Mulla särkee nykyään aika usein päätä ja olen nyt kiinnittänyt huomiota siihen, että voisikohan se johtua mun raskaista yläluomista. Mulla on jo ihan nuoresta ollut nuo yläluomet tollaiset raskaat ja iän myötä asia ei tietenkään ole kohentunut, päinvastoin. Nykyään huomaan, että aina lukiessani ja koneella ollessani kohotan kulmiani nähdäkseni paremmin. Ilmeiseti tuo kohottelu aiheuttaa jännitystä, joka taas aiheuttaa päänsärkyä.
Tutkiskelin leikkausten hintoja yksityisellä puolella ja kauhistuin, hintahaitari on noin 1000-2500 euroa. Ei mulla oikein olis laittaa tuollaisia rahoja, vaikka tärkeästä asiasta kyse onkin.
No, sitten löysin Kelan sivuilta tällaisen tiedon;
http://www.kela.fi/ylaluomileikkaukset1Mulla on sit kai noi lippaluomet
, koska yläluomi menee ihan tuon mustuaisen yläreunan tasalle. Oikea silmä on vielä pahempi kuin vasen.
Sitä rupesin nyt lähinnä miettimään, että jos menen vaikka Mehiläiseen plastiikkakirurgille ja hän toteaa mulla olevan tuollainen lääketieteellinen haitta, niin tehdäänkö leikkaus julkisessa terveydenhuollossa. Se onkin sitten tietysti eri asia kuinka kauan leikkausta joutuu odottamaan, voi varmaan kestää kauankin.