Kiitti tsempeistä, kumma juttu että syksyllä olin vielä terve kuin pukki, nyt on tautia ja tabua vaikka muille jakaa...
No nyt mä vasta ymmärrän miksi ihmiset valittaa Kelasta, jonottelin siellä tovin kuumassa aulassa ja kuuntelin toisten vuokraongelmista (siellä ei ollut minkäänlaista yksityisyyttä vaikka oli muka "ovet" , kaikki kuului läpi. Sitten pääsin itse ja esitin asiani... no heti poikapoloinen huomasi että lääkäri oli unohtanut laittaa raksin mitä lomake koskee... no olihan se kirjoitettuna siinä mutta kun ei ollut raksia. Aikansa pähkäiltyään suostui laittamaan eteenpäin, mutta saa nähdä meneekö läpi kun ei ole sitä raksia. Sitten alkoi kauheasti kyselemään mun asumisjuttuja ja työjuttuja, mä vähän ihmettelin mitä se niillä tiedoilla tekee. No kyseli kuulemma siksi että jos ois vaikka keksinyt mulle jotain tukia
Mä sanoin että kiitos vaan mutta en mä nyt tarvitse mitään tukia... Monta kertaa piti asiat selittää vaikka mun mielestä ois riittäny että oisin antanut lapun sille ja thats it
No sitten menin terkkariin samanlaisen lapun kanssa (jossa oli muuten raksi oikeassa paikassa) ja taas piti moneen kertaan selittää asia joka mun mielestä oli ihan itsestään selvä. Tuntui siellä olevan vaikea tajuta että joku on käynyt yksityisellä lääkärillä hoitamassa asiat kuntoon ja nyt vaan antaa paperit
No sitten menin apteekkiin, kuullakseni että lääkärin määräämää lääkettä ei ole enää olemassakaan, no onneksi korvaavaa sentään oli, mutta meinas jo alkaa tuskan hiki (hellehiki jo olikin) otsalle. Piti oikein dosetti ostaa ettää pysyy tabuissa kärryillä.
Ja mikä hassuinta, hankin todennäköisesti silmälasit aivan turhaan, tää mun sairaus onkin pullistellut jotenkin mun silmiä tai jotain sinnepäin ja taittovirhe on saattanut tulla siitä, eli kun saadaan lääkkeet puremaan niin näkö saattaa taas muuttua. Itseasiassa olinkin todennut että vaikka alkuun nin laseilla superhyvin, nyt en nääkään niin hyvin ja ilman nään samalla tavalla kun laseilla.
Oon ny viikon aikana käynyt työterveyslääkärillä, labroissa, hoitajalla ja erikoislääkärillä, ens viikolla vielä pari käyntiä. Ei ois hauska maksaa noita itse, mm. 15 min erikoislääkärillä 80e. Onneksi on superupea työterveyshuolto ja niiden hoitovakuutus mikä maksaa koko höskän.
No tässähän nyt oli valitusta kerrakseen, ei kun eteenpäin vaan...