Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 97230 kertaa)

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3825 : 30.01.14 - klo:11:23 »

En ole minäkään kuullut mistään lääkkeestä, mikä auttaisi asentohuippaukseen.
Ainoostaan mulle on ehdotettu matkapahoinvointilääkettä.
Oliko, Tiina, mitään juttua noista "voimisteluliikkeistä" ?

Lääkäri määräsi mulle Betaserciä, samaa lääkettä mitä Menieren tautiin määrätään.
Noista pään liikutteluliikkeistä sanoi, että niitä kyllä kannattaa tehdä, saattavat auttaa tai sitten ei. :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #3826 : 30.01.14 - klo:11:44 »

En ole minäkään kuullut mistään lääkkeestä, mikä auttaisi asentohuippaukseen.
Ainoostaan mulle on ehdotettu matkapahoinvointilääkettä.
Oliko, Tiina, mitään juttua noista "voimisteluliikkeistä" ?

Lääkäri määräsi mulle Betaserciä, samaa lääkettä mitä Menieren tautiin määrätään.
Noista pään liikutteluliikkeistä sanoi, että niitä kyllä kannattaa tehdä, saattavat auttaa tai sitten ei. :-))

Niinhän se on että ei ne kaikille auta. Ne auttaa suurimmalle osalle ihmisistä, mä kuulun siihen pienempään
osaan, jolle ne ei auta. Mut niinku jossain ketjussa kirjotin, niin tietyt liikkeet auttaa, ja sängystä on noustava
"kierähtämällä kerien"  :-))

Betaserc on tuttu lääke. Mä söin sitä silloin joskusmuinoin huippaukseen. Se oli sitä aikaa kun Hyvänlaatuinen asentohuimaus
ei vielä ollut saannut nimeä. Sitä en muista, et oliko siitä mitään apua  [:-I]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #3827 : 30.01.14 - klo:11:54 »

Luin justiinsa, että ihmisillä, ketkä on lapsena / aikuisena kärsinny matkapahoinvoinnista,
on asentohuimausta. Mä olen kärsinnynnä. Penskana oksensin aina bussissa, ja henk.auton takapenkillä.
Veikkaan kuiteskin, ettei väite pidä paikkansa  :-))

Mites te muut asentohuipparit ?
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3828 : 30.01.14 - klo:12:57 »

Mä luin Minni tuota samaa juttua ja mulla on kaikki ne asiat mitkä siinä mainittiin.
Pahoinvointia autossa, ei esim. puhettakaan, että lukisin automatkalla. Mulla on tosi huono tasapaino ja lapsena inhosin karuselleja ym. härveleitä koska niissä tuli aina paha olo. Ja edelleen meinaa välillä mennä oikea ja vasen sekaisin. :-))
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3829 : 30.01.14 - klo:20:24 »

Mä liityn huiputtamisklubiin.
On vähän vippandeerannut
tänään. Nyt ei sais sairastua! [8-)]
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #3830 : 31.01.14 - klo:08:51 »

Oletkos Marle kärsinnyt matkapahoinvoinnista lapsena tai aikuisiällä?

Kirjattu

— Alain de Botton -

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3831 : 31.01.14 - klo:12:15 »

Oletkos Marle kärsinnyt matkapahoinvoinnista lapsena tai aikuisiällä?

En koskaan. Mua sai kieputella vaikka millaisissa laitteissa ilman että olisin voinut pahoin [:-)]
Kirjattu

Talvikki

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjois-Karjala
« Vastaus #3832 : 31.01.14 - klo:12:54 »

No jopas sattui, kun juttelin eilen velipojan kanssa, hän kertoi kolmisen viikkoa sitten sängystä nousun jälkeen saaneensa huimauskohtuksen.

Sen verran paljon oli huiputtanut, että oli ihan kunnolla oksentanutkin sen jälkeen. Kolme kertaa oli samanlaisen "kohtauksen" saanut muutaman päivän välein.

No tottahan sitten oli mennyt lääkärin pakeille ja diagnoosi oli ollut asentohuimaus. Mitään lääkkeitä ei ollut saanut, vain jotain "päänkääntelyjumppaohjeita".

