Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 97194 kertaa)

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3690 : 02.04.13 - klo:18:36 »

Jahas, pitää nyt minunkin vähän hehkuttaa  [:-/] Kunnon VALIvalit   [8-)]
Kävin tänään hakemassa lääkettäni jota joudun käyttämään jatkuvasti.
Edellinen haku oli joulukuun lopulla.

Mukavat muutokset ovat päättäjämme tehneet.

Korvausprosentti on laskettu jotain 40% kun aiemmin oli 60% . Mutta lääkekattoa on kuulemma laskettu.
Eli saa muutamaa kymppiä aiemmin lääkkeet vitosella kerta.
Mutta aahhhhhh, he ovatkin viisaudessaan tiputelleet monia lääkkeitä täysin pois korvattavista. Näinhän pidetään
huoli ettei katto vaan toteudu.
Minun lääkkeeni maksoi nyt kuukauden annos (en nyt raaskinutkaan ostaa kolmen kuun annosta) 29,03€/kk  kun korvattavana maksoin kolmen kuukauden annoksesta  5.75€  . Oli noin edullinen koska sairauskassani maksaa kaikista kelan korvattavista vielä lisää.Mutta nyt koska se ei ole kelakorvattava ei kassakaan maksa.

Kauhulla odotan noita muita lääkeostojani.

Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3691 : 02.04.13 - klo:19:29 »

Vähän samat aatokset on minulla kun murullakin. Hain tänään kipulaastarini ja yhdet toiset lääkkeet.
Ennen niistä jäi minulle maksettavaksi n. 40 eken pintaan. Nyt meni 66e, että ihan kivalta tuntuu, että näin
sitä rokotetaan meitä. Selitetään parannuksilla näitä korvauksia. Huonompaan suuntaan mennään. [:-I]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3692 : 02.04.13 - klo:19:35 »

Juu minäki taas valitan nistä kaliumtableteistani.
Pitkästä aikaa. Löysin siivotessani lääkekuitin jo-
ka oli vuodelta 2008. Silloin olin maksanu 200 tab-
letin purkista 2.66 euroo. Nyt viimeks ku hain 23.3.
ni maksovat 33.57!  Eli 30 euroo on hinta noussu.
Vuodessa tekkee 120 euroo.

Ja vuos sitten se makso 5.46. Eikä todellakaan tuo yli
33 euroo kerrytä sitä lääkekattoo. Ne korvausprosen-
tit tippu vuoden alusta 72% > 65%  ja 42% > 35%.
Eli käytännössä lääkkeiden hinta nous VÄHINTÄÄN
7%. Eikä siitä kukkaan oo mittään halloota nostanu.
Kehtaavat väittää vaan, että joku kuulemma hyötyy,
kun sen lääkekaton raja laskettiin 703 sta eurosta
peräti 670 euroon/vuosi.  [:-I]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #3693 : 03.04.13 - klo:14:34 »

Näillä muutoksilla laitetaan "mummot ruotuun". Kun näitä lääkkeitä käyttävät eniten juuri ikääntynyt väki.
Lainlaatijamme osaavat asiansa.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3694 : 08.04.13 - klo:10:01 »

Yskä, nuha ja vasen polvi kipeä  [:-(]. Yöllä en saanut yskän takia nukuttua, piti mennä sohvalle, että edes Repe pystyy nukkumaan ja itselläkin oli sitten vähän helpompi olo kun voi olla enempi pystyasennossa. Liekö polvi rasittunut liikaa viime viikolla kun käveltiin niin paljon Barcelonassa. Ja ensi viikolla pitäisi kävellä Madeiralla Funchalin kaupungin jyrkillä kaduilla. Pitää vissiin tämä viikko lepuutella.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3695 : 08.04.13 - klo:10:27 »

No voihan harmi, että kivan reissun päätteeksi sitten tauti iskee. Ja vielä polvivaiva siihen lisäksi.
Jospa se lepo auttaisi siihen polveen ja saisit sen edes vähän parempaan kuntoon, että pystyt
uudesta reissusta nauttimaan.
Tsemppiä ja paranemis Toivotuksia Tiinalle [:30]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3696 : 10.04.13 - klo:19:58 »

Polvi on onneksi kokenut ihmeparantumisen. Laitoin siihen kyllä Voltaren Forte geeliä parina iltana, että en tiedä josko se auttoi tai sitten lepo.

