet ja asiakas joutuu tekeen ne itse...

Tosin tuolla sivustolla annetaan myös toimivuustakuu, eli lasit saa palauttaa jos ei toimi.
http://www.favoptic.com/?language=FI

Yksitehoissa ei liene ongelmia, mutta nuo monitehot on eri juttu. En oo vielä kuullut kenenkään kokemuksesta. Muuten oon joskus tuon sivuston lukenut läpi ja kuulostaa ihan asiantuntevalta hommalta. Mene ja tiedä...
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #2 : 25.02.08 - klo:15:39 »

Eikös työnantajan kuulu korvata ainakin osa jos töissä tarvitsee tai onnistuuko verotuksessa vähentäminen jossain ammattikuluissa

[:-I] [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sus

• Vieras
« Vastaus #3 : 25.02.08 - klo:15:43 »

Jotkut työnantajat korvaa työlasit. Luulisi, että ainakin saisi verovähennystä, jos ei muuten... Työlasit on vähä eri juttu kuin "tavalliset rillit"...
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 25.02.08 - klo:15:47 »

Mun laseja ei uskaltaisi netistä ostaa mutta http://www.specsavers.fi/ voisi löytyä edullisia.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #5 : 25.02.08 - klo:15:58 »

Tietokonetyö teettää nykyään silmälasijutuissa omat ongelmansa. Niiden mitoitukset taas on tärkeet esim. semmoisissa jutuissa pitääks lasien käyttäjän "nostaa leukaa" tai pitää päätä ja niskaa missä asennossa, väärässä asennossa saa niskakipuja, tai voi saada.

Se työ(ergonominen) asento on yks ratkaiseva. Siks mie epäilen hiukan, että asiakas osaa itse tehdä ne mitoitukset, kuten tuolla neuvotaan peilin edessä piirteleen tussilla linsseille pisteitä. Asiakkaan pitäis mitoituksia piirrellessä olla täsmällisessä "työasennossa". Siinä voi joskus epäonnistua optikkokin, puhumattakaan silmälääkäreistä. [:-I]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #6 : 25.02.08 - klo:16:53 »

En ikinä uskaltaisi ostaa silmälaseja netistä !  :-O  No,mulla on tietysti niin "erikoiset" silmät muutenkin...Enkä mennyt edes halpisliikkeeseen, vaan ihan tuttuun kanta-asiakaspaikkaan ja maksan lasejani hiljakseen, kun hintaahan niille tuli, eikä suinkaan turhamaisuudesta.
Nimim. "Yks sokea myyrä"  [8-)]
Kirjattu

jatta

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 25.02.08 - klo:18:03 »

Hannu ja vävy on hankkineet kaksiteholasit tietsikan kautta. Favoptic oli liike.
Sangoissa ei ehkä ole niin paljon valikoimaa kuin optikkoliikkeessä. Hyvin ovat toimineet ja tyytyväinen ainakin Hannu on ollut.
Vävystä en osaa sanoa.
 :-))
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #8 : 25.02.08 - klo:18:42 »

Minä olen hankkinut sekä monitehot että samoilla vahvuuksilla myös aurinkolasit. Toimivat täysin. Minulla on myös optikkoliikkeestä hankitut lasit tällä samalla "resptillä". Mitään eroa en huomaa. Tuo pokavalikoimahan nyt ei ole mitenkään kummoinen eikä löydy merkkikehyksiä. On kuitenkin niin paljon halvempaa että aion jatkossakin hankkia. Ei aina tarvi pitää yksiä ja samoja.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #9 : 25.02.08 - klo:19:14 »

Koetin netissä tutustua tähän systeemiin ja jo ostaneiden mielipiteisiin.
Kaipa homma on kuten optikollakin, hän määrää "reseptin" ja lasit tehdään jossain muualla. Eihän se optikko niitä laseja tee?

