Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 96708 kertaa)

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 752
  • Itä-Uusimaa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #210 : 04.04.08 - klo:16:11 »

Mulla on käytössä "sarvikuono" jos tiedät. Muutama kerta päivässä nenäonteloiden huuhtelua laimealla merisuolaliuoksella: 1/2 l vettä ja 1 tl merisuolaa. Puolet toisesta rööristä sisään ja toinen puolikas toisesta. Saatttaisi helpottaa [:-I] Sarvikuonoja saa ainakin apteekeista.

Tuttu kapistus .. oon käyttänyt kolme kertaa päivässä. Auttaa hetkeksi kyllä, mutta sitten vaikutus
loppuu  [:-I] Ohjeissa lukee, että voi lenssuaikana käyttää 2-4 kertaa päivässä  [:-I] 
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #211 : 04.04.08 - klo:16:39 »

Totta, ei se aina apua tuo mutta saattaa helpottaa jos tauti ei ole paha. Monet käyttää kuonoa muulloinkin kuin lenssujen aikana, kun vain muistaisi [:-I]  Taidanpa käydä huuhtelemassa just NYT! [:-)] 
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #212 : 05.04.08 - klo:18:53 »

Jotenkin sellainen fiilari että flunssa ei olekaan menossa pois:

Hiukkasen päänsärkyä taas ja huiphuippaamista, olo on kehnonlainen [:-I] Ja mä kun luulin...let see.. [:-I]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: VALIVALI
« Vastaus #213 : 05.04.08 - klo:20:06 »

Kehnosti menee täälläkin, flunssa hivuttautuu takaisin  [:-(] [:-I] luulin jo tulleeni terveeksi, se oli väärä hälytys  [:-(]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #214 : 05.04.08 - klo:20:30 »

Voi sinua, voi minua, kun meit ei olis ollenkaan  [NUT]  Tuollainen sanonta oli aikoinaan vanhojen ihmisten.

Ja sitten taas jossakin rummutushaipakkaa [:-//]  Tulupat korviin, parempi konsti kuin hengen lähtö jos menee hulluille kitisemään asiasta. Ei tuota pysty paikallistamaan...  Nää talot on sellasii että musa voi kuulua porras A:sta porras C:hen, se betoni [:-(]  Mutta jos lähtee nykyisin sutta karkuun saap karhun vastaan. Eli ei tuon takia kandee muuttaa poiskaan kun pidän alueesta erittäin paljon   [:-)]
« Viimeksi muokattu: 05.04.08 - klo:20:37 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: VALIVALI
« Vastaus #215 : 05.04.08 - klo:20:41 »

Voi sinua, voi minua, kun meit ei olis ollenkaan  [NUT]  Tuollainen sanonta oli aikoinaan vanhojen ihmisten.

Ihan on sopiva nytkin   [:-I]   
ken vaivojansa valittaa, on vaivojensa vanki   

- kuka jaksaa juoda kuumaa päivästä toiseen   [:-I]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #216 : 05.04.08 - klo:20:47 »

Ainakin aamukahvin jaksaa [:-)]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: VALIVALI
« Vastaus #217 : 05.04.08 - klo:20:56 »

 [:72]   meen keittää kuumaa    [NUT]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #218 : 05.04.08 - klo:20:57 »

Jos tekisi näkkärin ja sitten TV:n katselua, komedia 4:lta [:-)] Unohtuu fluut ja muut.
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #219 : 05.04.08 - klo:20:59 »

Laskeskelin tässä, että mulla se tauti kesti kaikkineen semmoset 4 viikkoa, että sillee...Nyt oli eka saunassakäynti, ettei palellut, kuvitelkaa !  :-O Alilämpöä kesti pitkään, antibioottikuuri vei poskiontelotulehduksen kyllä, mutta senkin jälkeen meni viikko-kaksi, että olo parani. Kummallista tautia !  :-O
Pitäskö ottaa rokotus ensi syksynä, vai auttaako sekään viruksia vastaan ? Kysyy nimimerkki "Epätietoinen".  :-O
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #220 : 05.04.08 - klo:20:59 »

Jos se menee poskionteloihin... niin se ylläpysyy ja ylläpitää sitä flunssaa. Lima poskionteloissa on hyvä bakteerien kasvualusta. (Mistä sen tietää onko virus vai bakteeri?)

Kerran mulla oli kaaaauan jatkuva pieni kuume ja lääkäri sitte sanoi, että se on poskionteloissa ja neuvoi niistämään. "Ota semmonen pieni viskipullo, tiedäthän, missä on kovera pohja. Täytä kuumalla vedellä ja haudo sillä pohjalla poskionteloita, siis nenän molemmin puolin. Aika kauan." Sitten niistetään, vuorotellen, sormella painaen toinen sierain tukkoon ja toisesta niistää OIKEIN VOIMAKKAASTI.

Tein työtä käskettyä ja tulihan se sieltä. (ihan kaaameee klimppi, molemmista [:64])

Toinen neuvo poskionteloliman irrottamiseen on täyttää juomalasi vedellä, laittaa sinne pilli ja OIKEIN VOIMAKKAASTI puhaltaa pilliin. Se veden paine irrottaa poskionteloista limaa. Sit taas niistämään... sama lääkäri neuvoi tämän.

Mä muutes paranin. [:-)]
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #221 : 05.04.08 - klo:21:05 »

 Sus: Pitääkö se viskipullo ensin juoda tyhjäksi ? Voi kauhistus !  [:67]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: VALIVALI
« Vastaus #222 : 05.04.08 - klo:21:09 »

        Finrexiä ja muutama voiltti             eiköhän tokene   
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #223 : 05.04.08 - klo:21:13 »

Sus: Pitääkö se viskipullo ensin juoda tyhjäksi ? Voi kauhistus !  [:67]

Juu juu, se lääkäri sanoi "TYHJÄ viskipullo!"  [:-DD]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #224 : 05.04.08 - klo:22:56 »

Mitäpäs jo pullon sijasta kuumentaiskin Icepower geelipussukan, ja täppäis sen koko klyyvarin päälle, kuumuuttakin piisais kauemmin kuin pullossa. Ja kun sitä pussukan sisustaa ei tarvi juoda niin ei tule maha eikä pää kipiäksi [:-)]   Taidankin nakata sen mikroon ja kokeilla [:-I]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.199 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.