Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 96731 kertaa)

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: VALIVALI
« Vastaus #75 : 23.03.08 - klo:17:00 »

Antibiootit ovat useimmin  pahemmasta kuin hyvästä. Ja varsinkin flunssaan ne ei oo eka vaihtoehto. Onneks ollaan saatu olla koko porukka terveinä. En muuten muista milloin olisin ollut kunnon flunsassa
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: VALIVALI
« Vastaus #76 : 23.03.08 - klo:18:49 »

[NUT]  sitkeetä sorttia on nykyajan flunssat, mitä kaikkea yhdistelmiä lienevätkin.
No kohta tämäkin kuuri syöty loppuu, saa sitten nähdä mikä on tulos  [:-I] 

-alkoi tää olo niin tympimään, päätin kokeilla antibioottia, tuo reseptikin oli varmuuden vuoksi jo syksyllä kirjoitettu.

Katsotaan sanoi tohtori  [:-I]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #77 : 23.03.08 - klo:20:15 »

Ei ole flunssa edelleenkään iskenyt mutta meinannu kyllä on [:-)] Maha se mulla nyt venkoilee, juon kokista, se suoli äkästynyt jostakin [:-I] ja ylämahakin on hiukkasen kipeä, oli jopa huono olo, ei enää. Joku sanoi että vatsatautia olisi liikkeellä, no mulla on ollut kerran aikuisiässä joten tiedän kyllä mitä se on. Tää on muuta [:-(] Mut ei anneta haidata [:-)] Kestetään kuin sigat [:-DD]

Muoks. eikä kestetä! Jatkoa alemmassa viestissä.
« Viimeksi muokattu: 25.03.08 - klo:16:02 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #78 : 25.03.08 - klo:16:01 »

Mie tulin valittamaan! Nyt o mahassa kurjuus: särkee, möyryy, murisee, huonoo oloo [:-//]  Mistä se kiukkus!? Ostettu: Silica Tonicia, Activiajugurttia (sitä josta saa rahat takaisin jos ei tehoa) Propius Plus maitohappobagteereja, gefilustuotteita, Libraxeja, nekään ei nyt auta kuin hetkosen. Levossa hyvä, liikkeellä, lähtee vaivatkin liikkeelle. [:-/]  Ei paljoo naarata, ei!  Pyysin työp.lääk. soittaan, oli lomalla mutta soittopyyntö ensi tiistaille. Valitan sille lisää, ammattiauttaja kun on  [:-)] 
Jos selkä on ollut rauhallinen niin maha ei ja taas päinvastoin. Älkää hermostuko, tää on tätä ihmisen elämää, mitä kullakin, toiset puhuu, toiset vaikenee ja kärsii hiljaisuudessa, määä pulputan [:-)]
« Viimeksi muokattu: 25.03.08 - klo:16:28 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: VALIVALI
« Vastaus #79 : 25.03.08 - klo:16:55 »

Mä oon sit kumma, kun aina takerrun tollaisiin kipuihin.
Oon ite saanut melekoiset vatsavaivat särky ja astmalääkkeestä, et niitä ekana syytän kipuiluun ja huonovointisuuteen.

En kuuna tähtenä ois uskonut, et astmalääke voi aiheuttaa voimakkaita kouristuksia vatsa-palleaseudulla.  Edes lääkärit ei sitä tienneet, vaan tekivät kaikkia vatsantähystysjutskuja ja syöttivät mulle vatsalääkkeitä.
Kunnes hoitaja sanoi, et lopetappa astmalääkkeen otto ja pyydä uuden nimistä.
Sillei tein.  Siihen loppui "vatsahaavat"  [:-DD], ja kaikki kouristukset.  Myöskin vatsalääkkeiden oton lopetin.  Ainut mitä syön, on A-jukurtti.

Ethän Marle ota nuita kaikkia vatsaa neutralisoivia lääkkeitä?

Toivottavasti vatsasi asettuu, Marle.
Kyllä sitä tautia edelleen ainakin Keski-Suomessa vielä on.  Ite olen siltä ja flunssalta säästynyt.  [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #80 : 25.03.08 - klo:17:01 »

