Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 96728 kertaa)

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #90 : 26.03.08 - klo:10:15 »

Mullahan oli paineet korkeammalla, kuin Hömiksellä... Verenpaineeseen on erilaisia syitä, joten verenpainelääkkeetkin eri henkilöillä ovat täysin erisorttisia. Mulla ei löytynyt mitään elimellistä vikaa eikä mulla ole ylipainoakaan. Tää on vähän hermostoperäinen juttu (ja mitatessa nimenomaan verenpaine nousee, kun jännitän) ja siksi sain beetasalpaajatyyppisen lääkkeen. Sillä se on kurissa pysynyt. Kovasti paljon tutkittiin kyllä kaikki ennen lääkkeen määritystä. Keuhkokuvista ja sydänfilmeistä ja verenkuvasta lähtien.
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #91 : 26.03.08 - klo:15:46 »

Kävin tänä aamuna verenpainemittauksessa.
Oli 191/100.
Onko se jotenkin vaarallista?
Passitti minut heti huomenaamulla lääkäriin. Pitänee mennä neuvottelemaan jatkosta ja lääkityksen aloittamisesta.
Tietenkin: ylipainoa on paljon. Mutta ei se yksin ole syynä. On tässä ollut stressiä viime aikoina paljon muutakin. Eikä kaikki tuollaiset elämän muutokset ole ohi yhdessä, eikä kahdessa tai useassakaan vuodessa.
Jos oiskin sellainen "sulki" -nappula. Sulkisin pois kaikki ikävät kokemukset ja muutokset elämästä. Laittaisin sellaisen "kivat kokemukset" -nappulan on-asentoon!

Hyvä, että sait lääkärin ja toivottavasti asiallisen !
Omista kokemuksistani sen verran, että kun menin lukemilla 220/110 lääkärille, hän vain totesi, että "tarttis varmaan tehdä jotakin" ja antoi 3 päivää sairaslomaa. Ja tämä oli maksullinen yksityislääkäri ! Koska sairasloma ei auttanut, menin taas omalla kustannuksellani toiselle lääkäriasemalle, josta sain heti avun ja reseptin. Meillä ei juuri silloin sattuneet toimimaan työterveyspalvelut lainkaan, enkä jaksanut lähteä jonottamaan terveyskeskukseen siinä kunnossa.
Ylipaino ja stressi, huono nukkuminen ja huolet, siinä niitä syitä... [:-I]
Tsemppiä Hömis, Sinulle !  [:1]
Kirjattu

jatta

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 021
Vs: VALIVALI
« Vastaus #92 : 26.03.08 - klo:18:05 »

Tämähän oli valitusketju? No nyt harmittaa, tänään kävin silmälääkärillä, hinta 92 ekua, siitä saa jotain Kelasta takas.
Sitten sanoi tohtoritäti, että on alkavaa kaihia, mutta ei hätää ei se nopeasti etene.
 [:-(]
Silmälasit joita pidin töissä, meni rikki, olivat kylläkin jo 12 v vanhat.
Uudet tulevat maksamaan 520 ekua joten kyllä nyt pistää vihaksi.  [:-//]

Valitan kun vähän helpottaa.

Se Airi varmana kävi rikkomassa ne vanhat lasi joilla olisin vielä pärjännyt töissä.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #93 : 26.03.08 - klo:18:09 »

520, etkä ostnut mistään "toinenlinssiilmaiseksi" tarjouksesta [:-I]  Mulla olis ja silmälääkärille meno, kun tuppaa taas noi kaksoiskuvat palaamaan tietyissä tilanteissa. Pitäis mennä instruun ottamaan selvä läääkärin nimestä kun en muista. Oli hyvä lääkäri, löysi sopivat linssit nopeasti ja hyvät on ollu aina tähän päivään asti.
Kirjattu

jatta

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 021
Vs: VALIVALI
« Vastaus #94 : 26.03.08 - klo:18:17 »

En käynyt, Eyen liikkeestä yritin aikaisemmin edellisellä viikolla, mutta kun olisi ollut optikolle aika, niin olikin mennyt Hyvinkään liikkeesseen! Siellä ensiarvio olisi ollut 220 ekua. Mutta toisaalta oli hyvä, että tämä liike josta olen aina ostanut kehoitti silmälääkärille. On nääs luotettava ja antoi tietysti alennusta.
Halpaliike petti ja menetti 2 asiakasta. Olisi mieheni ja minun lasit maksaneet saman kuin nyt minun yksin. Mies pärjää vielä eikä tarvitse uusia laseja onneksi.  [:-)]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: VALIVALI
« Vastaus #95 : 26.03.08 - klo:19:33 »


Hyvä, että sait lääkärin ja toivottavasti asiallisen !
Omista kokemuksistani sen verran, että kun menin lukemilla 220/110 lääkärille, hän vain totesi, että "tarttis varmaan tehdä jotakin" ja antoi 3 päivää sairaslomaa.

