Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 2.3. Sunnuntai!  (Luettu 3530 kertaa)

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: 2.3. Sunnuntai!
« Vastaus #90 : 02.03.08 - klo:19:16 »

Niin oiskin, Sus. Ainoa ongelma tässä liittyy siihen, että juuri tietyn väristä villaa ei tahdo löytää. Olen tehnyt esim. nauriin, mutta juuri sen väristä villaa ei ollut, joten siitä tuli sitten vaan sellainen "taiteellinen" nauris. Mutta ihan kiva niinkin.
Mulla on peruna, porkkana, nauris, valkosipuli ja punajuuri tehtynä.

Suuri haaveeni on tehdä täytekakku huovuttamalla! [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: 2.3. Sunnuntai!
« Vastaus #91 : 02.03.08 - klo:19:17 »

Sun pitää Hömis opetella seuraavaksi villalangan värjääminen kasveilla ja sienillä. [:-DD]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: 2.3. Sunnuntai!
« Vastaus #92 : 02.03.08 - klo:19:18 »

Olen harkinnut tuota. Mutta kun näitä töitä ei tehdä langasta, vaan karstavillasta. Ja jos sitä rupeaa värjäämään, niin se kastuu ja huopuu jo siinä vaiheessa. Juuri tänään mietittiin tätä vaihtoehtoa - täytyy tutkailla tarkemmin. [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: 2.3. Sunnuntai!
« Vastaus #93 : 02.03.08 - klo:19:19 »

Menitkö Hömis kauppaan ja sanoit: "Onko teillä nauriinväristä villaa?" [:-I] :-))
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: 2.3. Sunnuntai!
« Vastaus #94 : 02.03.08 - klo:19:23 »

Minäkin mietin kasvivärjäyksen opettelua. Olen hurmaantunut ryijykurssikavereiden värjättyihin lankoihin.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: 2.3. Sunnuntai!
« Vastaus #95 : 02.03.08 - klo:19:24 »

 [:-DD]

Niin ja sitten reikäleivän väristäkin on monenlaista.
Mutta eräällä kurssilla törmäsin löytöön:
löysin punajuuren väristä villaa ja viimeisillä roposilla sain ostettua. On tehty punajuuri ja punajuurelle laukku!
Täytyyhän tietysti olla laukku siihenkin tarkoitukseen: kun hieno rouva menee torille ostamaan punajuuria, on niille oma laukkunsa!

Ja sitten olen tehnyt hienon rouvan "teatterikiikarilaukun". Jokaisella meillähän on tietysti sellainen ja sille käyttöä!!! [:-DD]
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: 2.3. Sunnuntai!
« Vastaus #96 : 02.03.08 - klo:19:24 »

vois [:-)] olla makee semmoinen koristehedelmävati, jossa kaikki hedelmät ois huovutettuja; omena, appelsiini, banaani, päärynä...

Jos tällaisia on tarjolla, on pidettävä varansa, ettei vahingossa haukkaa...Voisi olla aika kuivaa syötävää... [:-DD]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 893
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 2.3. Sunnuntai!
« Vastaus #97 : 02.03.08 - klo:19:26 »

Eikös punajuurelle kelpaisi valkoinen laukkukin.....  :-O    Punajuuri varmaan hoitaisi sen värjäyksen itsekin  [:-P]

takaisin löylyn lämpöön
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: 2.3. Sunnuntai!
« Vastaus #98 : 02.03.08 - klo:19:27 »

 :-)) Olette kirjoitelleet paljon sunnuntai ketjuun.
Mulla meni aikaa, kun luin tätä ja aina välillä menin muuta puuhastelua suorittamaan. [:-DD]

Täällä oli vallan ihana iltapäivä, kun aurinko tuli pilvien takaa ja lämmitti aivan ihastuttavalla tavalla luontoa ja minua! [:-)]
Tuulikin sitten tyyntyi lähes kokonaan. Mittarissa päivän ylin lukema oli -1,1 astetta.

Joskos nyt voisin lukea suht rauhassa viestejä täällä, saas nähdä mitä mieleen tässä välillä taas tuleekaan. [:-I] [:-)]


Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Arskaidae

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 907
  • Espoo
Vs: 2.3. Sunnuntai!
« Vastaus #99 : 02.03.08 - klo:19:29 »

Eiköhän sellaisia hybridikiukaita ole myytävänä, minä ainakin muistan sellaisista joskus kuulleeni.

