Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 96856 kertaa)

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2385 : 14.01.10 - klo:13:42 »

Kaikille paranemisia  [:30] ja vastoinkäymisiin voimia  [:30]

Magneettikuvaus on tuttu, mut ei ne koneet, missä olen ollut, ainakaan pitänyt senkummempaa
ääntä, kuin vähän kolinaa ja kolketta.

ja nyt VALIVALIa .. mulla on oikeellapuolella sylkirauhasen tulehdus. Antipioottikuuri
menossa, mutta sillä ei ole vielä ollut mitään vaikutusta. Ei se poski/leuka muuten niin kauheen kipee ole, mutta kun syö, niin leuka ja poski turpoo ja sitten sattuu   [:´((]

Kenelläkään kokemuksia vaivasta ?  [:-I]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2386 : 14.01.10 - klo:14:13 »

mulla on oikeellapuolella sylkirauhasen tulehdus. Antipioottikuuri
menossa, mutta sillä ei ole vielä ollut mitään vaikutusta. Ei se poski/leuka muuten niin kauheen kipee ole, mutta kun syö, niin leuka ja poski turpoo ja sitten sattuu   [:´((]

Kenelläkään kokemuksia vaivasta ?  [:-I]
Minä en ole koskaan edes kuullut moisesta. Toivotaan, että lääkkeet auttaa.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2387 : 14.01.10 - klo:14:15 »

Mun pahimpia paikkoja on ilman muuta vatsatähystys. Sain paniikkikohtauksen ja lakkasin hengittämästä ja yksinkertaisesti luulin, että tukehdun ja kuolen. Silti piti olla liikkumatta, kun oli kamera vatsalaukussa. Mä sain siitä kertakaikkiaan trauman. [:-(]
Tuo on se, mitä ehkä eniten kammoan, vaikka en ole koskaan siihen joutunut. Toivottavasti en joudukaan. Miksi noita ei voisi tehdä pikku nukutuksessa?
Kirjattu

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2388 : 14.01.10 - klo:18:26 »

Sylkirauhasen tulehdus mullekin ihan outo/uusi juttu, en ole kuullu aikaisemmin.  [?] Toipumista Minnille  [:30]
Mulle on aiemminkin tehty muutaman kerran magneettikuvaus keskussairaalassa. Eikä siellä kone paukkunut, rätissyt ja hakannut tuollai kun eilisessä.  [:-)] Eilisestä karmeasta kokemuksesta huolimatta  Ihan olen samaa mieltä kuitenkin kuin Muru, että hyvä kun on koneet millä saavat tutkittua tarkasti mikä vaiva on  [:-)] [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Sus

• Vieras
« Vastaus #2389 : 14.01.10 - klo:18:54 »

Mun pahimpia paikkoja on ilman muuta vatsatähystys. Sain paniikkikohtauksen ja lakkasin hengittämästä ja yksinkertaisesti luulin, että tukehdun ja kuolen. Silti piti olla liikkumatta, kun oli kamera vatsalaukussa. Mä sain siitä kertakaikkiaan trauman. [:-(]
Tuo on se, mitä ehkä eniten kammoan, vaikka en ole koskaan siihen joutunut. Toivottavasti en joudukaan. Miksi noita ei voisi tehdä pikku nukutuksessa?

Kävin lueskelemassa jollakin keskustelupalstalta äsken ja joku sanoi, kun hän oli tuota kysynyt, että hänelle vastattiin että se tulee liian kalliiksi! Kun anestesialääkärin pitää olla paikalla.

Jaaha. Mulle ei IKINÄ sitä enää tehdä ilman nukutusta. Näin se vaan on. Toiset olivat saaneet rauhoittavaa lääkettä ja joku rauhoittavan pistoksen. Joku oli saanut niin vahvan lääkkeen, että heräsi kotona...

Mulle ei ees tarjottu mitään enkä tajunnut pyytää.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2390 : 14.01.10 - klo:19:09 »

Mulle on kahdesti tehty toi vatsatähystys.  Eka kerta oli kurja, mut tokalla onnistui paremmin.  Yökkyyttihän se, et ihme kun ei verisuoni katkennut päästä.  [:-I]
Mitään esilääkitystä ei edes tarjottu.  Kammoa en onneksi saanut - kai.  [:-I]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #2391 : 14.01.10 - klo:19:56 »

Mä pelkäsin vatsatähystystä sen verran, että yritin olla kertomatta työterveyslääkärille kaikkia vatsavaivojani,jotka nyt ovatkin kummasti hellittäneet...
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2392 : 14.01.10 - klo:20:11 »

Hiukan sama mulla kuin Jaskalla, pelko estää selvittämästä vatsakipujen syytä.
Ehkä ne mullakin hellittää itsestään jos ja kun stressi poistuisi.
Mä kyllä vaatisin vahvan lääkityksen, yöks  [:-I]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #2393 : 14.01.10 - klo:20:13 »

Uskon, että vaatimalla kyllä saa!
Kirjattu

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2394 : 15.01.10 - klo:08:53 »

Itse olen vatsatähystyksessä käynyt useamman kerran. Eihän se nyt niin mukavaa ole sellaista mustaa paksua letkua nieleskellä  :-O , mutta kyllä sen kestää. Pahin vaihe on se eka nielaisu, että saavat letkun kurkusta alas.  [:-I]
Mulle ovat antaneet pikkuryypyn jotain hieman kurkkua puuduttavaa ja liukastavaa nestetä ennen tutkimusta.  [NUT]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #2395 : 15.01.10 - klo:18:46 »

Minni, tässä tietoa sylkirauhasen tulehduksesta
http://therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Sylkirauhaset
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #2396 : 15.01.10 - klo:19:00 »

Kiitti, Kati  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #2397 : 18.01.10 - klo:10:29 »

Olin hirveessä vatsataudissa viime yön, nyt aikaste heikko olo, mutta töihin tulin kymmeneksi kun ei enää oksettanut eikä p.....anut. Ainakaan pahemmin :-)). Yö meni tosiaan niin että klo 22-04 juoksin vessassa aluksi tiheämpään ja sitten noin kerran tunnissa, join aina lasillisen vettä ja taas nukkumaan noin tunniksi. Ihme kyllä sain nukuttua koska vatsaa ei pahemmin koskenut. Puoli viidestä seitsemään nukuinkin sitten yhteen putkeen ja kun heräsin niin olo olikin parempi. Nyt pöydällä mustikkasoppaa, vissyä ja jaffaa ja yritän tankata nestettä.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #2398 : 18.01.10 - klo:10:46 »

Tiina-parka! Mikään ei ole kamalampaa kuin vatsatauti  [:18]
Mä olisin kyllä jäänyt sänkyyn huilimaan päiväksi. Huh, ei musta olisi lähteen mihinkään vatsataudin jälkeen.  [:-I] [:-(]

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #2399 : 18.01.10 - klo:10:49 »

Tiina-parka! Mikään ei ole kamalampaa kuin vatsatauti  [:18]
Mä olisin kyllä jäänyt sänkyyn huilimaan päiväksi. Huh, ei musta olisi lähteen mihinkään vatsataudin jälkeen.  [:-I] [:-(]

Olo on oikeastaan nyt jo ihan normaali, ainoastaan ei tee mieli mitään syötävää, mikä taas minun tapauksessani ei ole suuri vahinko. [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sivu luotiin 0.251 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.