Joo, sain reseptin ja aletaan kokeilemaan ja hakemaan oikeaa lääkitystä. Ei edes tarjonnut sairaslomaa.
Tällä lääkärillä olen käynyt aiemminkin ja hän muisti hyvin. Tässähän ei ole kyse pelkästä verenpaineesta, vaan tietysti sen syystä.
Ja siitä syystähän me juteltiin ja pitkään.
Tulihan se sieltä! [;-)]
Kun uskalsin itsekin tunnustaa. Ja antoihan tuo lääkäri sellaiset ohjeet että pois tieltä! [:5]
Kun vaan itsekin uskaltaa sen tiedostaa ja lähteä toimimaan sen mukaan! [;-)]
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #96 : 26.03.08 - klo:19:47 »

Jatalle noista laseista: omat entiset lasini olivat 5 v. vanhat, mutta tässä iässä lähinäkö huononee joskus tosi nopeasti - tai ainakin minulla - että sen vuoksi jouduin  hankkimaan uudet, jotka ohennuksineen, sun muineen maksoivat 260 euroa enemmän kuin sinun,lohduttaisiko tämä tieto ?  [:-I]
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: VALIVALI
« Vastaus #97 : 26.03.08 - klo:19:50 »

Eipä onneksi nyt sitten kuitenkaan sitä puukkoa tällä kertaa...onneksi  [:-)]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: VALIVALI
« Vastaus #98 : 26.03.08 - klo:20:29 »

Kiva, Punis! Puukko on tietysti paikallaan, jos ei muuta keinoa ole. Mutta ei se koskaan ole kiva vaihtoehto.
Toivotaan paranemista! [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #99 : 26.03.08 - klo:20:32 »

Toisille puukko tekee hyvää [:-)], toisille taas pahaa   [:-(]
Kuitenkin se on nykyisin se viimeinen keino jos selästä on kysymys.
Kirjattu

jatta

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 021
Vs: VALIVALI
« Vastaus #100 : 26.03.08 - klo:20:54 »

Jaska, nyt on ihan totta parempi olo, huh huh noita sinun lasien hintoja.
Minulla on kyllä 4 v vanhat lukulasit, mutta niillä ei voi tehdä tietokoneella töitä. En näe mitään. Ehkä olivat hieaman halvemmat silloin 4 v vuotta sitten. En muista.
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #101 : 26.03.08 - klo:21:19 »

Jaska, nyt on ihan totta parempi olo, huh huh noita sinun lasien hintoja.
Minulla on kyllä 4 v vanhat lukulasit, mutta niillä ei voi tehdä tietokoneella töitä. En näe mitään. Ehkä olivat hieaman halvemmat silloin 4 v vuotta sitten. En muista.

No onhan näissä useampi näkö: lähi- ja kauko- ja sitten vielä ulkonäkö, kun sain edes vähän valita ei ihan halpiskehyksistä tällä ikäprosenttialennuksella, joka ei suinkaan ollut 25 - kuten yleensä - vaan huomattavasti enemmän !  [:-DD]  Kerrankin kysyttiin henkkareita !  [:-)]
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: VALIVALI
« Vastaus #102 : 26.03.08 - klo:22:39 »

Jaskalla moninaiset näkökysymykset otettu huomioon
laseja valitessa  [:-DDD] . Ja kyllä ULKOnäkö on tärkeä  [:-DD]

Meidän Mikan verenpaine alkoi ryöstäytyä ns. käsistä. Mutta kun sai
tuon keskipaikan ohuemmaksi paineet laskivat normaaliksi.
Ei tarvittukaan lääkitystä jota aiemmin oli jo suunniteltu.

Minulla olisi niin pitkä VALIVALI etten taida edes kirjoitella.
Kukaan sellaista jaksaisi lukea.
Mutta onko kukaan koskaan kuullut että joku voisi olla allerginen
esim. D-vitamiinille tai kalsiumille  :-O  ???
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #103 : 27.03.08 - klo:07:53 »

Anna tulla vaan, kyllä täällä kuunnellaan [:-)] Mua huippoo edelleenkin ja on huonohko olo. Keksin taas uuden syyn: Oiskohan uusien klasien paikka, jos vaikka...vanha ovat tulleet epäsopiviksi [:-I]  Verenkiertohäiröökin epäilen ja siksi ostin Primaspania kokeiluun. Ovat hiukka vatsaystävällisempiä kuin asetylisalisyli yleensä.

Pitäähän sitä kaikkea kokeilla ennen lääkäriin menoa [:-DD]  On se niin että kun se 50 tulee täyteen niin sen jälkeen alkaa onkelmia tulloon [:-P]  Tosin nykyisin jo paaaaljon nuoremmillakin [:-(] P***Amaailman syy [:-/]  Myrkyttää meidät!
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #104 : 27.03.08 - klo:16:22 »

Marle: Minulla hävisivät silmäoireet - kirvely ja tunne, että silmissä on hiekkaa - kun sain sopivatehoiset lasit !  [:-)] Ja mahavaivoihin auttoivat maitohappobakteerikapselit. Tänään olen taas "kipittänyt" lukemattoman määrän kertoja portaita ylös ja alas,eiköhän paino pysy kurissa ja jalkalihakset kunnossa. Opehuone + monistuskone on yläkerrassa, oma luokka alakerrassa ja aina löytyy sen verran asiaa ja unohdusta, että voi kipaista hakemassa, vaikka sitten "eilistä päivää", kuten sanonta kuuluu... [:-DD]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.198 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.