Tuolla tämänpäiväisessä ketjussa jo kerroinkin lähteväni kokeilemaan mitä päivystyksessä sanotaan kantapäävaivastani.
Onneksi menin, olin asian arvannut nettilääkäröintini mukaan oikein. Kerroin päivystävälle lääkärille vaivat ja arasti arvelin jos olisi kyseessä kantakalvon tulehdus. Asiaa tutkittiin ja kuulemma oli oppikirjan mukaiset oireet. Nyt sain ohjeet jumpata kantapäätä ja fysikaalisesta sain sukan jolla nilkka pysyy koukistettuna yöllä. Miten sitten nukun kun jalassa ei ehdottomasti saa olla sukkaa ( asiasta olen kertonut yösukkaketjussa ). No se on pakko nyt.
Kirjoitan asiasta siksi koska lääkäri kertoi tulehduksen voivan levitä akillesjänteeseen ja jos se riittävästi kiristyy, siis tästä kireydestä, tulehduksen lisäksi on kyse tässä kantakalvovaivassakin, voi jänne katketa.
Aiemmin olen luullut tämmöisten vaivojen olevan pelkästään urheiluvammoja, tänään sekä fysioterapeutti että lääkäri ovat muuta sanoneet.
Siis en mennyt suotta valittamaan.
Toivotaan että annetut jumppaohjeet ja tulehduskipulääkkeet auttavat.
Ja ettei vaiva uusiudu, sekin kuulemma on kovin yleistä.
Koko rumbaan kului n. 45 minsaa, olen todella tyytyväinen kotipaikkakuntani terveyspalveluihin.
En malttanut olla kehumatta.