Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 95985 kertaa)

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: VALIVALI
« Vastaus #135 : 28.03.08 - klo:21:40 »

ton kelan kanssa saa tappuroida jos jonkinlaisista säädöksistä  [:-//]
Mä meinasin läkähtyä nauruun kun mun äiti sai Kelasta korvausta kahdesta taksimatkasta, taksimatkojen hinta oli yhteensä jotain 25€ ja korvausta tuli 1euro 40senttiä. [:-DD]

Ja tieto siitä korvauksesta saapui varmaan kirjekuoressa paperille präntättynä, tämän lähetyksen hinta ehkä yhtä korkea, jollei korkeampi kuin itse korvaus !  :-O

Äiteeltä Kela vai oliko sen kunnan sosiaalipuoli peri aikoinaan 50 penniä takaisin liikaa maksettua tukea,
paljonkohan sen periminen mahtoi tulla maksamaan, onneksi perimiskulut ei tullut äiteen maksettaviksi.

Johan on säädöksiä toteutettu    :-O   :-O    

Tulikoshan lisää   [:-I]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: VALIVALI
« Vastaus #136 : 28.03.08 - klo:22:10 »

Ja valitan taas, kilon juustopaketin avaaminen on aivan  [NUT] samoin pienempien.

Miten ihmiset joilla on voimattomat kädet tai jotain vikaa käsissä
saavat nämä vacumpakkaukset avattua?
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 018
Vs: VALIVALI
« Vastaus #137 : 29.03.08 - klo:08:49 »

Pihis, minä olen jo kauan käyttänyt saksia kaikkien pakettien avaamiseen, kun ei kertakaikkiaan sormet kestä. Laitan juuston sitten uuteen muovipussiin. Joskus jossain viihdeohjelmassa tähän kiinnitettiin huomiota näin jutustelemalla: "-'Avataan tästä'. -Sehän se on koko paketin vahvin kohta". Olen samaa mieltä  :-))
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #138 : 29.03.08 - klo:08:53 »

Ja ne mehutölkit joihin on suunniteltu sellainen pikkukorkki, se on ihan mahoton avata huonoilla sormilla [:-/] Senpä takia yritänkin vanhanaikasesti avata sen. Sitten nämä Hevishot-juomapullot, kuka idiootti keksi sellaisen "korkin" oikean kierrekorkin alle, eihän sitäkään huonosorminen saa avattua laisinkaan  TERVEISIÄ VAAN VALIOLLE [:-/] Joskus se "narukin" katkeaa ja sitten on käytettävä saksia jotta saa "korkin" pois [:-/]  Kyllä on neropatti suunnittelijoita liikkeellä [NUT]
« Viimeksi muokattu: 29.03.08 - klo:08:56 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #139 : 29.03.08 - klo:08:58 »

Ja nemehu tölkit joihin on suunniteltu sellainen pikkukorkki, se on ihan mahoton avata [:-/] Senpä takia yritänkin vanhanaikasesti avata sen. Sitten nämä Hevishot-juomapullot, kuka idiootti keksi sellaisen "korkin" eihän sitä huonosorminen saa avattua laisinkaan [:-/] Joskus se "narukin" katkeaa ja sitten on käytettävä saksia jotta saa "korkin" pois [:-/]  Kyllä on neropatti suunnittelijoita liikkeellä [NUT]

Mä muuten ihmettelen myös niitä mehupurkkien korkkeja  [:-I] Aika harvoin litran tölkkiä tulee raahattua mukana niin, että olisi tarpeen saada purkki suljettua tiiviisti. Jääkaapissahan ne yleensä pidetään. Ja ihan pakkaamista ajatellen: JOS pakkauskone pelittää hyvin ja jälkipakkaus (rullakkoon/laatikkoon) ja leimalaite, niin sitten on vielä se pahuksen korkkikone, joka saattaa oikutella  [:-/]

Joo, ja ne Hevishotit: melkoisella varmuudella osa herkullisesta sisällöstä roiskahtaa pöydälle tai rinnuksille sitä avatessa!  [;-)]

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #140 : 29.03.08 - klo:09:02 »

Kahvipaketit on kauheen tiukkoja myös. Varsinkin jos on just herännyt, silloin on ihan voimattomat sormet. Miten mie en siihen oo tajunnu käyttää saksia... [NUT] Pelkkä pikkureiän teko riittäis, niin se vakuumi täyttyy ilmalla... Yleensä käytän sormien lisäksi hampaita...

Ja se yks tuoremehupurkkityyppi kertakaikkiaan, jossa sitä korkkisysteemiä pitää painaa sisäänpäin tai jotaa semmosta!  [:-I]

Sit yks kissanruokasäilykepurkkityyppi, jossa vedetään kansi auki siitä rinkulasta kiinnipitäen. Ei oo kivaa jos ja kun se rinkula katkeaa ja jää käteen...

