Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 96976 kertaa)

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1365 : 11.02.09 - klo:16:29 »

Hitsi kun on perä kipiä, jonnekin häntäluun tietämille sattuu. Se on joskus murtunut ja vihotteleekohan se nyt sitä vai onko kipeytynyt liiasta istumisesta :-)) Outs!
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

• Vieras
« Vastaus #1366 : 11.02.09 - klo:16:41 »

Pönttöily ottaa häntäluulle. :-))

Mää kun Ameriikoissa sanoin outs, ne nauro mulle. :-O Siellä sanotaan auts. Kun sanoo outs, se tarkoittaa "kaurat" [:-DD] (kirj. oats) ni ne vähän ihmetteli. [:-DD]
Kirjattu

Talvikki

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjois-Karjala
« Vastaus #1367 : 11.02.09 - klo:17:41 »

Käväsin tänään lääkärin puheilla kuuntelemassa, mitä reilut pari viikkoa sitten otetuissa röntgenkuvissa näkyy.

Olen saikulla OIKEAN polven kipujen takia ja kuvien mukaan mulla on oikean polven nivel hyvässä kunnossa ja VASEMMASSA paha kulumavika  [:-I]  :-)), lääkäri totesi vaan, että kipeää polvea tässä kuitenkin hoidetaan näyttivätpä kuvat mitä hyvänsä  :-)). Eikä ollut mahdollista, että kuvat olisivat näkyneet peilikuvina, kun niissä on jokin merkintä tämän varalta.
Kirjattu

mummeli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vantaa/varisto
« Vastaus #1368 : 11.02.09 - klo:19:00 »

Niinpä käväsin miekii...se on sit leikkaus eessä, jospa moinen veis tään kauhian kivun miun oikian kätösen ranteesta....et sillee... [:4]
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1369 : 11.02.09 - klo:19:36 »

Niinpä käväsin miekii...se on sit leikkaus eessä, jospa moinen veis tään kauhian kivun miun oikian kätösen ranteesta....et sillee... [:4]

Toivottavasti pääset pian, olethan sä jo kauan sitä kipua kestänyt  [:-)]
Itse pelkään kaikkia tuollasia kauheeeesti, mutta lääkärikin sano että kun tarpeeksi kauan särkee kovaa niin pelko väistyy.
Mahtaskohan melle käydä niin  [:-I]

Itellä polvi särkee, johtuu selästä, onneksi se kamala puutuminen on vähentynyt.
Välillä ei tuntenut koko koipea, ei uskaltanut edes astua sille kunnolla kun petti.

Se on elämää ja vanhenemista että paikat kremppaa,
mutta pyristellään vastaan  [:-)]

Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1370 : 12.02.09 - klo:09:34 »

Löysin tälläisen:

https://www.hoitonetti.fi/

Sieltä voi löytyä vertaistukea [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #1371 : 12.02.09 - klo:20:45 »

Käväsin tänään lääkärin puheilla kuuntelemassa, mitä reilut pari viikkoa sitten otetuissa röntgenkuvissa näkyy.

Olen saikulla OIKEAN polven kipujen takia ja kuvien mukaan mulla on oikean polven nivel hyvässä kunnossa ja VASEMMASSA paha kulumavika  [:-I]  :-)), lääkäri totesi vaan, että kipeää polvea tässä kuitenkin hoidetaan näyttivätpä kuvat mitä hyvänsä  :-)). Eikä ollut mahdollista, että kuvat olisivat näkyneet peilikuvina, kun niissä on jokin merkintä tämän varalta.

Mulle tulee mieleen, että sä olet varonut sitä OIKEASTI KIPEÄÄ VASENTA JALKAA ja sen takia TERVE OIKEA JALKA on kipeytynyt!  [:-I]

Talvikki

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjois-Karjala
« Vastaus #1372 : 12.02.09 - klo:21:04 »

Mulle tulee mieleen, että sä olet varonut sitä OIKEASTI KIPEÄÄ VASENTA JALKAA ja sen takia TERVE OIKEA JALKA on kipeytynyt!  [:-I]

:-)) Mutta kun tuo vasen ei ole koskaan ollut kipeä silleen, että sitä olis tarvinnut varoa, aina vaan tuo oikea.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #1373 : 16.02.09 - klo:15:59 »

Tää on nyt tosi tärkeä valivali [:-DD]

Ärsyttää nimittäin noi nykyiset telkkariohjelmat kun niissä on vilkkuvia ja välkkyviä valoja niin paljon että ihan meinaa silmät sokaistua. Esimerkkeinä Tartu mikkiin (ennen oli ihan ok. mutta uusi vilkkuu ja välkkyy liikaa), Las Vegas (tää kotimainen ohjelma missä Mikko Kivinen laukoo typeriä vitsejä) ja kolmantena Kuorosota.

