Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 97131 kertaa)

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #930 : 10.11.08 - klo:16:39 »

Oiskos tämä...

http://www.ponttokamera.net/foorumi4/index.php?topic=12668.0

[:-)]

No olihan se, mites sä sen löysit kun mä en  :-))
Se on mun henk koht valitus ketju.

Aloittaja-sarakkeesta nimen perusteella.  [:-)]
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #931 : 10.11.08 - klo:17:09 »

Aloittaja-sarakkeesta nimen perusteella.  [:-)]

Enhän mä edes ole huomannut tuollaista  :-O
Yritin etsiä haulla vaan tuli muiden remppoja.
Kiitän  :-))
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #932 : 10.11.08 - klo:20:58 »

[:-(] [:´(] [:´((] [:-/] [:-//]

Pelastuslaitoksen avainohje lipsahti nettiin
9.11.2008 17:12 (Päivitetty 9.11.2008 18:31)
Pohjois-Savon pelastuslaitoksen internetsivulla oli viikonloppuna nähtävillä ohje, jossa neuvotaan, mistä löytyy kerrostalon tai yrityksen avainsäiliö.

Ohjeessa kerrotaan myös miten säilöstä löytyvällä reittiavaimella voi avata kaikki rakennuksien lukot.

Savon Sanomien mukaan ohje oli tarkoitettu kiinteistön omistajalle tai turvallisuusvastaavalle. Tiedosta on kuitenkin arvaamatonta hyötyä murtokeikkojaan suunnitteleville rikollisille.
Riskienhallintapäällikkö Jukka Koponen pelastuslaitokselta pahoittelee tapahtunutta ja myöntää, että kyseessä on selvä virhe.

- Varmasti ohjeiden laittamisella nettiin on ollut hyvä tarkoitus, mutta asiaa ei ole ajateltu tarpeeksi etukäteen[?] :-O

STT
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #933 : 10.11.08 - klo:21:00 »

No eipä tuota ole ajateltu OLLENKAAN... [:-I]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #934 : 11.11.08 - klo:12:48 »

Hampaassa, tai se juuressa tai ikenessä jotakin pielessä, ei säre mutta on kipeä [:-/] Taitaa tulla keikka h-lääkäriin [:-I] Saattaa olla niinkin että "ylihuollan" hampaanvälejä... Kuitenkin - HUI! Mua pelottaa [:-(]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #935 : 11.11.08 - klo:13:39 »

Toi "ylihuoltaminen" taitaa olla aika yleistä.   [:-)]
Mulla lohkes hiljattain hammas, kun tikulla junkasin hampaanvälistä jotain pois.  Siitäs sain! [NO]  Täytyy siihen käydä paikka laitatuttamassa, muuten kieli on kolosessa aina.

Mitä jos, Marle antaisit hampaasi huilia?  Et tekis sille pariin päivään mitään.  Jospa särky siitä asettuis? [:-I]
Eikä huolleta liikaa hampaitamme, mitä nyt kohta alan rassaamaan lihan jämät pois, mut sitä ei lasketa. :-))
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #936 : 11.11.08 - klo:14:00 »

Noin mäkin sen funtsin [:-I] Voihan se olla että jokin pöpökin on saattanut päästä pujahtamaan ientaskuun, tuo on nimittäin sellainen ongelmapaikka jota täytyy "pulloharjalla" rassuuttaa tarkkaan ja hartaasti.  Katsotaan, no huomenna menen apoteekkiin ja ostan sellaista kamalan makuista mutta tehokasta pöpöt tappavaa litkua jota käytetään max. 2 vkoa.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #937 : 11.11.08 - klo:16:14 »

Sonera! Kirosana... mokoma *#¤%¤#&%!... ei vastaa aspa..ei vasta sp..ei vastaa kukaan...toista viikkoa yhtä korttia pitää vongata.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #938 : 11.11.08 - klo:16:48 »

Niin minäkin sanon, että Sonera KIROSANA #&%#%&¤%¤#¤& !!! Tänään tuli postissa tiedotus, että kohonneista kustannuksista johtuen lankapuhelinliittymän hinnoittelu muuttuu vuoden vaihteessa. 1.1.2009 alkaen kuukausimaksu on 25.90 euroa!?!?!?!?!?! Hinnanmuutos astuu voimaan automaattisesti.
Lopussa oli vielä teksti, että "teillä on oikeus irtisanoa lankapuhelinsopimuksenne päättymään välittömästi."
Tuotahan ne yrittää, MUTTA kun meillä on niin huonot kentät kännykällä soittaessa, että pitää mennä aina ulos puhumaan, oli ilma mikä hyvänsä. Sisällä jos yrittää puhua, niin pätkii kamalasti ja välillä (usein) menee vallan puhelu poikki.
Ihan pikkasen ketuttaa!!!  [:-//]  [:-//]  [:-//]
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #939 : 11.11.08 - klo:17:24 »

Noin mäkin sen funtsin [:-I] Voihan se olla että jokin pöpökin on saattanut päästä pujahtamaan ientaskuun, tuo on nimittäin sellainen ongelmapaikka jota täytyy "pulloharjalla" rassuuttaa tarkkaan ja hartaasti.  Katsotaan, no huomenna menen apoteekkiin ja ostan sellaista kamalan makuista mutta tehokasta pöpöt tappavaa litkua jota käytetään max. 2 vkoa.

