Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 96985 kertaa)

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2775 : 15.07.10 - klo:17:20 »

Toivottavasti Repellä on parempi onni saada hoitoa!  [:72]

Juu, Repe sai ihan hyvät hoidot vaikka oli vieraan kunnan terkkarissa, lääkkeet on auttanu ja ruokakin jo maistuu. Meinaapi lähteä kotia kohti ajelemaan prätkällänsä aamuyöstä, kunhan kuulemma aamu sarastaa.

Just tuossa heräillessä laitoin Repelle tekstarin ja kuulin, että se jää henkiin  :-))
Kysäisimpä vielä, että onko siellä pöntöllä istuessa muistanut vaimonsa syntymäpäivän  [:-DD]

Crys

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2776 : 15.07.10 - klo:17:37 »

Onkohan ihmisen elimistössä joku luontainen mekanismi joka vaatii suolaa silloin kun suolasta tulee vajausta. Mulla nimittäin teki viime viikonloppuna sekä lauantaina että sunnuntain hillittömästi mieli silliä, onneksi sitä oli ostettuna pikkupurkillinen joten himon sai tyydytettyä. Eikä tarvinnut ottaa kuin muutama pala ruisleivälle niin jo helpotti.
Normaalioloissa monet varmaan saakin tarpeeksi suoloja ravinnosta, mutta kun helteellä pukkaa hikeä niin suolaakin poistuu varmaan enemmän, joten siitä kai sitten voi tulla sitä vajausta. Ja jos muutenkin syö vähän suolaa, niin sitten voi tulla noita kupsahduksia. Vissy kai onkin ihan hyvä suolatasapainon korjaaja, kivennäisvesistä kai sensijaan on poistettu joitakin suoloja, vai mitenköhän se menee [:-I].

Aivot tarvitsevat suolaa.  [:-/]

On, elimistö kyllä viestii jonkin tarvittavan aineen puutteesta usein juuri tuolla himolla  [:-)]

Tuli tästä suolakeskustelusta vaan mieleen lakkiaisiani edeltänyt juttu. Aamulla muutin yhtäkkiä todella huonovointiseksi (aamupalan olin syönyt n. 20min sitä ennen): oksetti mutta mitään ei juurikaan tullut, oli vellovan heikko ja paha olo. Pyörryin puolen tunnin sisään pari kertaa, ensin keittiön lattialle kun olin matkalla kammariin lepäämään ja sitten kammarin lattialle. Kammarin lattialla ollessani rupesi hikoiluttamaan, samalla kuitenkin palelti hirmuisesti, kädet ja jalat alkoivat tärisemään jne. Pelotti aika paljon kun en yhtään tiennyt mistä oli kyse. Onneksi en ollut yksin silloin, en olisi kyennyt soittamaan ambulanssia itse  [:-I] Ambulanssissa pääsin tiputukseen (suolo-vesiseosta) ja olo parani noin vartissa, ei kuitenkaan hyväksi mutta huono olo poistui ja tilalle tuli hirmuinen väsymys.

Syytä ei selvinnyt (no, totta puhuen tuntuu ettei edes selvitetty...), kaikki arvot (verenpaine, verensokeri, lämpötila 35 astetta jne) oli alakantissa. Lisämunuaisen vajaatoiminnassa tällaiset kohtaukset ovat mahdollisia (ns. lisämunuaisen kriisi). Voi olla että keho viestii tuosta, minun kun tekisi mieli koko ajan lakritsia, ranskalaisia ym, lievää lisämunuaisen vajaatoimintaa taas hoidetaan lakritsijuurella ja suolaisella ruokavaliolla [:-I]

No joo. Pointtina se että kehoaan kannattaa kuunnella tarkkaavaisesti, se yrittää kyllä viestiä kun kaikki ei ole kohdallaan.
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #2777 : 15.07.10 - klo:19:26 »

Repelle toipumisia !
Toivottavasti tauti nujertuu ja yhteinen lomailunne Tiinan kanssa ensiviikolla onnistuu.  [:72]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #2778 : 16.07.10 - klo:10:07 »

Juu, Repe sai ihan hyvät hoidot vaikka oli vieraan kunnan terkkarissa, lääkkeet on auttanu ja ruokakin jo maistuu. Meinaapi lähteä kotia kohti ajelemaan prätkällänsä aamuyöstä, kunhan kuulemma aamu sarastaa.