Minä kun en tarvitse muuta kuin päätteellä ja lukiessa ja käsitöissä. Siksi uskoisinkin, että voisipa tulla muutama satanen säästettyä tuota kautta hankittaessa.

Pokista en niin välitä, koska en koko ajan käytä kuitenkaan.
------------------------
Verotuksessa en myöntäisi tulonhankkimisvähennyksenä - en itsellekään. Ja sitäpaitsi kaikki, joilla palkkatuloja on saavat tulonhankkimisvähennyksenä viran puolesta jo 620 euroa vuodessa tai korkeintaan tulojen määrän.
Vasta kun lasit ylittäisivät tuon summan, olisi siitä jotain hyötyä.

Sitten voisi pyytää "veronmaksukyvyn alentumisvähennyksenä", mutta silloinkin noita kuluja tulee olla vähintään 700 euroa ja toisaalta myös vähintään 10 % puhtaasta tulosta. Ei siis menisi siihenkään piikkiin! [:-)]
--------------------------
Että kyllä omasta kukkarosta taitaa mennä. Työnantaja voipi ehkä tulla hiukan vastaan, en ole vielä kysellyt. Mutta jos lasit maksavat 100 euroa, niin ei se huima summa olekaan!
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #10 : 25.02.08 - klo:19:44 »

Ne hinnat on netissä niin paljon opt.liikkeen hintoja alemmat, että kannattaahan sitä kokeilla. Voipi onnistuakin. Mie vaan mietin varmaan niin monimutkaisesti kaikki vaihtoehdot, varsinkin "epäonnistumisvaihtoehdot". Kai tottumuksesta.

Kyllä optikko ne silmälasit valmistaa. Puolet työajastahan oli suorastaan käsityötä plus rillien korjauksia... Mutta nykyään monet liikkeet teettävät ne lasit kai muualla, ajat on muuttuneet siitä kun olin töissä. Siihen aikaan se oli suurelta osin myös käsityötä, ne valmistettiin liikkeessä itse. [:-)] Herrajjestas niitä "käsityötunteja" koulussa... [:-I] :-))
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #11 : 25.02.08 - klo:19:45 »

Tuttavani on hankkinut lasit netin kautta, Ruotsista ja on tyytyväinen. Kehui helppoutta ja halpaa hintaa, (veljensä on avustanut asian hoidossa, hänelle tuttu homma).

Itse en uskaltaisi moiseen ryhtyä, on niin omituiset eripariset silmät  :-O
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sus

• Vieras
« Vastaus #12 : 25.02.08 - klo:19:59 »

Mitäs eripariset silmät tarkottaa? [:-)] (utelen vaan, tuo on tuttu lause asiakkailla, mut mitäs se käytännössä on? Oon utelias. [:-)] )
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #13 : 25.02.08 - klo:20:32 »

Toisessa hajataitto ja toisessa vähän lähempänä jotain parempaa. Ennen näin aika hyvin sillä paremmalla, mutta nyt alkaa olla kohta molemmat samanlaiset.
Ilman rillejä en näkisi telkkuakaan lukea, tietokoneesta oikeastaan näen vain tuon Pönttöfoorumin molemmilla silmillä, nykyisin yhtä epäselvästi. Jotain on tapahtunut, kevään kuluessa on pakko mennä selittämään silmälääkärille  [:-DD]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #14 : 25.02.08 - klo:20:37 »

Varmasti tuollaiset erikoisemmat viat ja puutteet tarvitsevat ehdottomasti lääkärin apua. Mutta kun ainoa ongelma on se, että yksillä tii.......:n laseilla näen päätteelle, mutta sitten se asiakkaan henkilötunnuksen näkeminen siitä pienestä ajokortista taas vaatii toiset vahvuudet niihin t.............:n laseihin...

Siis ongelma ei mulle ole kovin iso, voisipa siis tulla halvemmaksikin
Kirjattu

Sivu luotiin 0.058 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.