Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 97154 kertaa)

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3300 : 01.06.11 - klo:12:35 »

Nyt vaivaa yks ylätakahammas [:-(]. Paikatusta hampaasta lohkesi aikaa sitten reuna ja tähän asti sen kanssa on pärjänyt kun on aina tikulla kaivellut jos sinne väliin on jotain mennyt. Mutta nyt se mokoma on muutaman kerran vihlassut purastessa ja kun tikulla kaivelee niin rupee jomottelemaan. Vaikka mulla on ollut reikiä ym. niin koskaan ei hampaita ole särkenyt, mutta nyt juimii. Kai se on lääkäriin lähdettävä.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #3301 : 01.06.11 - klo:18:57 »

Voi Marleena, joku sais mennä sun puolesta toiseen apteekkiin.
Tässä meidän "kylässä" isommassa apteekissa on ollut eitä monta kertaa ja kun puhallan toiseen pienempään, sieltä löytyy.
Hammassärky on sellaista särkyä, jota en kestä yhtään, ja onneksi ei ole mitään kammoa sinne mennä. Toivottavasti Tiinalla on Kolussa särytön viikonloppu, kun on ne ristiäisetkin.
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3302 : 01.06.11 - klo:19:34 »

Kyllä siellä apteekissa käytiin sillon seuraavana maanantaina. Kiitos siskolle! Oon yrittäny puhkua, vaan ei nuo arvot hirveesti siitäkkään tunnu paranevan... muuta ku pikkusen. Parempi niinkin. Nyt on lääkkeitten kans noin 350l/m. Jotkut puhaltaa kuulemma 950l/minuutti tuosta noin vaan. :-O

Kaarin, kun kysyin sitä lääkettä mitä sulla on, missä on molemmat lääkkeet samassa paketissa, ni lääkäri sano, etten minä TARVIHE sitä.  [:-I]  En sitten.
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3303 : 01.06.11 - klo:22:02 »

Marleena, perusteliko lääkäri sanomaansa?
Mä olen mielissäni tuosta lääkkeen vaihdosta.  Oisinko kolmesti joutunut ottamaan yhden venttolinetupsauksen, kun ennen sain 3 - 4 x2 sitä ottaa.
Nyt pärjään hyvin.  [:-)]
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3304 : 01.06.11 - klo:22:16 »

Mulle annettiin tämmönen Aerobec Autohaler 100 mikrog/annos. Ei paljoo auttanu puhalluksissa, mutta pikkusen ehkä. Kun nimenommaan pyysin jottain suihketta. Kun ne jauhot jää kaikki suuhun.  [:-I]

No näitten lääkäreitten vika on siinä, ettei niitä saa yhtään neuvoo... vaikka tietäsit oman elämäs ja lääkkees kaikista parhaiten... Minä kun sen teen aina välillä   [:-I]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3305 : 01.06.11 - klo:22:31 »

No näitten lääkäreitten vika on siinä, ettei niitä saa yhtään neuvoo... vaikka tietäsit oman elämäs ja lääkkees kaikista parhaiten... Minä kun sen teen aina välillä   [:-I]

Niinpä!  :-))
Lukeekohan mun papereissa jotain outoa, kun keskussairaalassa yks lekuri tokaisi mulle että; hän sit määrää, koska pääsen pois sairaalasta!
Katoin lekuria ku hoomoilasta.  Sit kysyin hoitajalta, että mitähän lekuri tuolla tarkoitti, kun en ollut edes pyytänyt sairaalasta pois. [:-I]
Mä olen aika usein "neuvotellut" lekureiden kanssa hoidoistani.  Aika usein on käynyt niin, että lekuri sanoo, ettei ole tullut ajatelleeksi.. ja sit suostuu ehdotukseeni.  Toki lekurin sana painaa, mutta saahan ehdotuksia tehdä.  [:-DD]  Kuitenkaan en haasta riitaa.  Sitäpaitsi hoitajat käskee kysymään lääkäriltä, jos joku painaa.
Pohojosessa on äkäisiä lekureita, näämmä!  [:8]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3306 : 02.06.11 - klo:11:23 »

Astmaatikkona lääkkeiden ohella minulle on paljon ollut apua suolapiipusta. Joten voin kyllä lämpimästi sitä suositelle
Marleenalle ja muillekin hengityselin ongelmaisille.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3307 : 26.06.11 - klo:23:44 »

Tulin valittamaan. Tänään kävelin kaupungissa Etu-töölöstä Kamppiin, oiskohan n. 2,5 km ja kyllä olen kuin selkääni saanut. 3 P---kodia mennyt joten kait se alkaa hiukan rauhoittumaan. Sellaista se on kun ikää tulee ja liikunta vähenee [:-I]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3308 : 27.06.11 - klo:11:15 »

Marlelle tsempin kremppojensa kanssa elämiseen [:1]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #3309 : 27.06.11 - klo:17:01 »

Oma valivali: se mun pääsiäisen alla alkanut "noidannuoli" onkin jotain ihmeellistä lonkkakipua. Aika tuskaista välillä liikkeelle lähtö. Lääkärille en viitsi mennä valittamaan, kun mua hiukan epäilyttää, että voisiko 2,5 vuodessa lysähtänyt petauspatja olla syynä.... se on ihan kuopalla. Pitäisi varmaan ostaa uusi, mutta kun en tiedä, olisiko ohut parempi kuin napakka, uusi, paksu?

