Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 97207 kertaa)

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3765 : 01.10.13 - klo:11:09 »

Marlelle toivon parempaa oloa. Voisiko huonovointisuus ja huimaus johtua selästä/niskastasi.
Minun vastaavat vaivat johtuvat niskan välilevy ongelmista. Kun vähänkin pidempään katselen sivuille tai ylöspäin tulee tosi huimaava-ja oksettava olo. Jotenkin tunnen empatiaa sinua kohtaan kun kerroit omasta olostasi. [:30]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3766 : 01.10.13 - klo:14:12 »

Marlelle toivon parempaa oloa. Voisiko huonovointisuus ja huimaus johtua selästä/niskastasi.
Minun vastaavat vaivat johtuvat niskan välilevy ongelmista. Kun vähänkin pidempään katselen sivuille tai ylöspäin tulee tosi huimaava-ja oksettava olo. Jotenkin tunnen empatiaa sinua kohtaan kun kerroit omasta olostasi. [:30]

Tänään on parempi joskin hiemna vieläkin "huippaa" [:-)] Ja kyllähän tuo niska rutisee aikalailla. Meittin pitää katsoa vaan suoraa eteenpäin, ja sivulle katsoessa kääntää koko kroppaa mutta mitens katsoa ylös [:-I] Mennään kontille ja heittäydytään selällee ja sitten katse suoraan ylös [;-)]

Hurjaa kertomusta Minniltä. Onneksi selvisit! [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3767 : 02.10.13 - klo:09:46 »

Tänään on parempi joskin hiemna vieläkin "huippaa" [:-)] Ja kyllähän tuo niska rutisee aikalailla. Meittin pitää katsoa vaan suoraa eteenpäin, ja sivulle katsoessa kääntää koko kroppaa mutta mitens katsoa ylös [:-I] Mennään kontille ja heittäydytään selällee ja sitten katse suoraan ylös [;-)]

Hurjaa kertomusta Minniltä. Onneksi selvisit! [:-)]

Kyllä lintujen tarkkailu on jäänyt vähemmälle näistä välilevy ongelmista johtuen. Viime syksynä kun hanhiparvia katselin taivaalle, meinasin monta kertaa pyörtyä tai tuli tunne, että nyt menen nurin. Silloin en sitä tiennyt mikä on ongelma mutta magneettikuvien jälkeen tiesin.  Nyt vaan pieniä liikkeitä sivuille ja ylöspäin.
Autolla ajo on vähän hankalaa, mutta siitäkin selviän.

Aika paljon Minni on joutunut kokemaan, mutta kuten Marlekin totesi, Onneksi olet siitä selvinnyt ja voit varmaan ihan kohtalaisen hyvin. Vai? [:30]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #3768 : 02.10.13 - klo:09:57 »

Kaikille kipuileville ja sairastaville  [:30]

Aika paljon Minni on joutunut kokemaan, mutta kuten Marlekin totesi, Onneksi olet siitä selvinnyt ja voit varmaan ihan kohtalaisen hyvin. Vai? [:30]

Kiitos kysymästä  [:-)] Ne 90-luvun oireet on enää, ikävä muisto, ja SAVista olen selvinnyt hyvin. En ole samassa kunnossa,
kuin ennen sairastumista, mutta kun ottaa huomioon, miten raju  se aivoverenvuoto oli, niin voi kuiteskin sanoa,
että voin loistavasti   [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3769 : 05.10.13 - klo:09:09 »

Kyllä lintujen tarkkailu on jäänyt vähemmälle näistä välilevy ongelmista johtuen. Viime syksynä kun hanhiparvia katselin taivaalle, meinasin monta kertaa pyörtyä tai tuli tunne, että nyt menen nurin. Silloin en sitä tiennyt mikä on ongelma mutta magneettikuvien jälkeen tiesin.  Nyt vaan pieniä liikkeitä sivuille ja ylöspäin.
Autolla ajo on vähän hankalaa, mutta siitäkin selviän.
Telkkiselle [:30]
Itsellä hieman samansuuntaisia oireita mutta lievempinä. Nyt tämän syksyn aikana tosin oireet pahentuneet, vasen jalkaterä on välilä hervoton ja muutenkin selkä ollut aika kipuinen. Yöllä on joskus puutumista jaloissa ja ei oikein pääse mihinkään  [:-(] Kotityöt ja pihatyöt ja niiden tekeminen aika rajoittuneita ja hitaasti eteneviä, mutta etteenpäin sano mummo rytteikössä  [:-)]
Ensi viikolla on parin tunnin työterveysaika -- kelan yksilökuntoutusta mietitään ja työn osa-aikaistamista tai sitten luopumista kokonaan --- --  näitä asioita tässä olen lähipiirissä pohdiskellut nyt viime ajat  [:-(]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3770 : 05.10.13 - klo:11:46 »

