Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 96001 kertaa)

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #120 : 28.03.08 - klo:20:07 »

Verenpaineesta vielä:

Koti mittarilla mulla 110-115 yläpaine ja alapaine 70-85 välillä.

Eiks ois parempi jos tuo yläpainen olisi hiukkasen korkeempi [:-I]

Pulssi mulla on tuossa 60
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #121 : 28.03.08 - klo:20:22 »

Löytyhän ne prillien tiedot  [:-)] harmillista vaan että siinä ei mainittu lääkärin nimeä  [:-(] oli vaan merkintä "määrittelemätön lääkäri"  Mitähän lie sekin..[:22]

Et satu Marle löytämään sitä alkuperäistä silmälääkärin reseptiä...? Että saisit tohtorin nimen. Prismalinssien määrittäminen on vähä "sellasta"... mutta kun menet uuteen näkötarkastukseen, mihin sitte menetkin, niin ota mukaan ne silmälasiesi tiedot. Niistä on apua. [:-)]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: VALIVALI
« Vastaus #122 : 28.03.08 - klo:20:25 »

Jatalle, tuo kirjoituksesi on aivan kuin oma kokemukseni ja ajatukseni, liekö jo lähemmäs kymmenen  vuoden takaa.
Alkoi julmettu remontti ja siitä vaan siirreltiin päättömästi porukkaa paikasta toiseen.
Valitin terveydenhuoltoon ja työsuojeluasiamiehelle ilmastoinnista, sitähän ei ollut lainakaan. Paikalla kävi mittamiestä jos jonkinlaista, lopulta asennettiin jotain ilmanpoistoa......no se siitä...... sain kyllä kuulla miten paaaaaaaljon se tuli maksamaan  [:-//]

Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #123 : 28.03.08 - klo:20:27 »

Resepti on kateissa mutta onneksi prillien tiedot tallella [:-)]



Tuohon verenpaineeseen että liian alhainen verenapaine aiheuttaa huimausta, rintakipuja, väsymystä jne.. Tosin paine olisi 100 tai sen alle, mutta mulla näyttää välillä 105 ja se voisi selittää huippaukset ja rintakivun sekä väsymyksen.

T. diagnoosien tekijä [:-DD]

Hei, löytyi reseptikin vaan lääkärin nimestä ei saa selvää, joku Hietala tai sinnepäin. Antaa googlen laulaa [:-DD]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #124 : 28.03.08 - klo:20:48 »

Sanohan sus mitä nää lukemat sanoo sulle:

Sf   +1.00   +1.00
Cyl  -0.75    -0.75
Ax    0          0
Prisma  4.00   3.00
basis 180     0
Add   2.00    2.00
kv  kau/28/29

Tuossa siis ensin oikean ja sitten vasemman luvut.
 [:-I] [:-)]  Prillit onkin jo 6 vuotta vanhat.


Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #125 : 28.03.08 - klo:21:01 »

Sanohan sus mitä nää lukemat sanoo sulle:

Sf   +1.00   +1.00
Cyl  -0.75    -0.75
Ax    0          0
Prisma  4.00   3.00
basis 180     0
Add   2.00    2.00
kv  kau/28/29

Tuossa siis ensin oikean ja sitten vasemman luvut.
 [:-I] [:-)]  Prillit onkin jo 6 vuotta vanhat.

Olet "hyperooppi" eli kaukotaitteinen. (Sf plussaa, ihan normaalia)
Olet hajataitteinen 0.75 vahvuuden (diopterin) verran, linssin vahvuus toisessa suunnassa +1 ja siihen suorassa kulmassa olevassa suunnassa +0,25 ( +1 miinus 0.75 = +0.25. Silmät, oikea ja vasen erikseen, ovat "epäsymmetriset" (ihan normaalia))

Linssiesi lukuosan vahvuus on Sf+Add= +1+2= +3 (ja hajataitteisuuskorjaus 0,75 tulee mukaan) tämä siis ikänäöstä johtuvaa, ihan normaalia.

Prismojen tarve kertoo, että sinulla on piilokarsastusta tavanomaista hieman enemmän. (basis kertoo prismojen "suunnan" linssissä, don't worry about it, samoin kuin ax kertoo hajataitteisuuden suunnan)

Kauhee, mulla on oikosulku tuon kv:n suhteen. Oon ollu niin kauan poissa työelämästä. Nyt jäi häiritteen... [:-I]

Luultavasti tarvitset pian vahvemmat lukuvahvuudet (jos lasit kerta 6 vuotta vanhat) ja ehkä kaukovahvuudetkin (se +1, saattaa muuttua). Prismat saattavat kelvata entisenlaisina, mutta toki se pitää tutkia. [:-)]

oliks tarpeeks epäselvää... [:-I] :-))
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #126 : 28.03.08 - klo:21:04 »

Ihan hyvä, kiitos :-))

Mulla vaan on alkanut noi kaksoikuvat tulla uudelleen esiin tietyissä tilanteissa ja oikean silmän näkö on muuttunut, eli, kyllä lasien tarve alkaa olla paikoillaan [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #127 : 28.03.08 - klo:21:09 »

Ihan hyvä, kiitos :-))

Mulla vaan on alkanut noi kaksoikuvat tulla uudelleen esiin tietyissä tilanteissa ja oikean silmän näkö on muuttunut, eli, kyllä lasien tarve alkaa olla paikoillaan [:-)]

Juu, niin varmaan on. [:-)] onko sulla rajattomat monitehot (vai kaksitehot vai erikseen luku- ja kaukolasit vai ainoastaan lukulasit vai vai vai...?)