Ai semmoisiakin on? Voipa ollakin. Mun löylyhuone on sen verran suuri, että sinne mahtuisi kaksi kiuasta vierekkäin. :-))

Piti oikein tarkistaa. Kyllä semmoisia on, mutta yllätyin hiukan että malleja ei näytä olevan kovin montaa tarjolla.  Tässä on ainakin yksi, näyttää olevan näitä uusia kiukaita, jotka eivät kiukaalta enää näytä ollenkaan.  [:-)]
Kirjattu
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä; niitä jotka osaavat laskea, ja niitä jotka eivät osaa laskea.

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: 2.3. Sunnuntai!
« Vastaus #100 : 02.03.08 - klo:19:32 »

Eikös punajuurelle kelpaisi valkoinen laukkukin.....  :-O    Punajuuri varmaan hoitaisi sen värjäyksen itsekin  [:-P]

Jarmo, valkoinen laukku on valkosipulia varten! Oranssi laukku porkkanoille!
Ja suunnitteilla on tehdä sammalenvihreä metsästäjän laukku. Missähän minä sitäkin käyttäisin????

Muuten, käsityömessuilla näin eilen myynnissä sellaisia huiveja, joita olen tehnyt esim. mummitettavien kanssa. Helppo tekniikka, vähän villaa-
hinta oli 12 euroa / huivi!
Hinnan ymmärrän oikein hyvin, mutta jäin miettimään, että pitäisköhän panna putiikki pystyyn..... [:65]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: 2.3. Sunnuntai!
« Vastaus #101 : 02.03.08 - klo:19:39 »

Eiköhän sellaisia hybridikiukaita ole myytävänä, minä ainakin muistan sellaisista joskus kuulleeni.

Ai semmoisiakin on? Voipa ollakin. Mun löylyhuone on sen verran suuri, että sinne mahtuisi kaksi kiuasta vierekkäin. :-))

Piti oikein tarkistaa. Kyllä semmoisia on, mutta yllätyin hiukan että malleja ei näytä olevan kovin montaa tarjolla.  Tässä on ainakin yksi, näyttää olevan näitä uusia kiukaita, jotka eivät kiukaalta enää näytä ollenkaan.  [:-)]

Mielenkiintoista. Paitsi tuo ulkonäkö ei oikein sopisi mummonmökin ikivanhaan saunaan. :-))
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: 2.3. Sunnuntai!
« Vastaus #102 : 02.03.08 - klo:19:41 »

Eiköhän sellaisia hybridikiukaita ole myytävänä, minä ainakin muistan sellaisista joskus kuulleeni.
Ai semmoisiakin on? Voipa ollakin. Mun löylyhuone on sen verran suuri, että sinne mahtuisi kaksi kiuasta vierekkäin. :-))
Piti oikein tarkistaa. Kyllä semmoisia on, mutta yllätyin hiukan että malleja ei näytä olevan kovin montaa tarjolla.  Tässä on ainakin yksi, näyttää olevan näitä uusia kiukaita, jotka eivät kiukaalta enää näytä ollenkaan.  [:-)]

Mielenkiintoista. Paitsi tuo ulkonäkö ei oikein sopisi mummonmökin ikivanhaan saunaan. :-))


Yhdessä asunto-ohjelmassa telkkarissa oli sauna jossa yksinkertaisesti oli kaksi kiuasta, toinen toisessa nurkassa ja toinen toisessa. Lämmittivät sitten fiiliksen mukaan jompaa kumpaa.
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: 2.3. Sunnuntai!
« Vastaus #103 : 02.03.08 - klo:19:43 »

Hieno kiuas oli Arskan linkissä. Mutta ei varmaankaan sopisi tännekään tuollainen. No, tiedä häntä, vaikka joskus tulevaisuudessa olisikin jokin tuollainen uudenlainen kiuas täälläkin. [:-)]

Kivoja kuvia oli tässä ketjussa, niin Pyriksen aamun avaus kuva, kuin käsityötkin!  [:5]

Niin, ja nyt täällä ulkona ilma jäähtyy, kun mittari näyttää -8,3 astetta.
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 893
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 2.3. Sunnuntai!
« Vastaus #104 : 02.03.08 - klo:19:44 »

Ja voisihan tehdä useamman saunankin, yksi sähkökiukaalla toinen tavallinen puulämmitteinen ja kolmantena vaikka savusaunamökki  [:-)]

takaisin saunaan
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     
 

Sivu luotiin 0.344 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.