Sen verran oli kuitenkin tutkittu, että lääkäri oli pystynyt snomaan kummassa korvassa ja jopa, että missä niistä kolmesta tasapainoelimen kaarikäytävästä vaiva on  :-O

Niin ja hän kärsi lapsena matkapahoinvoinnista.  [:-)]
Kirjattu

Sylvia

• Seniori
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3833 : 31.01.14 - klo:21:55 »

Johtuikohan siitä, että kun olen lueskellut näistä teidän huippauksista, iski minullekin pitkästä aikaa yöllä huimaus aina kun käännyin oikealle
kyljelle.  [NUT] Aamulla kumartuneena ulkokenkiä jalkaan laittaessa koko lattia keinahti ja olisin mennyt nurin, jos ei seinä olisi ollut vastassa.
Aika karmea kokemus tuo jälkimmäinen, ei ole ennen tämmöistä tapahtunut, vaikka asentohuimaus vanha vaiva minulla.

Olen lapsesta asti kärsinyt matkapahoinvoinnista, kuten Tiina, en voi esim linja-autossa lukea, katse pidettävä suunnattuna menosuuntaan.
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #3834 : 01.02.14 - klo:10:42 »

Suurin osa asentohuippareista näyttää kärsineen matkapahoinvoinnista. Marle on poikkeus.
Onko Marle sun huimaus todettu asentohuimaukseksi ?

Kirjattu

— Alain de Botton -

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3835 : 01.02.14 - klo:19:19 »

Suurin osa asentohuippareista näyttää kärsineen matkapahoinvoinnista. Marle on poikkeus.
Onko Marle sun huimaus todettu asentohuimaukseksi ?

Ei kaiketi virallisesti vaan lääkäri kertoi yksityiskohtaisesti miten se neste siellä korvassa kulkee ja missä vaiheessa
se vaikuttaa niin että alkaa huimaamaan, ja lujaa. Piirsi oikein paperille sen. Vuoden mua taisi huimata mutta sitten
ykskaks loppui kuin seinään, mitä nyt muutama päivä sitten hiukkasen tuntui taas. Mutta siihen se jäikin, eli ei ole
nyt huimannut.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3836 : 01.02.14 - klo:19:41 »

Mun huimaus taitaa nyt alkaa asettua. Ei oo huimannut tänään oikeastaan yhtään.
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #3837 : 01.02.14 - klo:19:51 »

Tämä Rahko on hyvälaatuisen ansentohuimauksen hoidon uranuurtaja suomessa. (ent työkaverin appi)
http://yle.fi/vintti/yle.fi/akuutti/arkisto2007/021007_c.htm
Hän diafnosoi taudin veljen tyttärellä, joka ei sitä tiennyt edes sairastavansakaan. Sairasti kyllä muuta korvasairautta, miksi oli Rahkon luona. Olo parani tämän hoidon myötä.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3838 : 03.02.14 - klo:02:21 »

Täällä sitä vaan kukutaan. Pillereitä napsuteltu vaan ei tule uni. Sitä vaan ykskaks pirtsakka olo.

Sen verran korpee että tilasin melatoniinpillereitä täältä ihan tuota ensimmäistä 5 mg.
Sen yli menevät mg:t eivät tehoa. Saahan sitä kokeilla jos vaikka pääsisi noista apteekin kamoista eroon, tai ainakin vähentäisi.
Let see…. [:-I]

No ny mä menen taas kutsuhuutamaan unijukkaaa…

Öitä
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #3839 : 06.03.14 - klo:18:34 »

Päivän diagnoosit: mahdollinen lievä välilevyn pullistuma/repeämä, sekä hartian kireyden aiheuttama rannekanavan ärtyminen. Hoito: tule takaisin kuukauden päästä jos eivät ole helpottaneet... Mä odotin edes särkylääkettä, fysioterapiasta puhumattakaan, ois se saikkukin kelvannut  Mun omapäättelemä diagnoosi taitaa olla hypokondria  [:-I]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.322 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.