Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 96826 kertaa)

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1830 : 16.07.09 - klo:10:32 »

Tsemppiä telkkiselle ja muillekin poteville.    [:1]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #1831 : 16.07.09 - klo:12:02 »

Hyvä Telkkinen   [:5]  ei anneta periks!
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #1832 : 16.07.09 - klo:13:40 »

[:5] Telkkiselle!
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1833 : 16.07.09 - klo:13:52 »

Mua haukuttiin.
Sauvakävelijä (kalju,eläkeläinen, näytti johtajatyypiltä -- joten pitihän sen möläyttää) kysyi, kun laitoin ruokaa variksenpoikasille puun juurelle, mäkeen ja hyvin kaus pois kävelyreitiltä-- miksi niitä ruokit?
Kysyin vastakysymyksen:" Miks sulla on sauvat kun ei ole suksiakaan?

Poliitikko "Veltto" Virtanen sanoi kerran telkussa hyvin toimittajille, kun nämä tinkasivat ja jankuttivat koko ajan samaa asiaa, että "se kysymänne asia ole minulle ongelma, joten älkää tekään tehkö siitä itsellenne ongelmaa". :-))
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #1834 : 16.07.09 - klo:14:00 »

Mua haukuttiin.
Sauvakävelijä (kalju,eläkeläinen, näytti johtajatyypiltä -- joten pitihän sen möläyttää) kysyi, kun laitoin ruokaa variksenpoikasille puun juurelle, mäkeen ja hyvin kaus pois kävelyreitiltä-- miksi niitä ruokit?
Kysyin vastakysymyksen:" Miks sulla on sauvat kun ei ole suksiakaan?

Mä en kyllä nyt ihan ymmärrä tota sun vastaustasi sille miehelle, siitä saa ihan sellaisen käsityksen että sauvakävely olis jotenkin typerä harrastus. :-O Miksi sä et vain yksinkertaisesti kertonut sille ukkelille että miksi ruokit variksenpoikia.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1835 : 16.07.09 - klo:14:24 »

Periaatteena oli  ---typerä kysymys typerään kysymykseen, ja minulle esitetty kysymys esitettiin vihaiseen ja komentavaan sävyyn.
Minulta ei siis oikeastaan kysytty yhtään mitään vaan kehotettiin lopettamaan ruokkiminen.

Se sauvakävelijä oli sellainen hampaat irvessä kävelijä, eli oli aloittanut lliikunnan liian myöhään -- hermot jo menneet. [?]

Sauvakävely ei ole lainkaan typerää, jotkut kylläkin ITSE tekevät siitä typerää, kun kiinnittävät liikaa huomiota pulssin ylhäällä pitämiseen (että täältä MINÄ tulen -- pois tieltä) ja unohtavat muut polulla liikkujat.  [:-/]
Tämä koskee myös lenkkeilijöitä, ja miksipä ei myös kuntopyöräilijöitä.

Tiina kysyi aivan asiallisen kysymyksen.
Itse noudatan nykyään  tätä sääntöä niin nettikeskusteluissa kuin sen ulkopuolellakin (lainattu jokunen vuosi sitten eräältä keskustelupalstalta) : 

"Vastaus asialliseen kysymykseen. Kysymys käsittääkseni oli, että
mitkä kysymykset katson asiallisiksi?
Jos joku tahtoo vilpittömästi tietää, mikä on totta missäkin asiassa ja kysyy sitä kauniisti ja selvästi, niin siihen on ilo vastata. Sitten asiaa auttaa vielä se, että muotoilee kysymyksen selkeään ja ymmärrettävään muotoon.
Eräs esimerkki Raamatusta: Jeesus oli tuomittavana Pilatuksen edessä. Pilatus aivan kuin heitti kysymyksen: "Mikä on totuus!"
Hän ei odottanutkaan vastausta kysymykseensä. Johan. 18:38.
Tähän asiaan pätee myös seuraava erittäin hyvä aforismi:
"Turhaan on turha puhua."
Kaikki ovat ihan kivoja."

Tuolla polulla se mies"hiihteli", ja ruuat olin laittanut ylämäkeen, n. 20 metriä polusta.
Vasemmalla on ranta, oikealla korkea harjanne.

