Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 96640 kertaa)

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: VALIVALI
« Vastaus #585 : 25.06.08 - klo:21:17 »

"kiittäisi" :-O, euroillako? [:-I]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #586 : 25.06.08 - klo:21:22 »

Ei luvattu mitään. Tutkimus käsittää koko Suomen, siihen halutaan noin vähä ylte 4000 halukasta 50-59 vuotiasta. Kirjeessä oli kyllä nimet ja puhnuht joista voi kysellä tarkemmin tutkimuksesta.
En nyt ihan tältä istuimelta riskeeraisi omaa elämää, terveyttä en edes rahasta, tosin voisinhan kuulua siihen plaseboryhmäänkin [:-I] 
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #587 : 25.06.08 - klo:21:29 »

http://www.rokotusinfo.fi/

Tuoltakin se jostain löytyy

ja täältä Lahdessa suoritettava:
http://www.ess.fi/?article=180793

Mä olen tainnut antaa tietojani terveysviranomaisten käyttöön jolloinkin elämässä [:-I]

Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: VALIVALI
« Vastaus #588 : 25.06.08 - klo:21:38 »

En kyllä tohtisi ruveta... mut mä olenkin mä  [:-I] :-))
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: VALIVALI
« Vastaus #589 : 25.06.08 - klo:21:46 »

Huh Marle! En minä ainakaan ryhtyisi moiseen! Ja miksi tuohon pitäisikään ryhtyä???

----
Mutta nyt kyllä valitan, että ketuttaa! Ja ketuttaa oikein olan takaa.Kun on niin tasapaksua ja tylsää tämä elämä. Viikossa on vain maanantai ja perjantai ja vuodessa vain joulu ja juhannus.
Eikä oikein mikään elähdytä!
Koko kesä oli peruutuskesä, ei yhtään kunnon kesälomamatkaa, kaikki peruttu.

Mutta, kun oikein otan nuo teatterikiikarini ja tiirailen:
luvassa taitaa olla hiukka aurinkoisempaa, ainakin yksi Korkeasaaren reissu (ihan koko päivä) - ja tuolla näkyy horisontissa minipönttötapaaminen
ja kunhan ruska ehtii, niin taitaapi olla pönttömatka pohjoiseen - siinä välissä rippileiri
ja sitten ihan ruskan tultua Suomeen
.....
kuuluupi jo siipien havinaa.... lähtevien koneiden jylinää.....
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #590 : 25.06.08 - klo:22:14 »

Juu, en taida mennä  [:-)]

Mulla on matka edessä jos perjantaina on ilmoja siihen: Sipoonkorpeen, syvälle sinne - päivä"risteily" :-))   
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #591 : 25.06.08 - klo:22:35 »

Onko kukaan muu huomannut, että monet elintarvikkeet pilaantuvat jo melkein matkalla kaupasta kotiin?
Ostin torstaina mansikoita ja heitin ne perjantaina roskiin: homeisia ja käyneitä.
4 päivää sitten ostetuista miniluumutomaateista osan saa sylkäistä roskiin kesken haukkaamisen, kun ovatkin pilaantuneita. Päälle päin hyvännälöisiä, mutta käynyt maku.
Mieluiten hoitaisi kauppareissut vain pari kertaa viikossa, mutta kun tuntuu, ettei mikään säily.
Paitsi maidot. Nytkin kahvin sekaan parasta ennen 21.6 kevytmaitoa ja se on ihan hyvää edelleen!

Marfa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 663
Vs: VALIVALI
« Vastaus #592 : 25.06.08 - klo:22:44 »

Tää nyt ei ihan ole valivali-aihe mutta kun terveyteen liittyy. Sain nääs kutsun jossa kysyttiin halukkuutta rokotetutkimukseen, eli siinä kokeiltaisiin uutta vyöruusurokotetta yhdellä ryhmällä ja toiselle annettaisiin lumelääkettä. Seuranta kestäisi vuoden. USKALLANKO??? Rohvessori "sejase" kiittäisi yhteistyöstä. Mitä kannattaisi ottaa selville? Vakuutus?  Mulla on muutamalla ystävällä ollut ko, sairaus ja tiedän että se on aika ikävää podettavaa. Niin ja onhan tässä se vesirokko sairastettu lapsena niin kuin melkein kaikki ovat.

