Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 96813 kertaa)

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1890 : 11.08.09 - klo:22:58 »

Kiitos Kaarin  [:-)]   jaksan taas aamulla etsiä ja taas etsiä  [:-)]

Kirjoitin äsken pitkän pötkön noista syömisitä, sekin meni taivaan tuuliin  [:-I]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1891 : 12.08.09 - klo:11:10 »

Hyvä ja helposti noudatettava neuvo liiallisesta hiilihydraattipitoisesta ruokavaliosta pääsemiseen:

- syö leivät/makaronit/riisit viimeisenä (eli liha/juusto kala+ kasvikset tai keitto ensin) tai älä sitten ollenkaan, jos olet jo täynnä
-- luovu voileivistä: tee ennemmin pieni salaatti (+lihaa/kalaa/kananmunaa/juustoa siihen), syö se ensin ja syö sen jälkeen mahdolliset leivät/paahtoleivät, jos vielä jaksat.

Em. toimimalla vatsa toimii LOISTAVASTI-- kannattaa EHDOTTOMASTI kokeilla!

Kirjattu

Talvikki

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjois-Karjala
« Vastaus #1892 : 12.08.09 - klo:12:41 »

Meillä on esikoinen ollut puoli vuotta hiilihydraatittomalla ruokavaliolla ja sanoo olon olevan erinomaisen elinvoimainen. Närästykset ovat poissa ja samoin ihovaivat ja mikä parasta, paino tippunut 26kg  [:-)]

Kasviksia on kuulema syötävä vähintään puoli kiloa päivässä ja lisäksi lihaa ja kananmunia jne., eikä rasvoja tarvitse vältellä.
Kirjattu

pia58

• Konkari
  • Poissa Poissa
    • Pian päiväkirja
« Vastaus #1893 : 12.08.09 - klo:19:52 »

Otanpa osaa minäkin tähän keskusteluun ja laitan lusikan teidän soppaan hämmentääkseni lisää  :-)) itse aloitin n. 2v. sitten Aloe vera geelin käytön. Vatsa kun aina oireili ja ummetustakin oli. Ei ole sen jälkeen ollut ongelmia, huomaan jo muutamassa päivässä jos en ole ottanut ainetta  [:-I]
Kirjattu
Jos et elä tätä päivää, et voi elää huomistakaan.

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #1894 : 13.08.09 - klo:11:58 »

Vali-vali, eilinen hillareissu toi uuden vaivan, oikeaan jalkaan vaivaisenluun..joopa joo, vanhuus ei tule yksin. Ihan pikkuinen pallukka nousi luun päälle. Herneen kokoinen. No tänään tilasin niitä varpaiden oikomisjuttuja, toimitusaika oli kyllä 3 viikkoa! Saattaapi olla vähän myöhäistä.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #1895 : 15.08.09 - klo:21:09 »

Jaahas, huomenna on varmaan paastopäivä, mun vatsa on päättänyt niin... [:-I]
Mikähän sille nyt ei taas sopinut vai olenko napannut jostain jonkun pöpön ? :-O No, tarkkaillaan tilannetta.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #1896 : 18.08.09 - klo:15:07 »

Kai se on huomenna taas vastaanotolle lähettävä, nilkka ei oo parannu kolmessa viikossa ja nyt komentavat jo töihin. Eihän tällä kintulla voi tehä töitä kun ei kunnolla pääse edes käveleen. Kortisonin vaikutus on kai kolme viikkoa. Pitää nyt tahtoa lääkäriltä sairaslomatodistuskin vai mitä?
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sus

• Vieras
« Vastaus #1897 : 18.08.09 - klo:15:15 »

Sairaslomatodistuksenhan varmaan työkkäriin tartteet ja varmaan lääkärissä on muutenkin hyvä käydä nilkkaa näyttämässä.

Jos mitään lohduttavaa ossaa sannoo, niin sairaslomakorvaus on suurempi kuin työttömyyskorvaus. Ainaski ennen oli.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #1898 : 19.08.09 - klo:14:03 »

Tiätteks te mitä mulle kävi?? :-O Puolivahingossa. Mulla yks lääke on semmonen, että se aiheuttaa inhottavaa aamuyökkäilyä. Sitä on jatkunut silleen 10 vuotta... (eli en oo raskaana :-)) ). Lääkärikin sanoi, että joo, se on tyypillistä sille lääkkeelle, se lisää sappinesteen eritystä. Sitä on sit aamulla vatsalaukussa liikaa. Suht nopsaan se loppuu, viimeistään kun on saanut jotakin sisäänsä. Mutta välillä ihan oikeesti okseennanki, yök. MUTTA!