Tuo kv on keskiöväli, liittyy vain linssien mitoitukseen pupilliin nähden, nyt muistin. Don't worry about it. [:-DD]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #128 : 28.03.08 - klo:21:12 »

Kaiketi rajattomat monitehot tai rajattomat kaksitehot [NUT]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #129 : 28.03.08 - klo:21:23 »

Kaiketi rajattomat monitehot tai rajattomat kaksitehot [NUT]

Rajattomat on monitehoja. Eli sulla on monitehot varmaankin. [:-)] ne on kivan hintaisia... [:-I]
Kirjattu

jaTa69

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 329
Vs: VALIVALI
« Vastaus #130 : 28.03.08 - klo:21:31 »

ton kelan kanssa saa tappuroida jos jonkinlaisista säädöksistä  [:-//]
Mä meinasin läkähtyä nauruun kun mun äiti sai Kelasta korvausta kahdesta taksimatkasta, taksimatkojen hinta oli yhteensä jotain 25€ ja korvausta tuli 1euro 40senttiä. [:-DD]

Ja tieto siitä korvauksesta saapui varmaan kirjekuoressa paperille präntättynä, tämän lähetyksen hinta ehkä yhtä korkea, jollei korkeampi kuin itse korvaus !  :-O

Äiteeltä Kela vai oliko sen kunnan sosiaalipuoli peri aikoinaan 50 penniä takaisin liikaa maksettua tukea,
paljonkohan sen periminen mahtoi tulla maksamaan, onneksi perimiskulut ei tullut äiteen maksettaviksi.
Kirjattu

jatta

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 021
Vs: VALIVALI
« Vastaus #131 : 28.03.08 - klo:21:32 »

Pihalintu, on niin, että vedotaan huonepulaan, mutta sitten jotkut kerää nimilistoja kahvihuoneen puolesta,kun niistä olisi tehty toimistotiloja. Kas paree tehdä työtä ikkunattomassa kun rullittaa semmosessa kahvia?? [?]
Eihän kahvi- ja taukohuoneissa olla kuin enintään puoli tuntia ruokiksella.

Saa nyt nähdä miten siellä rupeaa ramppaamaan työsuojeluihmisiä, luulen, että ainakin yritetään hieman niitäkin hätyytellä.


Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: VALIVALI
« Vastaus #132 : 28.03.08 - klo:21:37 »

Pihalintu, on niin, että vedotaan huonepulaan, mutta sitten jotkut kerää nimilistoja kahvihuoneen puolesta,kun niistä olisi tehty toimistotiloja. Kas paree tehdä työtä ikkunattomassa kun rullittaa semmosessa kahvia?? [?]
Eihän kahvi- ja taukohuoneissa olla kuin enintään puoli tuntia ruokiksella.

Saa nyt nähdä miten siellä rupeaa ramppaamaan työsuojeluihmisiä, luulen, että ainakin yritetään hieman niitäkin hätyytellä.

Vauhdittaa kannattaa, sitä vartenhan ne on sinne valittu, toivottavasti on asian ymmärtäviä henkilöitä  [:72]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

mummeli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 339
  • Vantaa/varisto
Vs: VALIVALI
« Vastaus #133 : 28.03.08 - klo:21:38 »

Voi tokkiinsa (sanoi mummo vainaa)...vasen olkapää natisee ja paukkuu, oikia ranne turvoksissa, tukiside siinä, aamusin niiiin väsy olo ja pitkin päivää tuntuu, jot en jaksa mittää...voi turkasen turkane, mie en yhtää tykkää nykyisestä olotilastain.. :-O
Rillit pitäis uusia, vai otanko kiikarit...siis: ompikos kyseessä kevätväsymys vaiko tylsyys kaikkeen (siivoushommiin)??? [HUH] [:21]...vai antaskos vaan kevään tulla parantamaan mummelin...  [:45]..paistaahan se aurinko risukasaankin...eikös vaan?
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #134 : 28.03.08 - klo:21:39 »

Kaiketi rajattomat monitehot tai rajattomat kaksitehot [NUT]

Rajattomat on monitehoja. Eli sulla on monitehot varmaankin. [:-)] ne on kivan hintaisia... [:-I]

Jees  [:-(] [:-/]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.1 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.