Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 97176 kertaa)

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3495 : 30.04.12 - klo:10:38 »

Se on illaks luvannu vessaetta ainakin tänne päin. Sehän se
reppiiki sitten joka paekkaa ja vähä vierestäki.   [:-I]

Aamupaineet oli eilistä luokkaa. Lääkkeitten jäläkeen näyttää
yläpaine olevan vähä yli satasen. Jätin sen yhen puolikkaan
tänä aamunaki ottamatta. En viiti ruveta mihinkään soittelem-
maan ku ne kuitenkin sannoo, että kaikki lääkkeet on otettava.
Tappelen niihen kans sitten, vaikka keskiviikkona. On helepompi
naamatusten perustella näitä itsevalintoja.   :-))

Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #3496 : 29.06.12 - klo:20:20 »

Ei oo kukaan valittanu kahteen kuukauteen... mä valitan ny. Vasen käsi tais rasittua liikaa, ei enää osaa kirjoittaakaan. Ranteesta pakottaa. Ja oikea polvi on sökö. Ostin sille tuen, joka on kyllä ihan mukava, hiostaa vaan näillä "helteillä"  [:-)] . Ai tais tänään loppua työtkin  [:-(]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3497 : 29.06.12 - klo:22:03 »

Puuhalluuus pipeille [:-)] ei ole kivaa kun paikat rupeaa rappeutumaan yks toisensa jälkeen.
Aina jostain saa tilapäis apua ja onni on vielä mukana niinkauan kun niistä on apua.
Tsemppiä meselle [:30]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #3498 : 01.08.12 - klo:16:06 »

Kävinpäs kaivamassa  valitusketjun esiin. Mä pudotin viime torstaina puupölkyn akkavarpaani ja kolmannen varpaan tyven päälle. Alkuun tuli komea mustelma ja oli hitsin kipeä, nyt viikkoa myöhemmin mustelma on laskenut mutta varpaantyvi on edelleen kipeä, varsinkin koskettaessa. Jalalla pystyy kyllä kävelemään ja varpaat liikkuu hyvin ja kipukin on siedettävä.

Mietin vaan että onko jollain kokemusta murtuneesta varpaasta, olisko tullut pieni murtuma vai onko vaan kunnolla tärähtänyt. Mä tiedän että jos varvas murtuu ei sille oikeastaan mitään voi, joten odottelen rauhassa että parantuu itsekseen...
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #3499 : 01.08.12 - klo:16:32 »

Zeener, on kaksikin saikkua vaatinutta varvasjuttua!
Ei niitä edes kuvata, mutta teipataan kiinni viereiseen varpaaseen heti tuoreeltaan. Jos sielllä on pieni murtuma, niin ei sille voi tehdä mitään. Buranaa ja lepoa.
Kylmäpussi olis auttanut heti tuoreeltaan, mutta ei tietty enää.

Mulla viimeksi alkuparaneminen oli nopsaa, mutta tietyt polkaisut tuntui pahalta vielä viikon päästäkin.

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3500 : 01.08.12 - klo:16:33 »

Kyllä vähemmästäki saattaa varvas murtua.
Ja olla pitkäänkin kippee. Mulla joku aika sit-
ten tipahti rahkapurkki (täysi) varpaille ja kaks
varvasta oli toista viikkoo mustana, vaikka tuskin
ees murtuvat. Eikös ne murtuneita varpaita teippaa
naapurivarpaisiin kiinni, että saavat rauhassa parantua.
Ei siis naapurin varpaisiin.  :-))  Ajallaan ne kai parantuu,
se saattaa kestää, kun liikkuessa rasittuvat.
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3501 : 01.08.12 - klo:17:29 »

Kävinpäs kaivamassa  valitusketjun esiin. Mä pudotin viime torstaina puupölkyn akkavarpaani ja kolmannen varpaan tyven päälle. Alkuun tuli komea mustelma ja oli hitsin kipeä, nyt viikkoa myöhemmin mustelma on laskenut mutta varpaantyvi on edelleen kipeä, varsinkin koskettaessa. Jalalla pystyy kyllä kävelemään ja varpaat liikkuu hyvin ja kipukin on siedettävä.

Mietin vaan että onko jollain kokemusta murtuneesta varpaasta, olisko tullut pieni murtuma vai onko vaan kunnolla tärähtänyt. Mä tiedän että jos varvas murtuu ei sille oikeastaan mitään voi, joten odottelen rauhassa että parantuu itsekseen...

On kokemusta murtuneesta varpaasta. Vuosia sitten löin varpaani mökillä uimasta tullessani rantakiveen. Kävin sairaalan ensiavussa näyttämässä kipeää varvastani ja varvas kuvattiin sekä paketoitiin. Nyt on jäykkä ja paljon pulleampi kun muut varpaat.