Tuolla aiemmin sanoin, että ostan maitohappobakteereja. Niin teinkin. Ja sen jälkeen, kun aloin niitä ottamaan, en oo yökänny kertaakaan!!!!!  :-O Siis tämä on kyllä ihmeitten ihme!!! Jestas oon onnellinen!

(Tää ois kuulunu kehukehu-ketjuun, mut laitoin tänne, kun täällä puhuin niistä maitohappobakteereista.)
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1899 : 19.08.09 - klo:14:47 »

Laitan tähän erään syyn närästykseen:

-- paistaminen ruokaöljyssä
-- syy: yli 75+ asteen lämmitettäessä öljy muuttaa koostumustaan niin, että se ei enää reagoi haimanesteeseen ja sappinesteeseen normaalilla tavalla ( haima kun "pilkkoo" öljyn,samoin sappineste), jolloin maksa ei enää kykene käyttämään sitä hyväksi.
-- tästä syystä kannattaa paistaa/hauduttaa voissa tai  sianrasvassa, tai ei sitten lainkaan paista/käytä mitään rasvaa paistamiseen.

Öljyt kannattaa lisätä vasta valmiiseen ja hiukan jäähtyneeseen ruokaan!
Monissa valmisleivissä valitettavasti rypsiöljyä on lisätty leivän taikinaan, ja leipähän paistetaan tosi kuumassa uunissa-- joten ei hyvä.

------------------
Artisokat lisäävät myös sappinesteen eritystä  -- toisilla saattaa olla jopa sappineste-erityksen vajausta ja syövät siksi niitä.
« Viimeksi muokattu: 19.08.09 - klo:16:00 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #1900 : 19.08.09 - klo:15:19 »

Maitohapot ovat vatsankunnon kannalta hyviä..itse käytän lacto seveniä kun joskus
oikein korventaa.Sisätautilääkäri on näitä suosittanut..
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #1901 : 19.08.09 - klo:16:10 »

Laitan tähän erään syyn närästykseen:

-- paistaminen ruokaöljyssä
-- syy: yli 75+ asteen lämmitettäessä öljy muuttaa koostumustaan niin, että se ei enää reagoi haimanesteeseen ja sappinesteeseen normaalilla tavalla ( haima kun "pilkkoo" öljyn,samoin sappineste), jolloin maksa ei enää kykene käyttämään sitä hyväksi.
-- tästä syystä kannattaa paistaa/hauduttaa voissa tai  sianrasvassa, tai ei sitten lainkaan paista/käytä mitään rasvaa paistamiseen.

Öljyt kannattaa lisätä vasta valmiiseen ja hiukan jäähtyneeseen ruokaan!
Monissa valmisleivissä valitettavasti rypsiöljyä on lisätty leivän taikinaan, ja leipähän paistetaan tosi kuumassa uunissa-- joten ei hyvä.

------------------
Artisokat lisäävät myös sappinesteen eritystä  -- toisilla saattaa olla jopa sappineste-erityksen vajausta ja syövät siksi niitä.

Näistä tämäntapaisista tiedoista ainakin minä kaipaisin jotain lähdettä siitä mistä tieto on peräisin, onko tutkittua tietoa ja onko asiasta jotain faktaa olemassa. 
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #1902 : 19.08.09 - klo:16:22 »

Mä paistan melkeen kaikki öljyssä, eilisen päivän perunat, kalan, letut, munkit jne, sillä olen ajatellut sen olevan terveellisempää, kuin voissa paistetun. Vähemmän paistan voissa ja joskus käytän juoksevaa margariinia. Kuumennettu öljykö haitallisempaa. [:-I]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #1903 : 19.08.09 - klo:16:48 »

Mä en ihan uskoisi öljyn vaarallisuuteen, käytetäänhän sitä niin paljon ja just rypsi- ja oliiviöljyjen terveellisyyttä on painotettu. Itse käytän joskus voi-öljyseosta, ei rätise niin kauhiasti.
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1904 : 19.08.09 - klo:16:56 »

"Näistä tämäntapaisista tiedoista ainakin minä kaipaisin jotain lähdettä siitä mistä tieto on peräisin, onko tutkittua tietoa ja onko asiasta jotain faktaa olemassa."

http://abilita.fi/fredrika/webform4.aspx?bid=9512327090   

Tuossa kirjassa kerrotaan!

Ja tässä:  http://abilita.fi/fredrika/webform4.aspx?bid=9512335433   

--------------------------
Mustasta makkarasta, Tapola itse kertoi Aaamulehden sivuilla valmistamisesta:

--paistetaan kolme kertaa 300 asteisessa uunissa ja joka kerta sivellään ruokaöljyä pintaan -- joten onkohan se kuori (poltettu sian suoli) todellakin syömäkelpoista/syötävää. :-O
« Viimeksi muokattu: 19.08.09 - klo:17:02 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

Sivu luotiin 0.269 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.