Mulla on jo jonkun aikaa rutissut oikea korva kummallisesti ja muutenkin se on oudon tuntunen, sellainen tukkoinen. Tilasin huomiselle korvalääkärin, koska tuo rutina on tosi inhottavaa. Nyt nuhan ja yskän aikana rutina on vielä pahentunut, joten arvelen sen johtuvan jostain limakalvoturvotuksesta. Haluaisin päästä reissuun ilman tuota kiusallista vaivaa. Samalla valitan yskää joka ei juurikaan päivällä haittaa, mutta illalla valvottaa koska alkaa hirmunen yskiminen kun päy pitkäkseen.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #3697 : 29.04.13 - klo:15:32 »

Eikö kellään oo enää mitään vaivoja, kun ei ole valituksiakaan. No mä valitan! Kevät tulee ja polvi eikun pahenee... v*ttu suoraan sanoen. Ei pääse juuri portaita ulemmas pirtistä. Alkaa pikkuhiljaa pistämään vihaksi. Lauantaina tapasin yhen tuttuni, pikkasen päälle 60 vee, jolta oli oikea polvi leikattu ja laitettu keinonivel, kehui että kestää vaikka tanssia. Joopa joo, miksei meikäläistä leikata.Myrkkyjä vain syötetään, nyt on vissiin jo kolmas Arcoxia purkki tiensä päässä ja siihen buranat ja panadolit. Lääkärissä ei saa kuin viisminuuttia seli-seliä ja lämmintä kättä. Viimeksi kun kävin, selevitti että joo pannaan ny kukonhelttaa ja katotaan...ai niin kumpi polovi se olikaan.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #3698 : 29.04.13 - klo:19:08 »

Noi polvijutut on vähän hankalia ja tuntuu että on ihan tuurikauppaa kuka leikkaukseen pääsee. Mun äiti pääsi heti jonoon, mun sisko ei sitten millään ja siskon polvi on paljon huonommassa kunnossa ja on vielä työikäinen ja antaisi monia monia vuosia lisää työkykyä jos leikattaisiin.

Itelläkin ois paljon valivalia mutta on niin pieniä juttuja ettei enää kehtaa valittaa...

Tsemppiä mese ja koita olla tiukka ja vaatia pääsyä leikkaukseen!
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3699 : 29.04.13 - klo:19:29 »

Mulla on kans niin monta vaivaa, ettei jaksa ja viitsi edes valittaa. Ja nää on pikkuvaivoja joiden kanssa pärjää. Kerronpahan kuitenkin :-)). Oikealla puolella kipeenä on isovarpaan tyvinivel, nilkka ja kantapää sekä peukalon tyvinivel. Vasemmalla puolella kipeenä on jalkaterän ulkoreuna, polvi ja olkapää.

Meselle toivotaan, että pääsisit leikkaukseen. Repen yks työkaveri piti leikata polvistaan huomenna, mutta lääkäri onkin sairaslomalla ja leikkaus siirtyi kahdella viikolla.
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #3700 : 29.04.13 - klo:22:03 »

[:-DD]

Ei voi mitään että naurattaa. Joo, tiedän, ei tietenkään sais  [:17]

Paljon tervehtymistsemppejä meille kaikille vaivaisille  [:5]
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #3701 : 29.04.13 - klo:23:33 »

Heti kun ketju nousi niin mullakin vaivat lisäänty, nyt on varattu huomiseksi lääkäri kun kurkku/keuhkot/suu on kipiät kun mitkä ja henki ei tahdo kulkea...
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #3702 : 30.04.13 - klo:08:15 »

Sairastaville paranemisia  [:30]

Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3703 : 30.04.13 - klo:11:10 »

Toipumista toivotellaan täällätäkin  [:30]
sit oma valitus, tänään meen polille näyttämään yhtä haava, eli katsellaan kuis mummelin käy  [:-I]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3704 : 30.04.13 - klo:11:44 »

Pönttöystävien polville ja muillekin ruumiinosille paranemis toivotukset [:30]

Toivottavasti Evikselle käy hyvin haavannäyttö reissussa [:72]

Omalta kohdalta olisi helpompi kertoa ne paikat missä ei vaivaa ole. Niitä on tosi vähän [:-)]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Sivu luotiin 0.336 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.