Kiitos Evis [:-)]

Myötäelo ajatukset ja jaksamis toivotukset myös sinulle selkäkipujesi kestämiseen.
Toivottavasti pääset kuntoutukseen. Se on a ja o monissa vaivoissa hyvä fysioterapia. [:30]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3771 : 11.10.13 - klo:16:01 »

Kiitos Telkkinen,  [:30]
Samoin sinulle voimia ja jaksmista kipujen kanssa.
Itsellä olo ja liikkuminen menny nyt viikon aikana paljon alaspäin. Saas nähdä kui mummelin käy, nyt ei ainakaan kovin hyvälle näytä. Fyssat ja lekurit sun muut tutkimukset on vasta kuun lopussa, mut jos tätä vauhtia liikuntakyky heikkenee niin ei voi sinne saakka odotella  [:-I] Säryt on pahimpia kun jatkuvasti koskee ja sitten liikkuminen ihmisten ilmoilla on aikas rajoittunutta jo nyt  [:-(] Reissuun kyllä lähdetään kun sama se on missä tässä nää pikkumatkat hiiviskelee  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #3772 : 15.10.13 - klo:13:02 »

Luin melekein koko ketjun läpi.  [:-)] Hain tuon polven kipuilun alkamiskohtaa ja keväällä 2012 se alkoi. Muistan kun Rhodoksella toukokuussa en jaksanut oikein kälyn perässä kävellä niitä kivikatuja. Tässä lainaus alkuvuodelta omasta viestistä:

"Meni varmaan toista tuntia kun selasin tätä ketjua läpitte... ensin etsin sitä omaa nilkkajuttuani. Taistelin sen kanssa näköjään monta vuotta ja nyt se on aivan terve! Mikä lie ollut, jotain tulehdusta siinä oli, ja parani "ajan kanssa" kuten se fysiatri sanoikin. Onneksi ei menty leikkaamaan, vaikka itse sitä halusin. Sitten aloin katella milloin olin valittanut polvesta eka kertaa... viime keväänä! Syksyllä sitten syyskuussa, kun piti lähteä sinne ruskavaellukselle kävin eka kortisonipiikin... auttoihan se pari kolme viikkoa ja nestettäkin otettiin pois vähäsen. Sitten mentiin marraskuun vika päivään ja taas uusi piikki ja nesteenpoisto... nyt jo enemmänkin. Tammikuussa mennään ja kipu ei ole sen kummemmaksi muuttunut, no ehkä vähän on helpottanut kun on noita myrkkyjä syönyt burana(/panadol/arcoxia) ja pinnallisesti Piroxicam/Voltaren/Felden...ym.ym. Eilen ortopedi sanoi, että paras lääke on liikunta ja painopudotus. Mediaalinen artroosi on vielä lievähkö.RTG-kuvassa näkyi rako kaventuneen ja jotain valkoista näkyi kans...vasemmassakin jo alkua. Paino pois niin ennuste olisi että ehkä en tarvitsisikaan keinonivelleikkusta koskaan. Glukosamiinia olen popsinut pari purkillista. Mikä ei tapa se vahvistaa...
No nyt aloin kalorien laskennan ja ainakin aamu- ja päiväkahveilta on pullat jo jääneet pois. Samoin karkit ja muut mössöt."

Eipä tuo polvi ole sen parempi kuin viime vuonna tähän aikaan. Olen jättänyt kaikki kortisonipiikit pois... glukosamiinit pois. Jumppaa olen yrittänyt ja kuntopyörää keväällä. Ne paljasjalkakengät on kyllä olleet hyvät. Kävellä tuo polvi kestää, mutta esim. äkillinen nosto ylöspäin tai kyykistyminen ei onnistu, konttauksesta puhumattakaan. Vähän on fiilikset maan tasalla.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #3773 : 15.10.13 - klo:13:48 »

Nyt en valita, vaan kerronpa yhen jutun. Menin apteekkiin särkylääkettä hakemaan ja silmään pisti magnesiumsitraatti+b6 vitamiinivalmiste. 10 euroa purkki, pitääpä kokeilla. Ai hitsi, maanantaina ostin ja nyt jo tuntuu! Jäykkyys mm. polvesta on puolittunut, turvotus jaloista vähentynyt ja nukuttikin paremmin. Ihmelääke! Lueskelin noita magnesiumjuttuja ja nimenomaan tuo magn.sitraatti + joku vitamiini on hyvä yhdistelmä. Pitää syödä muutama purkki ja katsoa mitä se tekee. Suonenvetoakaan ei ole tuntunut enää.