Oral-B Klooriheksidiini Suuvesi®, apteekista ilman reseptiä, max 21vrk käyttö, kahdesti päivässä hamp.pesun jälkeen. Mulla auttoi jo parissa päivässä.
Taisi maksaa alle neljä euroa. Ei maistu pahalle eikä polta suuta. Vaikuttaa 12 tuntia kerrallaan, joten KAKSI kertaa on purskuteltava vrk:ssa.

Suosittelen! Tavallisista suuvesistä kun ei ollut mitään apua.

Tällainen vaiva oli mulla (ei auttanut hampaitten harjaus vaan piti ostaa tuota em. ainetta/plakkia oli ehkä hampaan ja ikenen välissä, johon harjalla ei päässyt/kyseessä kulmahammas)): paikallisen ärsytyksen aiheuttama ientulehdus voi rajoittua vaikkapa vain yhden hampaan kohdalle.
Itsehoito:
Ientulehdus paranee täysin, kun hampaan pinnalla oleva plakki poistetaan ja bakteerien aiheuttama ärsytys ienkudokseen lakkaa.

"Hampaiden huolellinen mekaaninen puhdistus, sokerin käytön rajoittaminen ja fluorin käyttö ovat hampaiden reikiintymisen ja ientulehduksen ehkäisyn kulmakiviä. Jos hampaiden reikiintymisriski on suuri, esimerkiksi yleissairauden tai lääkkeiden sivuvaikutusten vuoksi, näiden perinteisten menetelmien tukena voidaan käyttää kemoterapeuttisia aineita. Klooriheksidiini on tehokkain yksilöllisesti käytettävissä oleva kemiallinen aine suun mikro-organismeja vastaan. Erityisen hyvin se tehoaa reikiintymistä aiheuttaviin mutans- streptokokkeihin. Klooriheksidiinin ja fluorin on yhdessä käytettynä todettu estävän tehokkaammin mutans-streptokokkien aineenvaihduntaa sekä edistävän paremmin kiilteen uudelleenmineralisaatiota kuin kummankaan aineen yksinään. "

http://www.uku.fi/vaitokset/1997/tiedotteet/satuspets2.htm

« Viimeksi muokattu: 11.11.08 - klo:18:02 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #940 : 11.11.08 - klo:18:00 »

Oral-B on melkein samaa ainetta kuin Corsodyl (vahvempaa) jota mä olen käyttänyt silloin tällöin kun mekaaninen puhdistus vaikeutuu.
Meillä suvussa on Parodontiittia ja siksi on pidettävä tosi hyvää huolta hampaista, erioten ikenien kunnosta. Olen ollut erikoishammaslääkärin hoidossa siitä jo muutaman vuosikymmenen [NUT] Homma on pysynyt oikein hyvin hanskassa, ja harvemmin ollut ongelmia mutta nyt.. Veteraani siis tuolla alueella.
« Viimeksi muokattu: 11.11.08 - klo:18:04 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #941 : 11.11.08 - klo:18:09 »

Joo. Corsodyl taitaa tosin värjätä hampaita (katsoin nettikeskusteluja,  hakuna googlesta) . Mulla ei oo muista kokemusta, kuin tosta Oral-B.stä, koska on eka kerta, kun olen joutunut käyttämään muuta kuin hammasharjaa suun hygieniaan.
Mulla todellakin vaiva parani parissa päivässä. Kolooriheksiini auttaa myös, jos on kutiavaa hiivaa  suussa (kielessä/suun limakalvolla, jonka aiheuttaa liiallinen sokereiden/hiilihydraattien syönti/hiivasyndrooma tai perinnöllinen sairaus.  http://www.apeced.org/Perheentupa/Fscanf.php?filename=2.Candidiaasi.html
« Viimeksi muokattu: 11.11.08 - klo:18:13 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #942 : 11.11.08 - klo:18:20 »

Kuinka usein tuollainen 21 pv:n kuuri on mahdollista ottaa?
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #943 : 11.11.08 - klo:18:34 »

Kuinka usein tuollainen 21 pv:n kuuri on mahdollista ottaa?

Pullossa ei ole mainintaa siitä. Vain tällainen: max. 21vrk ellei hammaslääkärisi muutoin määrää.

Ei polta lainkaan suuta, eikä jää mitään makua suuhun-- huippu tuote.  [:-)]

Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #944 : 11.11.08 - klo:18:40 »

Minä hankin tuota, kun minulla on hirveän herkkä suu. Monet hammastahnatkin ovat niin väkeviä, että en voi käyttää. Pirkkatuotteesta olen löytänyt sopivan. Kiitos, Sinisorsa vinkistä  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.306 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.