Oireet viittaa lonkan limapussin tulehdukseen, mutta mulla on toi kipukohta kyllä tosi ylhäällä; ihan siinä lonkkanivelessä, kun kuvien perusteella se pitäisi tuntua alempana. No, seurataan tilannetta!

No joo; mysteeri taisi ratketa: viime viikolla kannoin noin 25-kiloista pussia lonkkaan tukien -meille naisillehan on luotu sellainen kohta, missä pystyy kantamaan vaikka lasta tai mun tapauksessa säkkiä- ja se sattui ihan sairaasti. Siinä joutuu tavallaan toista lonkkaa työntämään hiukan väärään asentoon, että tasapaino säilyy. Eli todennäköisesti mä olen ihan itse aiheuttanut tän lonkkavian, kun olen ranteita (jännetupentulehdus) ja kyynärpäitä (tennis- ja heittäjänkyynärpää) säästääkseni kantanut säkkejä lonkkaa vasten tuettuna!  [?]

Täytyy alkaa ihan tosissaan käyttää sähköisiä nostopöytiä, joilla pystyy kuljettamaan säkkejä. Ei vaan sitä hidasta ja kömpelöä kapistusta viitsisi YHDEN säkin takia raahata perässään!  [:-/]
Huomasin muuten hiljakkoin, että tän laitteen merkki on "SWIFT" eli KIITÄJÄ  [:-DD]....
Yleensä kaikki kutsuu sitä yhden entisen, hidasliikkeisen harjoittelijan nimellä, josta ei aina tiennyt, että onko likka hengissäkään....

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #3310 : 27.06.11 - klo:23:53 »

Vaivaisille tsemppejä! Oma nilkka on taas turvoksissa, ehkä ne tunturivaellukset sen tekivät. Nyt tosin vähän ylempää, pohkeesta. Vasen nilkka vielä enemmän kuin oikea. Ei kipua, mutta ärsyn "paksu".
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3311 : 28.06.11 - klo:18:02 »

Vaivaisille tsemppejä! Oma nilkka on taas turvoksissa, ehkä ne tunturivaellukset sen tekivät. Nyt tosin vähän ylempää, pohkeesta. Vasen nilkka vielä enemmän kuin oikea. Ei kipua, mutta ärsyn "paksu".

Mites mese sun nilkka jakselee tänään.Vieläkö on torvoksissa. Toivottavasti tilanne taas normalisoituu.
Kirjattu
Arvo Ylppö

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #3312 : 28.06.11 - klo:21:23 »

Nilkka on ok pohkeelle annoin illalla Feldeniä ja Magic Iceä, vähän on vieläkin turboa.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3313 : 28.06.11 - klo:22:14 »

Nyt on ollut tänään selkä ok mutta murtunut nilkka vihottelee. Heinäkuun lopussa aika kirurgille. Jospa otetaan nilkan sisäpuolinen levy pois [:-I] Vähän pelottaa jos nilkasta tulee pahempi sen jälkeen mutta en mä näitäkään vihlomisia/puristelua halua pitää. Mulla on muutama tuttu jotka otatti levyt pois ja niillä se ainakin onnistui. Välillä parempi, nyt pahempi. Voi olla että ilmanalakin vaikuttaa.
Kirjattu

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3314 : 01.07.11 - klo:07:58 »

[quote  :-O :-O=Marle link=topic=10115.msg530672#msg530672 date=1309288481]
Nyt on ollut tänään selkä ok mutta murtunut nilkka vihottelee. Heinäkuun lopussa aika kirurgille. Jospa otetaan nilkan sisäpuolinen levy pois [:-I] Vähän pelottaa jos nilkasta tulee pahempi sen jälkeen mutta en mä näitäkään vihlomisia/puristelua halua pitää. Mulla on muutama tuttu jotka otatti levyt pois ja niillä se ainakin onnistui. Välillä parempi, nyt pahempi. Voi olla että ilmanalakin vaikuttaa.
[/quote]
Kannattaa poistattaa levyt sen jälkeen vasta paraneekunnolla ainaskin itselle kävi niin  [:-)]
Saikulla täälläkin taas ollaan, vasen nilkka hieman [:-I] turvonnut, no aika lievä ilmaisu. Eilen kävin tohtorissa ja röntgenissä samalla reissulla. Lepuutetaan ainakin tämä päivä + tietty viikonloppu. Jos maanantaina vielä kovin kipee niin sit saikkua jatketaan  [:´(] en kyllä tahtois, kun varmaan selänkin vuoksi joutuu saikulla olemaan.  No positiivista tässä on se että nyt jo 25 pussalla ja klo vasta kahdeksan aamulla. :-O Eli hellettä luvassa  [:22]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Sivu luotiin 0.346 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.