Ja vielä yks josta oon ennekin valittanut: VALION AURAJUUSTO. (Sori Kaija... :-)) ) Se foliopaperi on liimattu niin tiukkaan ja käännelty niin eriskummallisille taitoksille umpisolmuun, että sitä ei saa auki ku kirveellä! [:-DD] Vasta (itseasiassa tuli synttärilahjuksien mukana) tutustuin erääseen toiseen homejuustomerkkiin, siinä myös "metallipaperi" ja aukesi ihan leikiten, nätisti oli laskostettu päällinen, että senkun käänteli vaan auki.

Että vali vali ja vali! [:-I] [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 29.03.08 - klo:09:03 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #141 : 29.03.08 - klo:09:08 »


Ja vielä yks josta oon ennekin valittanut: VALION AURAJUUSTO. (Sori Kaija... :-)) ) Se foliopaperi on liimattu niin tiukkaan ja käännelty niin eriskummallisille taitoksille umpisolmuun, että sitä ei saa auki ku kirveellä! [:-DD]

Ja mä huomautan edelleen, että tiivis pakkaus on paras tae tuotteen säilymiselle. Ja onhan se hyvä, ettei se Aura päästele niitä sulotuoksujaan kaupassa/ jääkaapissa muihin tuotteisiin!  [:-DD]
Meillä Auraa haukataan yleensä heti niin paljon, että vaikka folio hiukan menisi rikki niin loppu juusto mahtuu siihen folion jämään. Yleensä kyllä ihan suosiolla revin foliorullasta palan ja käärin juuston siihen  [:-)]

Mulla on sellainen perverssi taipumus, että jos ei ole kiire, musta on ihan kiva näprätä esim sitä Auran foliota ehjänä auki  :-O [:-DD]
Samoin kuin solmuja. Kehittää sorminäppäryyttä!  :-))

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #142 : 29.03.08 - klo:09:13 »

Meikä on niin kärsimätön luonne, että kaikki pitää olla valmista HETI. Hermo riekaloituu väkisin, jos juustopaketti ei aukea 5,8 sekunnissa. :-))

Se homejuusto, josta mainitsin, oli joku ulkolainen tuote, ja se oli kyllä metallipaperin lisäksi pakattu pahvirasiaan. Eli kaksinkertainen pakkaus, pahvirasia ja se metallipaperi. Että siinä mielessä Valion Aurajuusto on EKOLOGISEMPI. [:-)]
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: VALIVALI
« Vastaus #143 : 29.03.08 - klo:09:19 »

Tänään sitten nähdään, loppuuko mun valitukset viallisesta näytöstä, toivon mukaan näin tapahtuu. Kaikki konstit kyllä kokeiltu, mutta näyttö on edelleen kuin "hiilikellarin yö".  [:-I] [:-DD] Ja nyt se on jo pistetty takaisin alkuperäispakkaukseen kaikkine tilpehööreineen. Kauppaa en voi enkä haluakaan purkaa, kunhan saan toimivan laitteen tilalle.

Niin ja se töllö on sitten tämmöinen...

http://www.revioo.com/media/images/news/1/9391.jpg
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #144 : 29.03.08 - klo:09:23 »

Pyris, kyllä tuolla kelpaa tehdä kuvakoosteita!  [:-)]
Kunhan nyt saat sen pelittämään... muuten pitää laittaa kuvakisan aiheeksi "Hiilikellarin yö"  [:-I]

jatta

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 021
Vs: VALIVALI
« Vastaus #145 : 29.03.08 - klo:09:25 »

Minulla on tuo töllö, hyvin nyt pelittää, mutta ihan heti joutui korjaamoon.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #146 : 29.03.08 - klo:09:28 »

Pyris, kyllä tuolla kelpaa tehdä kuvakoosteita!  [:-)]
Kunhan nyt saat sen pelittämään... muuten pitää laittaa kuvakisan aiheeksi "Hiilikellarin yö"  [:-I]

 [:-DDD]

Tää oli hyvä! [:33]

Pyriksellekin helppo tehhä kuvakooste. iso ruutu pelkkää mustaa! [:-DDD]
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: VALIVALI
« Vastaus #147 : 29.03.08 - klo:09:32 »

 [:-DD]
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: VALIVALI
« Vastaus #148 : 29.03.08 - klo:09:33 »

Minulla on tuo töllö, hyvin nyt pelittää, mutta ihan heti joutui korjaamoon.


Lohduttavaa tietää, etten ole yksin ongelmineni... [:-)]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: VALIVALI
« Vastaus #149 : 29.03.08 - klo:10:16 »

Pihis, minä olen jo kauan käyttänyt saksia kaikkien pakettien avaamiseen, kun ei kertakaikkiaan sormet kestä. Laitan juuston sitten uuteen muovipussiin. Joskus jossain viihdeohjelmassa tähän kiinnitettiin huomiota näin jutustelemalla: "-'Avataan tästä'. -Sehän se on koko paketin vahvin kohta". Olen samaa mieltä  :-))

Kyllä mua nauratti  "Avataan tästä" eikä auke niin millään  [:-DD]  pitkän puukon otin leikkasin koko kimpaleen paketteineen kahtia ja uusiin pusseihin laitoin. Helpompi olis leikata vain juustoa  :-))
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´
 

Sivu luotiin 0.172 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.