Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 96086 kertaa)

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: VALIVALI
« Vastaus #795 : 24.09.08 - klo:20:50 »

Minulla on ollut oikean jalan päällystä kipeä. Levossa ollessa ei satu, mutta kulkiessa kyllä, ja minulla on seisomatyö. Se paheni vielä eilen koiralenkillä ollessa, kun loikin ojan yli yhtä kannossa olevaa kääpää kuvaamaan. Kerroin siitä työkaverille, ja hän antoi hauskan lohdutuksen, että " se siinä on hyvä, että jos kolottaa jostain, niin tietää, että on hengissä"  [:-DD]

Tuo pitää muistaa aamuisin kun joskus tuntuu ettei ollenkaan pääse "käyntiin". [:-DD]

Toivottavasti Mesis jalkasi pian paranee. [:1]
Olisiko jonkinlainen venähdys sattunut kun "loikit" epätasaisella pohjalla. [:-I]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 138
Vs: VALIVALI
« Vastaus #796 : 24.09.08 - klo:21:17 »

Kiitos!  [:-)]
Varmaan joku siellä vähän venähti.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #797 : 25.09.08 - klo:09:53 »

Minulla on ollut oikean jalan päällystä kipeä. Levossa ollessa ei satu, mutta kulkiessa kyllä,

Minulla oli sama vaiva paitsi toisinpäin, kävellessä ei sattunut mutta levossa särki ja tuikki ihmeellisesti, onneksi nyt tuntuu helpottavan. Mutta nyt sen sijaan nyt on vasen jalka kipeä ulkosyrjältä, että aina tosiaan joku paikka muistuttelee olemassaolostaan. [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: VALIVALI
« Vastaus #798 : 25.09.08 - klo:14:00 »

Nyt en tiedä itkeäkkö, vai nauraa.
Sairaalasta tuli tieto, et keuhkokuvasta on löytynyt kaksi tiivistymää, joita ei säteet lävistä.
Laittavat kutsun tietokoneviipalekuvaukseen.
Että tämäkin rasite vielä!!! [XX]

Koita parantua, Mesis ja kaikki, jotka potee jotain sairautta.

Aurinko sentään jaksaa paistaa- :-)) [:45] [:45] [:45]
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 457
  • Itä-Uusimaa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #799 : 25.09.08 - klo:14:45 »

Poteville paranemisia  [:30]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: VALIVALI
« Vastaus #800 : 25.09.08 - klo:15:12 »

Kaarinille halaus  [:30]  ja Pyrynpusu  [:31] ja Paljon Mielenaurinkoisia! 
[:44] [:44] [:44] [:44] [:44] [:44] [:44] [:44] [:44] [:44] [:44]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: VALIVALI
« Vastaus #801 : 25.09.08 - klo:16:30 »

Kaarinille tsemppiä!!!

No nyt on löytynyt vaiva munkin sormien puutumiselle, joka oire siis ei mennyt pois vaan siihen tuli lisäksi käsi ja hartiasärkyä. Menin tänään lääkäriin ja diagnoosi tuli alle minuutissa, rannekanavan hermo on puristuksissa. 10x sain fysioterapiaa ja rannetuen yöksi ja tarvittaessa. Jos ei noilla mene niin puukkoa tulee.  [:-I]
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: VALIVALI
« Vastaus #802 : 25.09.08 - klo:16:43 »

Kaikille poteville paranemisia ja tsemppiä  [:30]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 138
Vs: VALIVALI
« Vastaus #803 : 25.09.08 - klo:17:34 »

Nyt en tiedä itkeäkkö, vai nauraa.
Sairaalasta tuli tieto, et keuhkokuvasta on löytynyt kaksi tiivistymää, joita ei säteet lävistä.
Laittavat kutsun tietokoneviipalekuvaukseen.
Että tämäkin rasite vielä!!! [XX]

Koita parantua, Mesis ja kaikki, jotka potee jotain sairautta.

Aurinko sentään jaksaa paistaa- :-)) [:45] [:45] [:45]


Kiitos toivotuksista, Kaarin. Sinullekin paljon haleja  [:1] [:1] [:1] , tsemppiä, ja jaksamista. Olisi Sinulle kyllä nuo vaivat jo riittäneet.

Kaikille muillekin toipumisterkkuja.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #804 : 29.09.08 - klo:13:44 »

Laitetaan tämä kyssäri tälle osastolle kun vaivoja koskee [:-)]

Hintatiedot (06.03.2008) ja pakkauskoot:   
   
14 kpl 15.50
28 kpl 10.45  Kelan korvauksen jälkeen summa on 6.30
56 kpl 29.51
100 kpl 50.50

Onko tosiaan niin että 28 kpl tulee halvin kappalehinta: 37 senttiä???  Mulle on määrätty aina tuo 100 kpl kun maha vaatii suojaa jatkuvasti. Eli, mun ei kannatakaan kinuta tuota määrää vaan tuo 28 kpl?  Nimittäin, olin vihainen kun sain reseptin vain tuolle määrälle kun 100:lle se on aina kirjoitettu.