Ja toinen juttu, eilinen National Geograph olis ollut mielenkiintoinen ohjelma aiheeltaan, mutta kuvaus oli sellaista että kuva vaihtui toiseen alle sekunnissa ja muutenkin kauheita äkkizuumauksia ym. joten en voinut katsoa.[:-/]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1374 : 16.02.09 - klo:16:27 »

Minä oon Tiinan kanssa ihan samaa mieltä. Justiinsa tuo "tartu mikkiin" -ohjelma ei ainakaan parantunut uudistusten myötä. Myös minua ärsyttää se, kun kuvat vaihtuvat sekunnin sadasosan välein niin että ei saa mitään selvää. Jaa'a, kyllä ennen oli toisin, niinä vanhoina hyvinä aikoina, huoh!
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #1375 : 16.02.09 - klo:16:33 »

Minä oon Tiinan kanssa ihan samaa mieltä. Justiinsa tuo "tartu mikkiin" -ohjelma ei ainakaan parantunut uudistusten myötä. Myös minua ärsyttää se, kun kuvat vaihtuvat sekunnin sadasosan välein niin että ei saa mitään selvää. Jaa'a, kyllä ennen oli toisin, niinä vanhoina hyvinä aikoina, huoh!

Viime perjantain Tartu mikkiin ohjelma oli muuten kyllä hyvä kun tuli pelkkää kotimaista. :-))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1376 : 16.02.09 - klo:16:36 »

Tuo olis kuulunut kehu-kehupuolelle :-)) :-))
Joo, minä rutisen vielä kanssa samasta aiheesta, että liikaa tulee ulkomaista musiikkia Tartu Mikkiin- ohjelmassa  [:-/] :-))
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1377 : 16.02.09 - klo:16:41 »

Samoin minuakin häiritsevät todella paljon noi samat asiat kuin Tiinaa ja Mesiangervoa.

Jamier Oliverin "Alaston kokki" ohjelmaa en voinut katsoa, kun kuva heitti sinne tänne, ja välillä oli sekavaa zoomaustakin. Sunnuntaiaamun Oliverin kokkiohjelma on onneksi kuvattu niin, että vain kuvattava liikkuu, ja kamera pysyy paikoillaan.

Noita nopeita leikkauksi,vilkkuvia valoja yms. turhia tehokeinoja tehostetaan myös äänillä (esim. paukahduksilla).
Sekin minua ärsyttää, kun joku puhuu tärkeää asiaa tai sellaista, jota pitää keskittyä kuuntelemaan, niin musikki soi taustalla, ettei sanomasta saa kunnolla edes selvää  [:-//]

Luontodokumentteja taas pilataan soittamalla taustalla liian dramaattista musiikkia, ja muutenkin liikaa musikkia. Luonnon oman orkesterin äänien ja/tai pelkän hiljaisuuden pitäisi kyllä riittää. [:-I]
« Viimeksi muokattu: 16.02.09 - klo:16:45 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1378 : 17.02.09 - klo:10:02 »

Saatiin lauantaina ruokamyrkytys lounaasta, eli parin tunnin kuluttua vatsaa väänsi, käänsi ja vessa oli kovassa käytössä.
Ruokapaikka vähätteli ja sanoi että terveystarkastajalta oli tarkastettu, ettei noin äkkiä voi tauti alkaa.
Jotenkin tuli fiilis et pitäkää sapuskanne jatkossa.
Nyt netissä haahuilin niin:
Ruokamyrkytysepidemialla tarkoitetaan tapausta, jossa vähintään kaksi henkilöä on saanut samanlaatuisen sairauden syötyään samaa ruokaa tai juotuaan samaa vettä ja jossa kyseinen ruoka tai vesi on sairauden lähteenä.
 [:-I]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #1379 : 17.02.09 - klo:10:07 »

Kopiotu Wikipediasta:

Aika ruokamyrkytyksen aiheuttavan tuotteen nauttimisesta oireiden ilmenemiseen riippuu ruokamyrkytyksen aiheuttajasta: äkilliset myrkytysoireet voivat ilmetä jo noin tunnin kuluttua, kun virus- ja bakteeritautien itämisaika voi olla useita päiviä. Listeria monocytogenes -bakteerin aiheuttamassa listerioosissa itämisaika voi olla jopa useita viikkoja.

Kirjattu

Sivu luotiin 0.176 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.