Kuvan variksilla on kaksi poikasta, toinen on kaupunkivariksenpoikasen näköinen -- heikko ja vaaleita laikkuja siivissä ja melko huono lentämään. Mutta vahvistuu päivä päivältä, kunhan vain saa ruokaa. Edelliset pesinnät eivät ole onnistuneet (viimeiset 4 vuotta), vaan poikaset ovat menehtyneet joko pesään tai sitten muutaman päivän sisään koiran/ketun/kissan suuhun, koska ovat olleet lentokyvyttömiä! Usein löytyneet syötynä --pelkkä pää ja luuranko jäljellä. Kuten kuvan maasto osoittaa, niin sieltä on vaikea löytää ruokaa poikasille -- ja rantaviivaa 150m suuntaan jos toiseen, tulevat vastaan jo toisten varisten reviirit. Ylöspäin rinnettä on sentään jokunen sata metriä (n. 250 metriä). [?]

Niin, ja kuvan sorsa sai ma-ti (13-14.7) seitsemän poikasta -- aika myöhään kesästä.  [:-)]

« Viimeksi muokattu: 16.07.09 - klo:17:45 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1836 : 19.07.09 - klo:21:38 »

Täällä on räppänät kiinni ja mua palelee.
Varsin mittasin kuumeen, niin pikkasen sitä oli.

Ihmettelinkin, et kuin voi kauppareissu alkaa näin kolottaa jäseniä.

Toivottavasti on vain ohi menevä juttu.  [:-I] [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1837 : 19.07.09 - klo:21:55 »

Toivotaan, että menee yön aikana ohi.
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #1838 : 20.07.09 - klo:13:35 »

Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1839 : 20.07.09 - klo:13:55 »

Uskon tuohon nukkumisen voimaan.
Aina se ei kuitenkaan onnistu.
Rentoutus, esim tekemällä jotain mielekästä, johon täytyy keskittää ajatuksensa, on mulle ainakin ollut hyvästä.
Kun oikein pompahtaa esim. jalka, on se rentoutumisen merkki.  [:-)]

Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #1840 : 26.07.09 - klo:23:15 »

Selasin tätä ketjua alusta melkein loppuun...  [:-DD]. Olin kirjoittanut 10.kesäkuuta, että "hitsin nilkka on turvonnut..." ja tuossa juhannuksen jälkeen, että "nilkka ei enää kipeä..." No kyllä se vaan on kipeä...akillesjänne meinaan. Tänään kun kiipesin sitä soramonttua ylöspäin 45 asteen kulmassa, en päässyt kuin 5 metriä kun pisti niin perhanasti. Piti käydä autolla vaihtamassa kengät tukeviin teräspohjallisiin kumppareihin...niillä pystyin nousemaan sen montun päälle. Akillesjänne on turvonnut hieman, ihan selvää lämpöäkin tuntuu, eli tulehdus siinä varmaan on...nilkka on jäykkä ja ihan ääriasentoihin taivuttaessa käy kipeästi. Paikallaan ollessa ei kipua.
Taitais kannattaa syödä buranaa ihan sen tulehduksen vuoksi eikä kivun... No pitää katsoa, jos ei ala parantua, niin lääkäriin se kai ajaa...
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1841 : 27.07.09 - klo:08:41 »

Lääkärille huomenna klo 8!
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #1842 : 27.07.09 - klo:10:32 »

Tsemppiä mese huomiselle lääkärireissulle..kyllä oletkin kauan sinnitellyt sen nilkkasi
kanssa..parasta on oikeestikin käydä lääkärin mielipidettä kysymästä mikä on pielessä.

Minulla on huomena se käsikirurgin aika,että vähän mietityttää mitä tuleman pitää..käsi
ei jokatapauksessa ole sellainen kun sen kuuluisi olla jo näinkin pitkän ajan jälkeen.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1843 : 27.07.09 - klo:11:56 »

Kiitos tsempistä, katselin sitä sun käsijuttuakin, telkkinen. Ettei vain kyynärpäässä menny "johdot" poikki, katoppa sitä mustelmaa! :-O. Hermovaurion ei tarvitse olla isonkaan kolauksen seurausta, on omaa kokemusta.
No huomenna saa taas lämmintä kättä ja sympatiaa, jos saa.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1844 : 27.07.09 - klo:11:59 »

Meselle ja Telkkiselle Paranemista.

Kuin myös kaikille muille sairastaville.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.222 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.