Tässä vanha uutinen:
http://www.mediuutiset.fi/doc.te?f_id=913933

 

[:-I]



En kyllä lähtis! Miehellä todettiin ruusufinni nenässä, on syönyt jo kolmatta kuukautta antibioottia, ylihuomenna kuuri loppuu. Entäs jos olis saanut plaseboo biootin sijasta...olis nyt P.Tiilikaisen nenä  [:67]
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: VALIVALI
« Vastaus #593 : 25.06.08 - klo:23:56 »

Tottakai uskalla Marle mennä tutkimukseen, voit auttaa sillä monia ihmisiä. Äitini oli osteoporoosilääketutkimuksessa mukana ja itsellehän ei siinä mitään tapahdu, mutta voi auttaa tulevia sukupolvia. Minua pyydettiin syksyllä influenssarokotetutkimukseen ja olisin mennytkin ellen olisi juuri ehtinyt rokotetta ottaa työnantajan piikkiin. Minusta tällaiset asiat ovat sellaisia missä voi tehdä isoja palveluksia muille, mutta riskiä itselle ei ole.
Kirjattu

Veke 12v.

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #594 : 26.06.08 - klo:00:56 »

Joo Marle, sinne vaa ku sonninäyttelyy.   :-))
Mullekki rupes viimisen täyskympin täytettyäni tulemaa yllytyksiä, kutsuja ja kehotuksia tukuttai.
Kaikellaisii vapaaehtosii, vähempi tutkittuihi juttuihi. Kaikis olen käynny.
Noiha  miäki sen olen vuntsinnu, ku Z.
Ja ilmasia juttuja vielä.
Niist saa paljo hyvää tietoo omasta tilastaaki.   [:-I]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #595 : 26.06.08 - klo:09:31 »

Minua pyydettiin kerran migreenilääketutkimukseen ja olisin mennytkin mutta sitten testeissä sydänfilmistä löytyi joku ihme piikki mikä esti osallistumisen. No, olihan siitä se etu että sitten mun sydän tutkittiin vähän perusteellisemmin, ei sieltä kuitenkaan mitään vikaa löytynyt, mutta esti tutkimukseen osallistumisen.
Eihän noissa tutkimuksissa mitään riskejä ole niinkuin Zeenerkin sanoi, mutta iso apu tutkimukselle ja tosiaan joillekin ihmisille tulevaisuudessa.
Minun äitini on sairastanut erittäin vaikean vyöruusun, se oli erittäin tuskallinen sairastaa ja selkään jäi pahat arvet. Onneksi sitä haamu/jälkihermosärkyä mikä joillekin jää ei äidillä ole.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #596 : 26.06.08 - klo:09:32 »

No mä mietin vielä [:-)] ja otan selville kaikki riskit yms.. oikeusturva jne... jos...  Onhan se kyllä niinkin että ilman kokeita ei olisi lääkkeitä. Onhan niitä kylllä rotilla ja hiirillä tehty mutta ihminen poikkeaa niistä.  [:-)] Kyllä nää pitää miettiä perusteellisesti ennen todellista ratkaisi
ua. Onhan noi rokotteet jo olleet käytössäkin.
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: VALIVALI
« Vastaus #597 : 26.06.08 - klo:10:19 »

Mä en uskaltas ja ruusujuttu saattaa olla vähä isompikin riskijuttu.
Mutta VALIVALI. Mun oli suunnitelmissa olla tällä viikolla pohojosessa, mutta nää ilimat ja kylmyys ja sade.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: VALIVALI
« Vastaus #598 : 26.06.08 - klo:10:42 »

Mä en uskaltas ja ruusujuttu saattaa olla vähä isompikin riskijuttu.
Mutta VALIVALI. Mun oli suunnitelmissa olla tällä viikolla pohojosessa, mutta nää ilimat ja kylmyys ja sade.

Pohjosessa lämpimämpää ku siellä etelässä, mutta jähtyy täälläkin nyt, vettä sataa!! ja lupas ens yöksi vain +4 astetta!
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #599 : 26.06.08 - klo:11:19 »

Mä en uskaltas ja ruusujuttu saattaa olla vähä isompikin riskijuttu.
Mutta VALIVALI. Mun oli suunnitelmissa olla tällä viikolla pohojosessa, mutta nää ilimat ja kylmyys ja sade.

Pohjosessa lämpimämpää ku siellä etelässä, mutta jähtyy täälläkin nyt, vettä sataa!! ja lupas ens yöksi vain +4 astetta!

Täällä on nyt +16.7 ja pilvipoutaa, auringossa asteet tietty nousee, siellä pohjoisessa noin +10 ja pilvistä, kenties pian sataakin  [:-I]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.339 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.