Minä ostin tuota joskus kesä-heinäkuun vaihteessa ja pois en vaihda.
Aivan selvä parannus polvien tilassa. Eihän ne täysin kivuttomat ole, kuitenkin särkylääkkeiden käyttö jäänyt paljon vähemmälle.  [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3774 : 15.10.13 - klo:13:57 »

Harmi mesen polvikivut. Onko ne pirulaiset tulleet jäädäkseen. [:1]
Voi kun jostain apua sinullekin löytyisi.

Hienoa, että Annulix on saanut apua vaivoihinsa magnesiumista.

Itsekin kyseisiä pillereitä käytin, mutta minun vaivoihini ei auta enää mikään muu
kun kovat kipulääkkeet jos nekään.
Kirjattu
Arvo Ylppö

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #3775 : 15.10.13 - klo:16:25 »

Juu magnesiumia on purtu... kohta loppuvat, pitää ostaa lissää.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3776 : 15.10.13 - klo:18:09 »

Mä kanssa taannoin ostin tuota magnesiumia. Ottoni on vähän satunnaista kun ei muisti pelaa. 2 kpl/pv sanotaan kyljessä mutta mä olen ottanut yhden.
Täytynee korjata tilanne. Katsotaan sitten tunnenko mitään hyötyä niistä.  Mulla aina iltaisin töllöä katsellessa alkaa jalka/jalat hyppimään jopa siinä määrin
että on pakko lopettaa katsominen ja mennä peiton alle. Jalatkin rauhoittuu.
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #3777 : 15.10.13 - klo:19:43 »

Minä otan aina illalla ne kaksi. Samoin aiemminkin, ne vaan ei olleet sitraattia, b6 oli kyllä mukana. Minulle tämä toimii, ei välttämättä kaikille. En sitten tiedä onko vaikutus lääkkeen vai uskon asia, sillä ei kai ole väliä.  [:-DD]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3778 : 07.11.13 - klo:17:22 »

Mulla särkee nykyään aika usein päätä ja olen nyt kiinnittänyt huomiota siihen, että voisikohan se johtua mun raskaista yläluomista. Mulla on jo ihan nuoresta ollut nuo yläluomet tollaiset raskaat ja iän myötä asia ei tietenkään ole kohentunut, päinvastoin. Nykyään huomaan, että aina lukiessani ja koneella ollessani kohotan kulmiani nähdäkseni paremmin. Ilmeiseti tuo kohottelu aiheuttaa jännitystä, joka taas aiheuttaa päänsärkyä.

Tutkiskelin leikkausten hintoja yksityisellä puolella ja kauhistuin, hintahaitari on noin 1000-2500 euroa. Ei mulla oikein olis laittaa tuollaisia rahoja, vaikka tärkeästä asiasta kyse onkin.
No, sitten löysin Kelan sivuilta tällaisen tiedon;
http://www.kela.fi/ylaluomileikkaukset1

Mulla on sit kai noi lippaluomet [:´((] :-)), koska yläluomi menee ihan tuon mustuaisen yläreunan tasalle. Oikea silmä on vielä pahempi kuin vasen.

Sitä rupesin nyt lähinnä miettimään, että jos menen vaikka Mehiläiseen plastiikkakirurgille ja hän toteaa mulla olevan tuollainen lääketieteellinen haitta, niin tehdäänkö leikkaus julkisessa terveydenhuollossa. Se onkin sitten tietysti eri asia kuinka kauan leikkausta joutuu odottamaan, voi varmaan kestää kauankin.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3779 : 08.11.13 - klo:08:30 »

Harmillinen vaiva Tiinalla. Minä menisin ihan omalääkärille ja sitä kautta sitten lähete leikkaukseen jos kerran Kelan kriteerit täyttyvät.  Saattaa omalääkääri laittaa arvioitavaksi plastiíkkakirurgille, jos on epävarma asiasta. 

http://www.stm.fi/sosiaali_ja_terveyspalvelut/asiakkaanoikeudet/hoitoon_paasy
Kirjattu

Sivu luotiin 0.518 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.