Oonko mä laskenut oikein???? [:-I] [?] [NUT]  Mä en usko laskutaitooni enkä laskimeen [:-DD]  Mikä kumma logiikka tuossa hinnoittelussa on :-O

Olisikohan Kela korvannut enemmän 100 kpl hinnasta [:-I] ja siten olisi tullut halvemmaksi. Pitänee kysyä tuota apteekista.
« Viimeksi muokattu: 29.09.08 - klo:13:57 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Ruuti

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #805 : 29.09.08 - klo:14:43 »

Lainaus
No nyt on löytynyt vaiva munkin sormien puutumiselle, joka oire siis ei mennyt pois vaan siihen tuli lisäksi käsi ja hartiasärkyä. Menin tänään lääkäriin ja diagnoosi tuli alle minuutissa, rannekanavan hermo on puristuksissa. 10x sain fysioterapiaa ja rannetuen yöksi ja tarvittaessa. Jos ei noilla mene niin puukkoa tulee. 

zeener: Minulla on leikattu molemmat kädet muutama vuosi sitten samaisesta syystä. Leikkaus sinällään ihan helppo, tehdään puudutuksessa päiväkirurgian puolella. Vihjeeksi voin sanoa, että vaikka se lääkäri mitä sanoisi niin ei kannata antaa leikata molempia käsiä samalla kertaa. Kokemusta on  [:7]
« Viimeksi muokattu: 29.09.08 - klo:14:46 kirjoittanut Ruuti »
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: VALIVALI
« Vastaus #806 : 29.09.08 - klo:14:53 »

Marle, miten voi isompi pakkaus olla ovh:ltaan noin paljon kalliimpi   [:67].
Eli 56 kpl pitäisi tuon mukaan olla enintään sen ovh. 20.90 eikä 29.51.
Mistä löysit hinnat?  Kyllä nyt sitten pitääkin tarkistella itsekin noita hintoja jos noin voi olla.
Apteekissa kyllä varmaan tietävät.

Minäkin aina otan isoimman pakkauksen kun apteekissa sanottiin että tulee edullisemmaksi
kun menee vaan se yksi toimitusmaksu  [:-I]
Kirjattu

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: VALIVALI
« Vastaus #807 : 29.09.08 - klo:15:16 »

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_teos=far

Tuolta löytyy lääkkeen nimellä kaikki pakkauskoot ja hintavertailu ymst. Kätevä linkki. Lisäksi www.kela.fi  sivuilta löytyy kaivamalla niidenkin lääkelinkki, josta myös löytää jopa jokaisen lääkkeen kohdalta korvausluokat yms. Perus on 42 %, erityiskorvaus on 72% ja ylempi erityiskorvaus 100%, paitsi lääkekohtainen 3 euron maksu peritään, muuten korvaus on 100%. Voi sentilleen laskea paljonko lääke maksaa. Tervemenoa tutustumaan sivulle!  [:-)]  Hinnat on joskus ihan älyttömiä. Esim Kalium 1g/200 tablettia, lähtöhinta on 9.5 euroa - 72%!!! Ja Kalium 750 mg/250 tablettia, lähtöhinta on n. 40e, eikä erityiskorvausta!!! Kannattaa todella miettiä minkälaisissa pakkauksissa lääkkeitä ymmärtää pyytää reseptiin...  [:-I] Tämä on siis taidetta...  [:-DD]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Evis

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #808 : 29.09.08 - klo:15:21 »

Lainaus
No nyt on löytynyt vaiva munkin sormien puutumiselle, joka oire siis ei mennyt pois vaan siihen tuli lisäksi käsi ja hartiasärkyä. Menin tänään lääkäriin ja diagnoosi tuli alle minuutissa, rannekanavan hermo on puristuksissa. 10x sain fysioterapiaa ja rannetuen yöksi ja tarvittaessa. Jos ei noilla mene niin puukkoa tulee. 

zeener: Minulla on leikattu molemmat kädet muutama vuosi sitten samaisesta syystä. Leikkaus sinällään ihan helppo, tehdään puudutuksessa päiväkirurgian puolella. Vihjeeksi voin sanoa, että vaikka se lääkäri mitä sanoisi niin ei kannata antaa leikata molempia käsiä samalla kertaa. Kokemusta on  [:7]

Minulla leikattiin kolmen kuukauden välein ja hyvä niin, kyllä sitä varmaan olisi aika avuton jos ne yhtäaikaa olis leikattu. Minulla ei auttanut se fysioterapia, ehkä hieman lievitti vaivoja.
Leikkausta suosittelen, koska ei mitään vaivoja sen jälkeen .  [:-)]
Kirjattu

Ruuti

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #809 : 29.09.08 - klo:15:25 »

Lainaus
No nyt on löytynyt vaiva munkin sormien puutumiselle, joka oire siis ei mennyt pois vaan siihen tuli lisäksi käsi ja hartiasärkyä. Menin tänään lääkäriin ja diagnoosi tuli alle minuutissa, rannekanavan hermo on puristuksissa. 10x sain fysioterapiaa ja rannetuen yöksi ja tarvittaessa. Jos ei noilla mene niin puukkoa tulee. 

zeener: Minulla on leikattu molemmat kädet muutama vuosi sitten samaisesta syystä. Leikkaus sinällään ihan helppo, tehdään puudutuksessa päiväkirurgian puolella. Vihjeeksi voin sanoa, että vaikka se lääkäri mitä sanoisi niin ei kannata antaa leikata molempia käsiä samalla kertaa. Kokemusta on  [:7]

Minulla leikattiin kolmen kuukauden välein ja hyvä niin, kyllä sitä varmaan olisi aika avuton jos ne yhtäaikaa olis leikattu. Minulla ei auttanut se fysioterapia, ehkä hieman lievitti vaivoja.
Leikkausta suosittelen, koska ei mitään vaivoja sen jälkeen .  [:-)]

Mulle ei edes ehdoteltu mitään muuta. Ennen leikkausta ei tullut mieleen miten hankalaa joka päiväiset asiat esim. WC:ssä käynti voi ollakkaan  [:-I]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.327 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.