Just tuossa heräillessä laitoin Repelle tekstarin ja kuulin, että se jää henkiin  :-))
Kysäisimpä vielä, että onko siellä pöntöllä istuessa muistanut vaimonsa syntymäpäivän  [:-DD]

Toivottavasti ei uskotellut sulle että olis muistanut [:-DD] [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2779 : 16.07.10 - klo:13:08 »

Toivottavasti ei uskotellut sulle että olis muistanut [:-DD] [:-DD]

Vastauksena oli tekstiviestihiljaisuus  [;-)]

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2780 : 17.07.10 - klo:15:42 »

Mikähän nyt kukkii vai onko meillä muka pölyistä? Nokka vuotaa ihan koko ajan ja toinen sierain tukossa.  [:-/]

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #2781 : 17.07.10 - klo:17:34 »

Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2782 : 17.07.10 - klo:19:21 »

Vali vali! Tää mun läppäri (Acer) on koko ajan tullut vaan hitaammaksi. Jos mä ennen ehdin juoda pikakahvin ja polttaa tupakan tän käynnistymistä odoteleessa, niin nyt mä ehtisin jopa ensin jauhaa kahvipavut  [:-//]
Olen poistanut kiloittain turhia tiedostoja ja vaikka mitä, mutta tilanne tuntuu pahenevan koko ajan. F-securen virusohjelma, joka tähän keväällä hankittiin, oli viimeinen pisara.

Kohta mä testaan, että kelluuko tää uima-altaassa  [:-/]

Pitäis käsitellä muutama kuva Praha-Porvoo-Lappeenranta, mutta tuntuu niin tuskaiselta  [:-I]

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2783 : 17.07.10 - klo:19:49 »

Kaija, sama vali vali täällä acerin kans, on kyllä jo jotain 5 vuotta vanha. Mulle kyllä on välttänyt, mutta poika sanoi, ettei edes viitsi puuttua ongelmiin, kehotti hankkimaan paremman..

Muuta vali valia: polvi vihoittelee edelleen, ensi viikolla pakko tehdä valinta, mihin suunnistan.. olen edelleen tosi vihainen ja pettynyt työterveyshuoltoon ja tietenkin terv.keskukseen, kun ei saa lähetettä "oikeille" lääkäreille, jos nämä leipääntyneet kääkät tai liian nuoret (kandit) eivät osaa diagnostisoida vaivaa  [:-//].. Yks kandi oli kuitenkin tunnollisin ja tutki tarkkaan, muttei hänellä ollut kai oikeutta tässä tapauksessa lähetettä eteenpäin laittaa, arvata saatte, mikä sana alkaa vaikka V:llä, niin kyrsii  [:-/].. no, kesä on kauneimmillaan, en lähde känkkäämään pihaa pitemmälle  [:45]
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #2784 : 17.07.10 - klo:20:00 »

Vilukko, jaksuja!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2785 : 17.07.10 - klo:20:12 »

Kati, kiitos jaksamistoivotuksista, pitää nyt vain orientoitua tulevaan..

Muuten, minun siskolla on kesäpaikka Valkealassa Vuohijärven rannalla, ehkä sielläpäin joskus käynkin, etsin Katin..  :-))
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #2786 : 17.07.10 - klo:20:13 »

Etsi a, Vilukko! oon Vuohijärvelle menevän tien varrella!  :-))
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2787 : 17.07.10 - klo:20:18 »

Melkein perillä!! No, en ehkä tämän kesän kuumuuten ole tulossa, vaikka tiedä häntä.. jos saan kuskin (kaasujalkahan on sökö)  :-))
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #2788 : 17.07.10 - klo:22:52 »

Kyllä Vilukon kannattaa ehdottomasti mennä polvestaan jollekin spesiliastille.Jalat on
aika tärkeässä osassa meidän elämäämme, että kannattaa hakea apua kunnon lääkäriltä.

http://www.diacor.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=962&Itemid=1
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Crys

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2789 : 17.07.10 - klo:23:35 »

Vali vali! Tää mun läppäri (Acer) on koko ajan tullut vaan hitaammaksi. Jos mä ennen ehdin juoda pikakahvin ja polttaa tupakan tän käynnistymistä odoteleessa, niin nyt mä ehtisin jopa ensin jauhaa kahvipavut  [:-//]
Olen poistanut kiloittain turhia tiedostoja ja vaikka mitä, mutta tilanne tuntuu pahenevan koko ajan. F-securen virusohjelma, joka tähän keväällä hankittiin, oli viimeinen pisara.

F-secure on ihan superraskas ohjelma. Hidastaa konetta hirveästi. Melkein suosittelisin hankkiutumaan siitä eroon ja turvautumaan ilmaissoftaan Aviraan, joka on hyvin kevyt ja voitti (muistaakseni ilmais-)virusohjelmien testin. Avira antaa koneen käynnistyessä mainoksen jonka saa klikkaamalla suljettua, mutta aika pieni haitta tuon hyötyihin nähden, ja sen mainoksenkin saa kokonaan pois. http://www.free-av.com/

Oletko puhdistanut koneen rekisteriä ja eheyttänyt kiintolevyä?
Kirjattu

Sivu luotiin 0.301 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.