Taas saikulla. Nyt ei kylläkään iskiaksen takia, vaikka lepo tekee kyllä hyvää sillekin!
Eilen aamupäivällä iski ihan yllättäen rytmihäiriö, joka ei kolmessa vartissa tasaantunut lääkkeillä. Soitin työterveyteen ja sieltä neuvoivat Järvenpään terv.k. ensiapuun.
Pääsin jonon ohi ja mukavasti huilimaan sänkyyn. Kävi niin hyvä tuuri, että EKG sai kiinni häiriön aiheuttajan: supraventrikulaarinen takykardia. Sydämessä on joku oikoreitti, joita pitkin sähköimpulssit toisinaan lähtevät kulkemaan. Vaiva ei ole vaarallinen, mutta tosi epämiellyttävä.
Sain muutamia näppäriä hoito-ohjeita rytmärin pysäyttämiseen: kasvojen työntäminen kylmään veteen esimerkiksi; tän mä opetan työkavereillekin
Lääkäri käski huilata loppuviikon. Aihetta jatkotutkimuksiin ei nyt ole. Voi olla, ettei kohtausta tule taas pitkään aikaan. Mutta jos noi alkaa toistua kuukaudittain tai viikoittain, niin jotain täytyy tehdä. Täytyyhän työkavereiden voida luottaa siihen, että mä tulen sovittuna aikana töihin.
Ihan huvikseen ei kuitenkaan viitsisi päivittäin beetasalpaajaa syödä estolääkkeenä.
Pelottavaa tää on. Koko ajan odottaa, että milloin se iskee uudestaan. Piti hiukan niinkuin pakottaa itsensä liikkeelle edes Lidlin käynnin verran.
No, nyt mulla on aikaa tehdä fyssarin opastamia harjoitteita. Kyllä mä mietin, olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin, kun yritin äsken käsivoimin työntää reisiluita irti kuopistaan....