Eihän tästä ole kun muutama kuukausi taaksepäin kun Veralle olin ottamassa isoa naudan sääriluuta pakastimesta. Luu tippui varpaalleni ja isovarvas mustui kynttä myöten. Oli turvoksissa ja tosi kipeä. On edelleenkin ja taitaa kynsi jäädä mustaksi. Luulin sen lähtevän irti vaan paikalla pysyy. Ehkä jonkinasteinen murtuma tuli minulle silloin kun näin kauan kestää.
Että Zeeneri sinullakin saattaa olla hiusmurtuma varpaassasi jonka paraneminen kestää ja kestää [:30]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #3502 : 12.08.12 - klo:21:37 »

Onpas nyt pönttöläisillä asiat ruodussa kun valivali-ketjukin ihan unohdettu  [:-)]

Mulle tuli ihan vali-vali fiilis joten piti tää etsiä.
Heinäkuun 9 paikattiin minulta vihlova hamma väliaikaispaikalla kaupungin hammaslääkärillä. Alkoi miltei heti taas vihloa.
Elokuun 3 oli ns. jokatoinen vuosi hammaskaluston tarkistus. siihen saakka sinnittelin kipulääkityksellä.Väliaikainen  paikka oli irronnut. Oli siis kovin väliaikainen. Kerroinkin jo aiemmin että ei millään ehtinyt korjata joten laittoi väliaikaisen paikan.
Arvatkaas mitä  :-O    Se väliväliaikainen paikka on irronnut   [:-//] . Mulla vihloo hammasta.
Mitä teen? En edes tiedä kenelle soitan ja kitisen. Eihän tää näin voi mennä. Varsinaiseen paikkaukseen sain siis ajan silloin joulukuun 10 päiväksi.
Nyt tuntuu vähän siltä että pitää mennä yksityiselle. Mutta se kai noilla tarkoituskin. Hoitotakuut täyttyvät kun kukaan ei valita vaan menee yksityiselle.
Minua oikeesti K E T U T T A A  [:-//]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #3503 : 12.08.12 - klo:21:46 »

Terveyskeskuksessa on varattuna akuuttiaikoja särkytapauksille. Niillä on velvollisuus hoitaa särkytapaukset heti. Siellä on joka päivä aikoja varattu näihin tapauksiin ymmärtääkseni. Mä oon päässyt sinne hammassäryssä aina jo samana päivänä. Siis arkipäivänä tietty.

Tään neuvoi mulle kerran yks tuttu sairaanhoitaja.
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #3504 : 12.08.12 - klo:21:51 »

Juu, särkypäivystykseen vaan!!!

Mäkin voin vähän valittaa, varvas on edelleen kipeä, oli välillä parempi, mutta nyt taas pahempi... Ei se kävellessä tunnu mutta sitten alkaa leposärky.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #3505 : 12.08.12 - klo:22:22 »

Keravalla ja Järvenpäässä on ainakin toiminut tosi hyvin nuo särkypäivystykset! Kannattaa soittaa heti kahdeksan maissa aamulla!  [:-)]

Sus

• Vieras
« Vastaus #3506 : 12.08.12 - klo:22:31 »

Heh, muistan kerran, kun olin särkytapauksena siellä ja sain lähtiessä jonkun paprun käteeni siitä käynnistä. Siinä oli kohta "käynnin laatu" tai jotain sinne päin, siinä luki: KIVA. Ihmettelin kotona, että vai kiva oli... [:-DD] ja tais olla Pöntöllä kun selvisi, että se oli lyhenne sanasta "kipuvastaanotto". [:-)] Kivaahan se tietty oli joo... [:-DD]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #3507 : 12.08.12 - klo:23:13 »

Joo, kyllä luulisin että pääsisin sinne särkytapauksena mutta en nyt kyllä haluaisi käydä joka toinen viikko sitä laitattamassa sitä väliaikaista paikkaa. Joka kerran hieman poraavat sitä. Eihän siihen jää mitään jäljelle siitä hampaasta. Aika monta väliaikaista paikkaa ehtisivät joulukuulle mennessä laittaa jos joka toinen viikko se laitettaisiin.
Ja joka kerta se maksaa sen "toimistomaksun" tms. + väliaikainen paikka. Vaikka ei se kyllä ole montaakaan euroa se. Tuntuu vaan niin typerälle. Mutta kai se "hoitotakuu" näin täyttyy. Vaikka tosiaan luulisi että jo kannattaisi laittaa se varsinainen paikka. Jos nyt sitäkään saa tämä lekuri pysymään. (mun oma ihana hampilääkäri on jättänyt Kotkan  [:´(]  )
On minulla ennen nuo väliaikaiset paikatkin kestäneet mutta nyt tämä lekuri ei saa niitä pysymään.

No täytynee miettiä mitä nyt tekee.

Hehhehhh, kiva mikä KIVA   [:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #3508 : 13.08.12 - klo:08:01 »

Oliks sulla terkkarissa "omalääkäri", siis hampilääkäri? Kuka? Mulla on ollut siellä niin ihana nuori mies hampilääkärinä, ei kai HÄN oo Kotkaa jättäny???!!! :-O Hän sai multa kitkettyä hammaslääkäripelon pois! En ala jos hää on lähteny!

Niin ja siis MISSÄ sä käyt terveyskeskuksessa? Mulla on Kotkansaari...
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #3509 : 13.08.12 - klo:08:44 »

[:30] kaikille sairastaville.

Toi hamppilääkäri homma on retuperällä aika monessa kaupungissa/kunnassa.
Porvoossakin on melkein vuoden jonotusaika, ja jos tarvii akuuttia apua, niin joutuu
lähtemään Hesaan. Siellä on päivystys  [:-I]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Sivu luotiin 0.276 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.