Onneksi on ollut Panacod linjalla rauhallista vaikka ei tuo vatsaa ole ärsyttänytkään.
Mulla mielikuvitus laukkaa, lämmitin nään litlistä ostamassa mikroastiassa (muovi) muutaman päivän ruoan, jos siitä olisi irronnut jotakin, töissä on pikkustressiä, sekin lienee vaikuttaa, ja jos mä vaikka söin väärän merkkistä pullaa [:-DD] Noita rohtoja kokeillaan vuoronperään [NUT] Ihan ohjeiden mukaan, gefilustahan voi juoda vaikka kuinka paljon, muita ohjeen mukaan. Maitohappobakteerejan noi suurimmaks osaks on paitsi silicatonicgeeli joka on ikaan kuin suoliston suoja myrkkyjä vastaan eli se mukamas kerää myrkyi itseensä, tiedä häntä [:-I]
« Viimeksi muokattu: 25.03.08 - klo:17:03 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

terttukaarina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 374
  • Oulun lääni
Vs: VALIVALI
« Vastaus #81 : 25.03.08 - klo:19:47 »

Liitynpä tähän valivali-ketjuun.
Lopetin eilen kolesterolilääkkeen oton, jota söin 4 viikkoa. Se ei kertakaikkiaan
sopinut. Aamupahoinvointia, lihasssärkyjä lähinnä hartioissa, masennusta, väsymystä ja mitähän vielä....

Tämä päivä on ollut ihmeellisen "kirkas".
Huomenna menen otattamaan labrakokeet.
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: VALIVALI
« Vastaus #82 : 25.03.08 - klo:19:53 »

Paljon on troppeja Marlellakin  [:-I]  

Ab-kuurin haittavaikutuksien estämiseksi olen pureskellut Idoformin purutabletteja 1 aamulla + 1 illalla. Oma kokeiluhan tuokin on, mutta toiminut toistaiseksi. Ötköttää, miksi nuokin makeutetaan niin ylenmäärin  [?] Atctivia meni Pääsiäisenä kaksi isoa lootaa, vähän niin ko Pashan korvikkeena.

Tänään toipilas, aavistus kuin elämä taas voittais, saa nähdä  [:-I]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #83 : 25.03.08 - klo:19:54 »

antibioottikuurin aikana on hyvä syödä maitohappobakteeripillereitä.  [:-)]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: VALIVALI
« Vastaus #84 : 25.03.08 - klo:20:24 »

antibioottikuurin aikana on hyvä syödä maitohappobakteeripillereitä.  [:-)]

Jess. tää Idoform puru on just sellaista/ lisäsin päiväannoksen kahteen tablettiin, omia juttuja [:-)]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #85 : 25.03.08 - klo:20:58 »

antibioottikuurin aikana on hyvä syödä maitohappobakteeripillereitä.  [:-)]

Joo, Gefilus-kapseleita tulee popsittua antibiootti-kuurin aikana ja vielä jonkin aikaa, ainakin viikon, sen jälkeen. Pysyy hiivatulehdus poissa.
Mä olen ihan surutta "hätätapauksissa" (Goan matka, antilooppikuuri) ylittänyt Gefilus-kapselien annostuksen ja ottanut 2x2 kapselia päivässä (jos olen vaan muistanut). Se on vaaratonta, vaikka uskon kyllä sen tehoon. Ainakin ton hiivan ehkäisyssä. 

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: VALIVALI
« Vastaus #86 : 25.03.08 - klo:21:07 »

Kävin tänä aamuna verenpainemittauksessa.
Oli 191/100.
Onko se jotenkin vaarallista?

Passitti minut heti huomenaamulla lääkäriin. Pitänee mennä neuvottelemaan jatkosta ja lääkityksen aloittamisesta.

Tietenkin: ylipainoa on paljon. Mutta ei se yksin ole syynä. On tässä ollut stressiä viime aikoina paljon muutakin. Eikä kaikki tuollaiset elämän muutokset ole ohi yhdessä, eikä kahdessa tai useassakaan vuodessa.
Jos oiskin sellainen "sulki" -nappula. Sulkisin pois kaikki ikävät kokemukset ja muutokset elämästä. Laittaisin sellaisen "kivat kokemukset" -nappulan on-asentoon!
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #87 : 25.03.08 - klo:21:32 »

Kävin tänä aamuna verenpainemittauksessa.
Oli 191/100.
Onko se jotenkin vaarallista?



Aika hurjilta kuulostaa nuo lukemat!  :-O

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: VALIVALI
« Vastaus #88 : 25.03.08 - klo:21:40 »

 :-O Oh hoh, mitkä lukemat!  Hyvä, et passittivat lääkäriin sut, Hömis. [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #89 : 26.03.08 - klo:09:47 »

Minulla on ollut verenpainelääkitys jo useamman vuoden. Uskoisin että jos painoni olisi hallinnassa niin lääkityksen voisi lopettaa tai annosta vähentää. Mutta kun ei ole sitä ryhtiä painonpudotukseen. [:-/]

Tässä aika kattavasti verenpaineesta.
http://www.jokatoinen.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=12
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-
 

Sivu luotiin 0.338 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.