Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

..tupakoitko vai et?

tupakoin
- 12 (26.1%)
en tupakoi
- 6 (13%)
Olen tupakoinut mutta lopettanut
- 11 (23.9%)
En ole tupakoinut ikinä
- 17 (37%)

Äänestäjiä yhteensä: 40

Kirjoittaja Aihe: Varmaan kysytty aiemminkin mutta kysytään toisenkin kerran....tupakasta..  (Luettu 1888 kertaa)

Pikkusisko

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
  • kurnau!

En ole tupakoinut ikinä.Se on niin pahanhajuista myrkkyä.
Kirjattu
Noh,sano naakka ku nokka katkes.

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa

Ja mun lopettamissyy oli, kun tulin raskaaksi.  Yhdistelmä tupakka ja lapsi ei vaan käy mielestäni yhteen.  Enkä sitä ilolientäkään oo sen koomin lipittänyt, mitä tavan vuoksi suutani kastellut.  [KIPPIS]
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna

Lopetin v 81, viimeinen oli sikari kun Tarmo W:n perheeseen syntyi perillinen.
Järkytyin reilu kuukausi sitten, kun totesin tyttäreni polttavan, valistuksestani huolimatta, mutta jokainen tekee onmat virheensä. 
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa

En tupakoi.
Kirjattu

Henri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pirkanmaa

En ole ikinä tupakoinut. [:-)]
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa

Juu, tulee käryteltyä  [:-I]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
Kirjattu

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori

Vain nuorena maistanut..En ole tupakoinut koskaan.

Toivon ettei kukaan pojistani koskaan polttaisi, ihan terveyden takia [:-)]
Vaan oma valinta tietty se on, mutta ainakin on valistettu ja ovat nähneet lähipiirissä mitä terveydelle voi tapahtua pahimmillaan jos tupakoi.
Siinä olen myös iloinen, kun yksi täysi-ikäinen nuoristani ns. bilettää, niin baarit ja kapakat ovat savuttomia! [KIPPIS]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Arskaidae

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Espoo

Lainaus käyttäjältä: Tiina
Varmaan lopettaminen onnistuukin helpommin kun päätöstä kypsyttelee jonkin aikaa. Nykyäänhän on monenlaisia lääkkeitäkin ja nikotiinivalmisteita jotka voi auttaa lopettamaan.

Yli vuosi sitten kuulin sellaisesta lääkityksestä, ja minulla oli sitten jo lääkärin aikakin varattuna sen saamiseksi. Lueskelin sitten netistä ihmisten kokemuksia ko. lääkityksestä, ja siellä oli kaikenlaisia haittoja esiintynyt aina unihäiriöistä mielenterveysoireisiin. Katselin näitä kertomuksia, ja ajattelin että vaikka pahojen sivuoireiden saaminen olisikin epätodennäköistä, niin miksi ottaa riski? Parempi lopettaa muuten vaan. Aloin heti vähentämään tupakointia. Seuraavan vuorokauden aikana poltin kolme tupakkaa, ja seuraavana päivänä ajattelin että miksi ihmeessä pitää kiduttaa näin itseään, heitin loput tupakat roskikseen, hain kaupasta nikotiinipurkkaa, ja aloin kärsimään. Katselin sitä nikotiinipurkka-askia, ja mietin ettei ole paljon järkeä käyttää niitäkään. Siinähän vaan siirtää sitä riippuvuudesta irti pääsyä. Loppujen lopuksi en käyttänyt yhtään nikotiinipurkkaa. Olen nyt ollut ilman tupakkaa hiukan yli vuoden. Aluksi oli aika vaikeaa, minulle oli selvästi kehittynyt nikotiiniriippuvuus (jota siis kaikilla tupakoitsijoilla ei välttämättä ole). Töissä piti silloin tällöin käydä kävelemässä korttelin ympäri, ikäänkuin tupakkatauolla. Muutaman viikon kuluttua alkoi selvästi helpottamaan, mutta yhä vieläkin tulee usein hetkiä, jolloin tuntuu että pitäisi mennä tupakalle.

Lainaus käyttäjältä: Tiina
Te jotka olette lopettaneet, oliko joku muu syy miksi lopetitte vai ihan vaan oman terveyden takia? Ja te jotka vielä poltatte, oletteko koskaan yrittäneet lopettaa?

Tiesin että siitä on haittaa terveydelle, siksi lopetin. Rahalla ei ollut mitään merkitystä asiassa.

Jälkiviisaana olisi voinut lopettaa jo paljon aiemmin koska fyysinen kunto alkoi paranemaan heti. Jo ensimmäisellä juoksulenkillä lopettamisen jälkeen tunsi ihan selvästi eron aikaisempaan. Ja oli mukava kuntoilla kun kunto alkoi kasvaa. Silloin kun tupakoi, ei kunto kasvanut vaikka yritti kuntoilla. Lisäksi minä huomasin yhden jännän jutun; useinhan tupakkaa käytetään niin, että käydään vetämässä "stressisauhut", mutta minuun tupakan lopettaminen vaikutti niin, että ei enää stressaantunut kovin helposti asioista. Näyttää siltä että ainakin minulle tupakanpoltto aiheutti vähentyneen stressinsietokyvyn. Nukkumiseen tupakoinnin lopettaminen vaikutti myös. Ennen sitä minulla oli välillä nukahtamisvaikeuksia, mutta lopettamisen jälkeen ei ole enää kertaakaan ollut siinä ongelmia. Aluksi se tosin herätti kolmen-neljän aikaan yöllä, eikä saanut enää unta sen jälkeen. Se ongelma poistui sitten pikkuhiljaa.

Kaikille lopettajille tsemppiä, erityisesti uutena joukkoon liittyneelle meselle.  [KIPPIS]
Kirjattu
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä; niitä jotka osaavat laskea, ja niitä jotka eivät osaa laskea.

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo

En ole tupakoinut ikinä  [:-)]
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa

Kakarana tuli opeteltua, poltin, lopetin, poltin,,, kunnes 12 vuotta sitten uudenvuodenaattona lopetin kokonaan.
Lopettamispäätös kypsyi, kun en tykännyt hajustani, tupakka "vanhana" haisee uskomattoman pahalle.
Terveys ja raha tuli kaukana perässä, toki ihan kiva nyt säästää 4 euroa päivässä ja haistaa ja maistaa eli syödä liikaa  :-))
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa

En ole koskaan tupakoinut. 
Kirjattu

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa

Salapolttoa n. 13-14 vuotiaasta silloin tällöin.
16 vuotiaana kun lähdin sisäoppilaitokseen toiselle paikkakunnalle,niin siellä sitten alkoi polttaminen ja kun muutin Hesaan -76,niin silloin se oli jo vakituista.
Lopetin eka kerran 1978 ja sitten aloitin 1980 luvun alussa uudestaan,kun menin taas opiskelemaan.Sit lopetin 1985 ja sorruin tänne muuttaessani taas muutamaksi vuodeksi.
1990 vuodesta alkaen en ole polttanut,enkä polta.On se niin pahan hajuistakin.Mieskin saa välillä olla rauhassa,kun haisee niin tupakalle.   [:-I]    [:-DD]
Mä saan nyt sillä tupakasta säästyneellä rahalla shoppailla ihan hyvällä omallatunnolla,miehellä ei ole siihen nokan koputtamista.     [:-DD]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa

tähän mennessä pönttöläisistä tupakoivia 12
ja tupakoimattimia 33

siis tämä gallupin mukaan
« Viimeksi muokattu: 18.03.08 - klo:22:00 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Sivu luotiin 0.344 sekunnissa. 27 kyselyä tietokannasta.